beantwoord

wijzigen abo per 1-7-2018 zonder klant in kennis te stellen

• 15 August 2018
  • 14 reacties
  • 5895 x bekeken

Betreft factuur NL 1811207723

Beste mensen van Tele2.

Ik had al jaren een abo voor 21,50/mnd met avond en weekend bellen voor 11 ct per gesprek. Overdag betaalde ik 11 ct per minuut plus een starttarief van 11 ct per gesprek. Ik belde dus zo veel mogelijk 's avonds en in de weekends.
In juni ontving ik bericht van u dat het tarief verhoogd zou worden per 1-7-2018 van 21,50 naar 26 euro/mnd.
Jullie noemden dit een kleine prijsaanpassing. Ik verwachtte dus dezelfde condities aangezien daarover met geen woord werd gerept.
Aangezien ik voor langere tijd in buitenland was, heb ik toen niet gebeld over de in mijn ogen te forse prijsverhoging. Dat heb ik pas begin juli gedaan.
Een medewerker vertelde mij doodleuk dat mijn oude abo vervallen was per 1-7 en dat ik al een week belde voor 13 ct/min plus een starttarief van 13 ct/gesprek.
Hem er op gewezen dat ik niets wist van het vervallen van mijn abo.
Kennelijk niet goed gegaan bij ons, maar ja , uw oude abo is inmiddels vervallen en dat kunnen we niet terugzetten.
Toen maar snel per 7-7 een abo genomen en het bellen overdag afgekocht voor 5 euro per maand. Dus nog duurder uit maar nu is de schade nog te overzien omdat ik geen belkosten meer heb.
Ik heb met meer dan 5 medewerkers van Tele2 gesproken en niemand kan een oplossing aandragen. Je gaat van het kastje naar de muur. Meer dan 2 uur zitten bellen met jullie en geen oplossing bereikt.
Voor die eerste week in juli heb ik dus ook extra belkosten (14,93) en die wil ik graag terug van Tele2.
Nu betaal ik noodgedwongen 27 euro/mnd.
Ik vind deze prijsstijging veel te fors. Een kleine verhoging van 5 procent vind ik acceptabel.
Mijn voorstel aan u is als volgt:
Het tarief was 21,50. Plus verhoging van 5 procent is 22,50. Bovendien wil ik best meegaan in jullie filosofie dat weekend en avond gratis bellen niet meer bestaat bij jullie en dat daar overdag gratis bellen bij komt. Dus alleen voor dat deel nog een extra klein verhoging van plm 1,50, (weekend en avond zit al in oude tarief verwerkt) is totaal een nieuw maandtarief van 24 euro ipv 27 euro.
Bovendien wil ik graag de belkosten van bijna 15 euro in de 1e week van juli terug ontvangen.
Daar boven op dus de net berekende 3 euro per maand vanaf 1-7. Dus tm augustus in totaal 21 euro.
Bovendien zou het jullie sieren excuses te maken voor het feit dat jullie een abo zo maar laten vervallen zonder de klant daarvan in kennis te stellen. Zo ga je niet met klanten om.
vrgr
J Tomassen
icon

Beste antwoord door Jasper van Tele2 27 August 2018, 15:14

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Over de communicatie van de nieuwe prijzen voor vast bellen, daar moet iemand die van Tele2 oordelen als deze voldoende was of niet.

Over de prijs stijging, jij zegt het zelf, je hebt jaren lang X tarief betaald zonder verhoging, maar kosten gingen wel omhoog, dat Tele2 besloten heeft om jaren lang geen prijs verhoging toe te passen voor bestaande klanten is mooi, maar ja als ze die prijzen dan gelijk willen trekken dan is de schrik best wel flink.
Reputatie 5
Badge

Over de prijs stijging, jij zegt het zelf, je hebt jaren lang X tarief betaald zonder verhoging, maar kosten gingen wel omhoog, dat Tele2 besloten heeft om jaren lang geen prijs verhoging toe te passen voor bestaande klanten is mooi, maar ja als ze die prijzen dan gelijk willen trekken dan is de schrik best wel flink.

