beantwoord

Vast bellen

• 3 November 2016
  • 15 reacties
  • 496 x bekeken

Reputatie 2
Ik krijg net een mail van jullie over 'vast bellen'.
Vanaf november, nu dus, zijn er 2 pakketten.

Voor €5 of voor €10.

Wil dat zeggen dat het oude systeem komt te vervallen?

Ik hoef namelijk geen van beide pakketten, want op mijn laatste rekening heb ik precies €2,39 verbeld.

Dusss...

(Ik wilde topictitel aanpassen, maar dat gaat niet meer? )
icon

Beste antwoord door Maurice 7 November 2016, 15:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Dat wil ik ook graag weten!
Reputatie 2
Ik krijg net dezelfde mail nog eens, alleen staat er nu bovenaan dit:

Oeps! Er ging iets mis in de vorige mail. We proberen het nog eens.
ik vind het onterecht dat tele2 opeens overgaat op betaald bellen met andere tele2-klanten; bovendien krijg ik die mededeling pas op 3/4 november, drie dagen nadat die verandering is ingegaan en ik flink wat heb afgebeld met andere tele2'ers; dat klopt toch niet, tele2? Zeer klant-onvriendelijk
Reputatie 6
Badge +4
Om te beginnen een bericht van huishoudelijk aard:
Zou iedereen die hier een vraag over heeft (het hoeft namelijk niet over hetzelfde te gaan, verschillende verouderde abonnementsvormen e.d) een eigen topic willen openen? Zo houden we het overzichtelijk en kunnen we iedereen beter van dienst zijn. Een topic openen doe je door hier te klikken.
Reputatie 6
Badge +4
@Ries,
Het hangt even af welk pakket je hebt. Er zijn klanten met een pakket waarin onderling gratis bellen standaard zit inbegrepen (dit is een vrij verouderde propositie), dit wordt uitgezet. Daarnaast zijn er klanten met een pakket waarin dit voordeel niet hoor te zitten, maar wel aanwezig is. Deze klanten hadden hier sowieso geen recht op, dit wordt ook uitgezet. Daarnaast zijn er klanten die het voordeel überhaupt niet hebben (en ook geen recht op hebben).

Jouw abonnement dateert van augustus 2015, waardoor ik de aanname doe dat jij tot de groep behoort waar dit voordeel niet aan hoort te staan. Wanneer dit het geval is kun je dus stellen dat je zeker een jaar genoten heb van voordeel waar je eigenlijk voor had moeten betalen.

Wat betreft de tweede mail: In de eerste stond een foutje die in de tweede is hersteld.

Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes Maurice
Reputatie 2
Ik heb Internet Light en bellen en TV basis.

Ik heb geen idee of ik gratis met andere Tele2 abonnees kan bellen, dat maakt ook niets uit want ik ken niemand met een Tele2 abbo.
Als ik dus al gratis met andere Tele2 gebruiken had kunnen bellen, dan heb ik daar geen voordeel van gehad.

Die €2,39 is dus gewoon mijn verbruik.
Andere maanden verschillen daar niet veel van, ik gebruik de telefoon weinig.

Ik wilde de telefoon er al eens af doen, maar heb dit maar zo gelaten omdat dit er gratis bij zat.

Als dit dus naar €5 gaat is dat voor mij dus nadelig.
Reputatie 6
Badge +4
Nee het gaat echt om het onderling gratis bellen wat pro-actief uitgezet wordt. De belpakketten zullen niet veranderen tenzij jij je abonnement wijzigt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat jou kosten hoger worden, tenzij je dus (onterecht) gratis hebt gebeld naar andere Tele2 klanten. Zoals je zelf al zei doe je dit niet waardoor ik niet echt een verschil verwacht. Alles blijft dan zoals jij het gewend bent. Ik neem aan dat je dit op de specificatie van je facturen kunt controleren, er zal dan een 0 bedrag staan bij de desbetreffende telefoonnummers.
Reputatie 2
Okee,

Ik begreep uit de tekst dat de oude pakketten gingen verdwijnen om plaats te maken voor de 5 en 10 euro variant.
Ik heb even gekeken op de laatste factuur en ik zie wel een paar nummers die gratis zijn, maar dat is naar de huisarts geweest, ik weet dus niet of die praktijk gebruik maken van tele2, of dat dat voor iedereen geldt die de huisarts belt.

