beantwoord

Bel tegoed weg

Vannacht kreeg ik een bericht om mijn bel tegoed op te waarderen, 4 weken geleden had ik nog ongeveer 33 euro , vannacht nog nul te goed ,internetten doe ik via wifi , Roaming staat uit en bellen doe ik zelden , alles gaat via ap of sms. Waar is mijn bel tegoed aan opgegaan.

icon Beste antwoord door Estherunlimited 4 oktober 2018, 16:48

Weet je zeker dat je mobiele internet helemaal uit stond? Als je Wifi zwak is schakelt je toestel anders naar 4G en dan is je beltegoed zo op.
Het kost je 2.50 per mb zonder bundel namelijk.
Overweeg eens een kleine bundel aan te schaffen om dit soort hoge kosten te voorkomen

Bekijk origineel bericht

13 Reacties

Reputatie 7
Badge
Weet je zeker dat je mobiele internet helemaal uit stond? Als je Wifi zwak is schakelt je toestel anders naar 4G en dan is je beltegoed zo op.
Het kost je 2.50 per mb zonder bundel namelijk.
Overweeg eens een kleine bundel aan te schaffen om dit soort hoge kosten te voorkomen
Bedankt voor je reactie , dat vind ik raar , ik ben al jaren prepaid klant bij tele 2 en hebb dit nog nooit eerder meegemaakt en mijn telefonisch gedrag is niet verranderd ,kan ik dat op een of andere manier uit zetten.
Reputatie 7
Badge
rien58 schreef:

Bedankt voor je reactie , dat vind ik raar , ik ben al jaren prepaid klant bij tele 2 en hebb dit nog nooit eerder meegemaakt en mijn telefonisch gedrag is niet verranderd ,kan ik dat op een of andere manier uit zetten.

Kijk bij instellingen/ mobiel internet en haal het vinkje weg bij mobiele gegevens. Het ligt niet aan je telefonisch gedrag maar aan je toestel wat internet kan verbruiken.
Dat staat altijd uit , andere optie ! Mischien 4G uitzetten.
Reputatie 5
Badge
Hoi Rien58,

Zonde dat je beltegoed zo snel is opgegaan,
Ik kan niet zien waarom , kun je je profiel aanvullen met het telefoonnummer waar het om gaat en ook het merk en type toestel.

Fijn weekend alvast,

Arjan
Heb ik intussen gedaan.
Reputatie 5
Badge
Hoi

Ik heb het even nagekeken, je tegoed is opgegaan aan mobiel internet
Belangrijk is het om mobiele gegevens uit te schakelen, dan kan dit niet meer gebeuren

Groet,

Arjan
Mobiel internet staat altijd uit, daarom begrijp ik het niet , ik heb alles vergeleken met de telefoon van mijn vrouw namelijk de zelfde telefoon , en die heeft gewoon 4g/3g/2g aanstaan en die heeft nog wel bel te goed , maar wel een andere provider en ik denk dat het daar mee te maken heb , dus als het wifi signaal zwak is , schakel mijn telefoon over op 4g en gaat dat tenkosten van mijn bel te goed, heel vreemd ,of is dat provider gerelateerd want dan zal ik na jaren trouwe klant toch naar een andere provider moeten zoeken.
Reputatie 5
Badge
Hoi Rien,

Dit is niet provider gerelateerd, wij komen niet aan de instellingen van je toestel.
Ik adviseer je om naar een shop te gaan om te zien welke instellingen niet goed staan.
We kunnen namelijk geen verbruik meten als je toestel geen verbinding maakt met het netwerk.
Wil je nog even naar onderstaande link kijken?
https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/wat-is-de-downloadbooster-functie-en-hoe-gebruik-ik-deze/

Fijn weekend

Arjan
Reputatie 6
Badge
Staat je WiFi assistent uit?
Kan informatie krijgen waneer ik mijn bel te goed heb verbruikt aan data , in juni heb ik opgewaardeerd en in oktober was al mijn te goed weg.
Als je al mobiel internet gebruikt kan je ook een verbruik limiet instellen, je krijgt dan automatisch een bericht als je die limiet hebt bereikt.
Zo voorkom je extra kosten.
Reputatie 6
Badge
Staat je WiFi assistent uit?

Reageer