beantwoord

Weer nieuwe golf van phishing mails op zonnet

  • 14 December 2021
  • 39 reacties
  • 1478 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoe kan ik hier in vredes naam een einde aan maken, en waar kan ik dit melden bij tele2.

Hoe krijg ik de afzender geblokkeerd?

 Ik krijg dagelijks meerdere phishing mails binnen en ik wordt er nu echt gierend gek van.

De phishing afdeling van t-mobile heeft al laten weten dat ze phishing via tele2 niet in behandeling willen nemen, waar moet ik dan wel zijn?

 

icon

Beste antwoord door Floor109 17 December 2021, 19:15

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

39 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Sorry mannen, heb het erg druk deze week dus bijna niet aan het forum toe gekomen, ik lees dit topic nu voor het eerst, ik snap jullie frustratie zeker...

Er is een algemeen topic waar phishing gemeld kan worden:

N.a.v deze meldingen kan er onderzoek gedaan worden, we kunnen de links in de e-mail en soms ook de e-mail adressen zelf blokkeren.

Ik ga voor jullie beiden ook een interne melding doorzetten, ik zie afgelopen dagen meerdere meldingen hierover. Ik stuur jullie allebij een privébericht met mijn emailadres en ik zou je willen vragen om de spammail naar mij door te sturen.

 

Zou Gmail of Outlook niet een beter filter hebben? Bij mij heeft dat geholpen i.i.g.

Dat is een heel andere discussie. Ik heb daar weer andere problemen, privacy schendingen, geen bounce meldingen, zelf standaard uitgefilterd worden, account hacks, geen support mogelijkheden, reclamespam door de provider zelf, etc etc. En dan hebben we het nog niet eens over hoeveel moeite het kost om honderden partijen te benaderen voor het omzetten van accounts. Dat wil ik niet in deze discussie betrekken.

Reputatie 7
Badge +8

Ik word ook overstelpt met mails. Geadresseerd aan annemarxxxx@tele2.nl

Voor die x staan natuurlijk andere letters. 

Toch komt het in mijn mail, misschien als doorgestuurd? 

Minstens tien per dag. 

Ik word ook overstelpt met mails. Geadresseerd aan annemarxxxx@tele2.nl

Voor die x staan natuurlijk andere letters. 

Toch komt het in mijn mail, misschien als doorgestuurd? 

Minstens tien per dag. 

Bij mij precies hetzelfde @theocoppes 

Als je de mail geselecteerd hebt in je webmail kun je bovenin je scherm op “...meer” klikken, en daar “<> toon bron” kiezen. Dan zie je dat de mail wel aan jou gericht is, en verder op “To annemart*ns@tele2.nl” staan Daardoor lijkt de mail aan deze persoon gericht, maar dat is niet zo.

 

Ik neem aan dat jij ook phishing mails van ‘gratis netflix’ , ‘shoptegoed albert heijn’, wonderpillen etcetera krijgt?

Lijkt erop dat het spamfilter duimschroeven bij zonnet weer een tikje strakker aangedraaid moeten worden, zeker aangezien de verzender best wel een aantal fails heeft in de broncode.

Reputatie 7
Badge +8

Als iemand een mailadres heeft waar ik het naar kan doorsturen. 

Of naar fraudehelpdesk.nl? 

Maar er staat mijn mailadres steeds in. 

Reputatie 7
Badge +8

Die Anne heeft een tele2 mailadres. 

Ik heb een versatel mailadres.

Zonnet en versatel is geloof ik hetzelfde. Als er bij mij zonnet staat in plaats van versatel komt het ook aan. 

Dus waar die ellende start? 

Ik heb mijn mailadres ca 18 jaar. Dat wil ik pas (laten) verwijderen als ik dood ben! 

Reputatie 7
Badge +8

Er zit wel altijd een knopje unsubscribe! 

Ik blijf er ver van maar misschien heeft mijn echtgenote er per ongeluk op geklikt. 

Bij mij staat er als naam IK

Natuurlijk omdat er van mijn mailadres staat. In ieder geval daardoor goed herkenbaar. 

Een mail sturen naar Anne.... Zullen we ook maar niet doen. 

 

Bij phishing mails is het altijd beter om niet op unsubscribe te klikken. Je weet al dat je met criminelen te maken hebt, dus de kans dat je op een verkeerde website terecht komt (met trojans, keyloggers of andere virussen) is groot. En ook al klik je daar verder nergens op, of vul je alleen je e-mail in (die ze dus al weten), dan bevestig je eigenlijk alleen maar dat je e-mail adres dus actief is en dat het dus de moeite waard is om je nog meer spam/phishing te sturen. Niet doen dus. Dit wordt ook afgeraden door de fraude helpdesk. En al helemaal nooit andere gegevens invullen.

 

De mails hebben niets met die persoon te maken. De verzender van de mails kan helemaal zelf bepalen wat er op de regel van de geadresseerde staat.

Als jij het e-mail adres van iemand in je adresboek zet, dan kun je die persoon zelf een naam geven. Als je die persoon dan een mail stuurt, staat bij de geadresseerde niet het e-mail adres, maar de naam die je zelf ingevuld hebt. De naam die daar staat zegt dus niets. 

Als ik jouw e-mail adres in mijn adresboek zet onder de naam ‘markrutte@tele2.nl’ , en je dan een mail stuur, staat er dus markrutte@tele2.nl bovenaan de mail die jij binnen krijgt.