Ik weet niet of dat handig is om dat nummer hier neer te zetten zodat jij kunt zien of de praktijk gebruik maakt van jullie dienst?
Nee het gaat echt om het onderling gratis bellen wat pro-actief uitgezet wordt. De belpakketten zullen niet veranderen tenzij jij je abonnement wijzigt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat jou kosten hoger worden, tenzij je dus (onterecht) gratis hebt gebeld naar andere Tele2 klanten. Zoals je zelf al zei doe je dit niet waardoor ik niet echt een verschil verwacht. Alles blijft dan zoals jij het gewend bent. Ik neem aan dat je dit op de specificatie van je facturen kunt controleren, er zal dan een 0 bedrag staan bij de desbetreffende telefoonnummers.
Dus als ik het goed begrijp worden klanten die momenteel (verplicht) een Bellen Basis aanvulling hebben op hun bestaande Internet Light abonnement niet verplicht in plaats daarvan een Zorgeloos Bellen of een Eindeloos Bellen bundel te nemen? En blijven deze klanten ook een tarief betalen van € 0,09 per minuut (en eventueel bijkomende kosten voor servicenummers) zonder te betalen voor abonnementskosten voor de telefoonaansluiting? Er is over de tarieven van Bel Basis, voor zover ik kon zien, niets meer is terug te vinden op de website voor de periode vanaf november. Daarnaast vind ik het allemaal verwarrend omdat nieuwe contracten voor Internet Light wel verplicht worden om Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen af te nemen.
Dus als ik het goed begrijp worden klanten die momenteel (verplicht) een Bellen Basis aanvulling hebben op hun bestaande Internet Light abonnement niet verplicht in plaats daarvan een Zorgeloos Bellen of een Eindeloos Bellen bundel te nemen? En blijven deze klanten ook een tarief betalen van € 0,09 per minuut (en eventueel bijkomende kosten voor servicenummers) zonder te betalen voor abonnementskosten voor de telefoonaansluiting? Er is over de tarieven van Bel Basis, voor zover ik kon zien, niets meer is terug te vinden op de website voor de periode vanaf november. Daarnaast vind ik het allemaal verwarrend omdat nieuwe contracten voor Internet Light wel verplicht worden om Zorgeloos Bellen of Eindeloos Bellen af te nemen.
Inderdaad een zeer verwarrende situatie; ik belde met Tele2 en daar vertelde een medewerker me dat iedereen verplicht een Zorgeloos of Eindeloos-bellen abonnement moet nemen en dat het vertrouwde abonnement ook voor oude klanten verdwijnt; tele2, hoe zit dat nu? Heeft Maurice van Tele2 het bij het rechte eind of de klantenservice van tele2?
Reputatie 6
Badge +4
Ik ga alleen in op de vragen van Ries. Zoals ik eerder aangegeven heb dient iedereen die een vraag heeft een eigen topic aan te maken.
Reputatie 6
Badge +4
Okee,

Ik begreep uit de tekst dat de oude pakketten gingen verdwijnen om plaats te maken voor de 5 en 10 euro variant.
Ik heb even gekeken op de laatste factuur en ik zie wel een paar nummers die gratis zijn, maar dat is naar de huisarts geweest, ik weet dus niet of die praktijk gebruik maken van tele2, of dat dat voor iedereen geldt die de huisarts belt.

Ik weet niet of dat handig is om dat nummer hier neer te zetten zodat jij kunt zien of de praktijk gebruik maakt van jullie dienst?

Ik vermoed dus dat je al die tijd een cadeautje van ons hebt gekregen. Graag gedaan! 😃
Reputatie 2
Dat weet je niet, misschien belt iedereen wel gratis naar de huisarts, asjeblieft, dankjewel. 😉
Reputatie 6
Badge +4
Dat weet je niet, misschien belt iedereen wel gratis naar de huisarts, asjeblieft, dankjewel. ;)

Nee dat weet ik wel, je belt niet standaard gratis naar de huisarts.