beantwoord

spamgolf van phishing mails op zonnet adres, hoe afzender te blokkeren

  • 7 December 2021
  • 2 reacties
  • 1875 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Op dit moment krijg ik een heel veel spam binnen via mijn zonnet. Zijn er problemen met het spamfilter?

Ik heb een aantal van deze mails ter onderzoek aangeboden aan de Stichting Aanpak Financieel‑Economische Criminaliteit in Nederland (SafeCiN), en zij hebben bevestigd dat het waarschijnlijk om phishing mails gaat;

Aangezien tele2 alleen webmail ondersteund en dat geen mogelijkheid biedt om afzonderlijke mail afzenders te blokkeren, hoe kan ik er voor zorgen dat deze mails stoppen? Ze vormen een veiligheidsrisico voor mij en mijn gezin en bellemmeren de functionaliteit van mijn mail adres.

Op een uitschrijf link klikken in phishing mails wordt absoluut afgeraden aangezien de links geverifieerd niet veilig zijn en dat bovendien deze criminelen op zijn minst alleen maar een bevestiging geven dat het e-mail adres dat wil uitschrijven actief is en daarmee alleen nog maar meer een doelwit wordt. Blokkeren van de afzender is daarmee de enige valide optie. Wat nu?

ps. er staat een geheel andere naam bij ontvanger dan mijn e-mail adres. Ik kan eventueel voorbeelden van mails of de broncode doorsturen in PM.

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 December 2021, 10:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Inmiddels contact gehad met de serverhost van de mailverzender, eens kijken of dat iets oplevert. Je moet wel door wat hoepels springen als je tegenwoordig wat wilt...pffffff.

Ben ook al weken bezig met VGZ die me spam toestuurde terwijl ik geen klant ben of ben geweest en ook geen toestemming gegeven heb. Die schuiven tot nu toe alles af op hun ‘marketing partner’ die al meerdere malen contact met mij op zouden nemen over hoe ze aan mijn e-mail adres komen maar dat dus gewoon niet doen. Wel toegegeven dat één van hun mailpartners geen KvK inschrijving heeft en zich niet aan wet en regelgeving houdt nadat ik daar over bleef doorvragen. Dus ik blijf maar klagen, eens kijken of het wat oplevert. Ondertussen meld ik alle spam bij welke instantie ik het maar kan melden, ACM, AP,SafeCiN. Never give up! :D

Er is iets wat geholpen schijnt te hebben want de spam lijkt eindelijk gestopt te zijn!