Met andere woorden betekend dit dus ook dat u de afgelopen jaren flink voordeliger uit bent geweest 🙂.

Of het daadwerkelijk iets zal doen, Ik zou even de klantenservice bellen. Met een frisse blik en goede moed nog even schappelijk in onderhandeling gaan. Nogmaals ik kan niks beloven, maar wellicht is er een "trouwe lange klant" korting die u eventueel bij uw volgende verlenging in kan gaan. Ik suggereer maar wat.

Niet geschoten is altijd mis!
@Rena Chan:
Dat er een keer een prijsverhoging komt is natuurlijk normaal. Dat snapt iedereen. Maar een verhoging van meer dan 20 procent is natuurlijk onzin.
Bovendien gaat het met name over de GEWIJZIGDE CONDITIES zonder dat Tele2 dit heeft meegedeeld aan zijn klanten. Je mag van een contract niet zomaar eenzijdig de condities aanpassen
Reputatie 5
Badge

Bovendien gaat het met name over de GEWIJZIGDE CONDITIES zonder dat Tele2 dit heeft meegedeeld aan zijn klanten. Je mag van een contract niet zomaar eenzijdig de condities aanpassen

Die discussie is hier al gevoerd/gaande.
Klik hier
Reputatie 7
Badge +2

Zoals ik zei, dit is de punt waar Tele2 even moet beoordelen als de informatie genoeg is geweest, je mag mits je de klant informeert wel de tarieven en voorwaarden aanpassen, alleen krijgt de klant de mogelijkheid om op te zeggen binnen X tijd.

@Rena Chan:
Dat er een keer een prijsverhoging komt is natuurlijk normaal. Dat snapt iedereen. Maar een verhoging van meer dan 20 procent is natuurlijk onzin.

prijzen zijn jaren lang laag gehouden, zo ipv van elke jaar 2, 3 of 5% verhoging, hebben ze niks gedaan en ineens wel een flinke verhoging, tja je betaalt nu flink meer maar achteraf gezien zoals Nick zei, heb je jaren lang geen verhoging gehad... Alleen wij, mensen, willen vaak dingen alleen vanuit een perspectief zien, voor Tele2 was het veel "klantvriendelijker" geweest als ze elke jaar een klein verhoging hadden gedaan, dan schikt de klant niet zo, ook achteraf gezien had de klant dan meer betaalt in de klantvriendelijker manier.
Reputatie 7
Badge +4
De prijzen zijn bij alle providers meer dan een inflatie correctie omhoog gegaan. Daarmee is het nog steeds vervelend, maar overstappen als iedereen omhoog gaat heeft dan of geen zin, of het is voor de totaal aantallen van providers stuivertje wisselen. (Paar klanten eraf, paar erbij). In de mobiele wereld is overstappen heel makkelijk en daar werkt marktwerking (NOG) wel. Als er straks nog maar 3 operators zijn is het weer afwachten.

Mijn voorstel aan u is als volgt:
Het tarief was 21,50. Plus verhoging van 5 procent is 22,50. Bovendien wil ik best meegaan in jullie filosofie dat weekend en avond gratis bellen niet meer bestaat bij jullie en dat daar overdag gratis bellen bij komt. Dus alleen voor dat deel nog een extra klein verhoging van plm 1,50, (weekend en avond zit al in oude tarief verwerkt) is totaal een nieuw maandtarief van 24 euro ipv 27 euro.
Bovendien wil ik graag de belkosten van bijna 15 euro in de 1e week van juli terug ontvangen.
Daar boven op dus de net berekende 3 euro per maand vanaf 1-7. Dus tm augustus in totaal 21 euro.

Helaas valt er op dit forum geen dealtje te sluiten met Tele2. Misschien dat de telefonische klantenservice je nog een aangepast voorstel mag geven, maar daar hangt dan vaak wel weer een nieuw jaarcontract aan vast, dan krijg je dezelfde promotie korting als nieuwe klanten.
Reputatie 5
Badge +3
Hi,

Helaas kan ik geen dealtje met je sluiten, wel kan ik met je mee kijken.
Wij hebben inderdaad een prijswijziging doorgevoerd. Helaas was dit nodig..

