Beste mensen van Tele2.
Ik had al jaren een abo voor 21,50/mnd met avond en weekend bellen voor 11 ct per gesprek. Overdag betaalde ik 11 ct per minuut plus een starttarief van 11 ct per gesprek. Ik belde dus zo veel mogelijk 's avonds en in de weekends.
In juni ontving ik bericht van u dat het tarief verhoogd zou worden per 1-7-2018 van 21,50 naar 26 euro/mnd.
Jullie noemden dit een kleine prijsaanpassing. Ik verwachtte dus dezelfde condities aangezien daarover met geen woord werd gerept.
Aangezien ik voor langere tijd in buitenland was, heb ik toen niet gebeld over de in mijn ogen te forse prijsverhoging. Dat heb ik pas begin juli gedaan.
Een medewerker vertelde mij doodleuk dat mijn oude abo vervallen was per 1-7 en dat ik al een week belde voor 13 ct/min plus een starttarief van 13 ct/gesprek.
Hem er op gewezen dat ik niets wist van het vervallen van mijn abo.
Kennelijk niet goed gegaan bij ons, maar ja , uw oude abo is inmiddels vervallen en dat kunnen we niet terugzetten.
Toen maar snel per 7-7 een abo genomen en het bellen overdag afgekocht voor 5 euro per maand. Dus nog duurder uit maar nu is de schade nog te overzien omdat ik geen belkosten meer heb.
Ik heb met meer dan 5 medewerkers van Tele2 gesproken en niemand kan een oplossing aandragen. Je gaat van het kastje naar de muur. Meer dan 2 uur zitten bellen met jullie en geen oplossing bereikt.
Voor die eerste week in juli heb ik dus ook extra belkosten (14,93) en die wil ik graag terug van Tele2.
Nu betaal ik noodgedwongen 27 euro/mnd.
Ik vind deze prijsstijging veel te fors. Een kleine verhoging van 5 procent vind ik acceptabel.
Mijn voorstel aan u is als volgt:
Het tarief was 21,50. Plus verhoging van 5 procent is 22,50. Bovendien wil ik best meegaan in jullie filosofie dat weekend en avond gratis bellen niet meer bestaat bij jullie en dat daar overdag gratis bellen bij komt. Dus alleen voor dat deel nog een extra klein verhoging van plm 1,50, (weekend en avond zit al in oude tarief verwerkt) is totaal een nieuw maandtarief van 24 euro ipv 27 euro.
Bovendien wil ik graag de belkosten van bijna 15 euro in de 1e week van juli terug ontvangen.
Daar boven op dus de net berekende 3 euro per maand vanaf 1-7. Dus tm augustus in totaal 21 euro.
Bovendien zou het jullie sieren excuses te maken voor het feit dat jullie een abo zo maar laten vervallen zonder de klant daarvan in kennis te stellen. Zo ga je niet met klanten om.
vrgr
J Tomassen
Beste antwoord door Jasper van Tele2
Bekijk origineel bericht