 

De enige hier die ons kan helpen is tele2. Zij kunnen er voor zorgen dat deze mails er op provider niveau uitgefilterd worden. Daarom wil ik deze aanhoudende spamgolf melden bij tele2. We moeten het gewoon voor elkaar zien te krijgen dat tele2 /t-mobile iemand bij zonnet een schop onder zijn kont gaat geven om hier een eind aan te maken.

Dit snap ik! 👍

Reputatie 7
Badge +8

Ik wil gewoon mijn mail hier veilig kunnen afwerken.

Ik wil niet zelf een mail provider starten.

Ik wil alleen maar mail ontvangen en verzenden.

Ik hoef geen fraai mailadres.

Ik hoef geen eigen domein. Ik heb al een tuin.

Ik hoef geen andere apperatuur dan mijn Handy.

Ik wil gewoon met dat verder gaan wat ik al bijna 18 jaar doe.

Ik wil er ook geen extra geld voor uitgeven.

 

Het leek even opgelost, helaas vanmorgen weer een nieuwe phishing mail gekregen, weer nieuwe afzender. Zal ik hem meteen maar weer aan je doormailen @Floor109 ? Ik neem aan dat er nog steeds geen centraal meld topic is hiervoor?

 

Heb jij ook weer last @theocoppes ?

 

Reputatie 7
Badge +8

Ja, maar die van Anne komen momenteel niet meer. 

Vanmorgen van gezondheidscentrum, en gisteren en eergisteren exclusief moment.

Drie voor dit weekend valt mee.

Ik laat ze nog ff staan. 

Die van Annemartens waren er soms meer dan 10 per dag. Daar had ik er een paar van naar de fraudehelpdesk.nl gestuurd. 

Zal ik met deze ook doen. 

 

Ja, ik kan het topic weer zien! Mocht ik meer krijgen dan meld ik het daar wel!

Ontzetten bedankt @Floor109 , je brengt echt voor mij weer het vertrouwde tele2 gevoel terug, waarbij er naar je geluisterd wordt, en ook gehandeld wordt! Ik waardeer dat enorm.

 

Opgelost!

Reputatie 7
Badge +12

Stopt vanzelf weer.

https://forum.tele2.nl/e-mail-350/spamgolf-van-phishing-mails-op-zonnet-adres-hoe-afzender-te-blokkeren-83895

 

En je kent mijn standpunt over een provider email :)

Ik probeer het wel via twitter dan.

Helaas zijn op het moment geen thuis specialisten aanwezig op twitter. Dus daar ben ik weer. Dit gaat gezellig worden eric!

Reputatie 7
Badge +8

Weer een nieuwe van passieflirt. 

Ind kop staat

van mijn emailadres 

Antwoord aan newsletters@redaction.lemon....…fr

Aan annemar....@tele2.nl

Moderator, kunnen jullie die mailadres van annema....@tele2.nl 

Checken of die echt bestaat.? 

Ja je kunt de e-mail, als bijlage bijgevoegd, naar valse-email@fraudehelpdesk.nl sturen, daar gaat het door een geautomatiseerd systeem, je krijgt dan (max 1 keer per dag) terugkoppeling of het om phishing gaat of kan gaan.

Van hen komt echter het advies om de afzender te blokkeren en je provider op de hoogte te stellen. Maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk. Vandaar steeds mijn vraag waar ik bij tele2 dit soort phishing mails kan melden. Dan hebben we als klant aan die steek onder water afpoeier berichtjes van eric natuurlijk geen ene zak, dus het zou fijn zijn als dit soort signalen van klanten nu eens serieus genomen zouden worden en er een op zijn minst van tele2 / t-mobile een signaal naar zonnet gaat dat ze hun zaakjes op orde moeten maken wat betreft de providermail beheer.

PS @theocoppes Als het gaat om mailtjes die afkomstig lijken van specifieke bedrijven, zoals Albert Heijn / Netflix / ING etcetera, dan hebben die vaak ook nog een speciale phishing afdeling die blij is met je melding. Gewoon even bedrijsnaam + phishing googlen, dan kom je vaak al een mail adres of meldformulier tegen die je kunt gebruiken. Ik persoonlijk meld elke afzonderlijke mail bij zoveel mogelijk partijen. Onze provider is echter degene die ervoor kan zorgen dat we zo weinig mogelijk doelwit worden van dit soort georganiseerde misdaad.

 

We weten niet eens of dat een echt tele2 adres is @theocoppes . De verzender kan op de plaats van de geadresseerde zetten wat hij wilt, of het nu die anne is, of olifant, of 123, of het mail adres van floor109, dat kan de verzender van de mail helemaal vrijelijk bepalen wat er in de regel ‘ontvanger’ komt te staan.

In de bron zie je aan het begin staan: 

X-Original-To:

Daar staat jouw eigen e-mail adres achter en daarom krijg je de mail

Verderop in de broncode staat:

To:

Wat daar achter staat kan de verzender helemaal zelf verzinnen.

 

 

Inmiddels blijven de phishing mails nog steeds binnen stromen...

Ik heb er inmiddels al weer meerdere binnengekregen in de laatste paar uur, ik begin er echt goed schijtziek van te worden. Ik ben gewoon meerdere uren per dag bezig met alles door te sturen naar de betreffende instanties. Volgens tele2 zelf kunnen we dit melden bij tele2. Waar dan?

Reputatie 7
Badge +8

Alles doorsturen naar annemxxxens@tele2.nl?

Reputatie 7
Badge +8

Als ze echt bestaat loopt haar mailbox helemaal vast. Komt ze misschien hier klagen. 

Zou Gmail of Outlook niet een beter filter hebben? Bij mij heeft dat geholpen i.i.g.