Maar hiervan hebben wij alle klanten geïnformeerd op het e-mailadres wat bij ons als contact e-mailadres staat. Wellicht dat hier de kink in de kabel zit?

Als je mij even je gegevens verstuurd via een privé-bericht dan kan ik je account erbij pakken.
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Patrick.

Groetjes,
Patrick van Tele2
Patrick, in je pb constateer je dat er inderdaad iets is fout gegaan bij jullie en dat er een oplossing komt.
Waarom hoor ik niets meer????????????????? Waarom reageer je niet meer op mijn pb??
Ook ben ik nog steeds niet gebeld door KS.
Constateren dat jullie iets fout gedaan hebben is mooi, beloven dat het opgelost wordt is nog mooier.
Maar dan niets meer van je laten horen is minder mooi.
Voorlopig zit ik voor lange tijd in buitenland en ben dus niet telefonisch bereikbaar, wel per mail.
Kom op, graag afhandelen zoals het hoort.
J Tomassen
Reputatie 5
Badge +3
Mijn excuses Patrick heeft vakantie en was daarvoor ziek. Daarom heb je geen antwoord gekregen maar ik pak deze topic even voor hem op zodat je in ieder geval antwoord krijgt.

Het gedeelte van 's avonds, 's nachts en in het weekend bellen is niet meer iets wat we aanbieden. Bij de prijswijziging kreeg je een e-mail in de e-mail stond een link. Wanneer je die aanklikte gaf het aan dat dit gedeelte niet meer zou aangeboden worden en je een ander abonnement zoals telefonie basis kon nemen. Indien je dit niet wou moest bellen.

Ik kan helaas niet zorgen dat je 's avonds, 's nachts en weekend gratis bellen abonnement weer geactiveerd worden. Onze excuses voor het ongemak.
Hallo Jasper, dank voor je bericht. Ik had geen mail ontvangen dat er weer een bericht voor me was, en omdat ik in het buitenland ben, is het me ontgaan.

In de mail die ik ontvangen heb staat het volgende:
Verandering bellen

Vanaf 1 juli is het starttarief van je Bellen Basis 13 cent per minuut. Verder verandert er niets.
einde quote

Dat lijkt me toch duidelijke taal. Je nu verschuilen achter een link die ik had moeten aanklikken vind ik verre van netjes. Zo ga je niet met je klanten om.

Het oude wekend/avond vrij bellen hoef ik ook niet meer terug als dat niet kan. Ik heb gezegd dat ik me best wil schikken in jullie gewijzigde beleid, maar dan had dat duidelijk gemeld moeten worden.
Patrick had al toegegeven dat dit inderdaad fout is verlopen bij jullie en dat er een oplossing geboden zou worden. Daar wacht ik nu op. Ik wil dus nu niet afgescheept worden met de melding dat het mijn eigen fout zou zijn. Bovenstaande zin in jullie brief is duidelijk genoeg, neem ik aan.
Ik wil graag als compensatie de bijna 15 euro belkosten terug ontvangen en een beter voorstel voor een trouwe klant van het huidige maandbedrag van 27 euro.
vrgr
JTomassen
Reputatie 5
Badge +3
Ik wil graag de 15 euro belkosten voor je vergoeden. Helaas kan ik geen verandering aanbrengen in de abonnementskosten.
Hallo Jasper

Laten we er maar geen al te lang verhaal van maken.
Het abo blijft wat het nu is en de 15 euro kun je verrekenen op de faktuur of apart terugstorten, wat jullie voorkeur heeft.
Dan is hiermee de zaak afgedaan
Bedankt
vrgr
JTomassen
Reputatie 5
Badge +3
Graag gedaan. Ik zal zorgen dat de 15 euro met de eerst volgende factuur verrekend wordt.
Reputatie 5
Badge +3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen.

Als je de tijd hebt, heb ik nog wel een privébericht gestuurd met een tevredenheidsonderzoek. We zijn zeer benieuwd naar je ervaring op dit forum en de afhandeling van je topic.

Fijne dag en groetjes,
Jasper