beantwoord

Chatbot verbindt niet door met klantenservice

  • 12 May 2022
  • 9 reacties
  • 167 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Als ik een chat probeer te initiëren en jullie bot vraagt of ik een chat wil, verwijst deze me door naar het telefoon nummer.

 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 12 May 2022, 16:44

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Had je eerst een vraag gesteld aan de bot? Dan vraagt ie namelijk of je goed geholpen bent, en als je dan nee kiest krijg je deze opties:

 

Ja, en ik heb op ‘chat met de klantenservice’ geklikt (dat ik die keuze gemaakt heb zie je dan in mijn screenshot, in het grijs), met hetgeen in mijn eerste post als resultaat.

Misschien dat chat helemaal niet beschikbaar is dan?

Ik had eerder een half uur in de wachtrij gestaan bij de chat, en toen floepte na een half uur wachten ineens een ‘helaas er zijn geen medewerkers beschikbaar’ aan in het scherm. ik heb toen een paar uur gewacht om het weer te proberen en toen kwam dus alleen maar nog het bovenstaande eruit en lukt het niet eens meer om in een wachtrij te komen.

Maar goed eric, ik waardeer dat je me nog probeert te helpen, maar het begint zo langzamerhand wel op een nogal zinloze oefening te lijken zo. Ik weet echt niet meer waar ik het nog moet zoeken… Niets of niemand op deze wereld lijkt nog te vertrouwen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Shilka, thanks voor het doorgeven! Dit is zeer goede feedback.

Ik heb het direct overlegd met mijn collega die verantwoordelijk is voor de chatbot (Cas, die ken je vast nog wel 😉). Ik leg je graag uit waarom je dit bericht ontvangt. De chatbot is dus niet kapot, maar dit is een bericht dat je ontvangt als er op het moment geen chatmedewerker beschikbaar is. Er wordt dan een alternatief aangeboden. Cas en ik zijn het erover eens dat dit geen nette reactie is en zijn team gaat dit sowieso verbeteren. Nogmaals bedankt voor je feedback, hier hebben we echt wat aan! 😄

Dank je @Marciano van Tele2  Nogmaals, ik weet dat jullie als eerste aanspreekpunt je best doen. Kun je meteen doorgeven dat mensen eerst ruim een half uur in de wacht te laten staan, en dan alsnog met ‘er zijn geen medewerkers beschikbaar’ op de proppen te komen ook niet echt fijn is? (en dit was gewoon midden op een ochtend, niet vlak voor sluitingstijd of zo)

Reputatie 6
Badge +7

Het zal ook niet meehelpen dat de meeste chat collega's mobiele vragen beantwoorden en een stuk kleiner clubje de thuis vragen kan beantwoorden. Dus dit kan ook een bezetting probleem geweest zijn

Inderdaad nu al meerdere keren bij de chat half uur tot uur in de wacht te staan om tegen de tijd dat je aan de beurt bent alleen maar een ‘er zijn geen medewerkers beschikbaar’ te krijgen. Telefonisch heb ik nog maar één keer gehad dat na lange tijd wachten ik gewoon weggedrukt werd.

Blijft het feit dat de bot tegen je zegt, chat is sneller dan bellen, en dat je dan helemaal niet kunt chatten, of helemaal voor niks in de wacht staat.

Reputatie 5
Badge +6

Goed dat je dit aangeeft, @Shilka. Ik zal dit topic doorsturen naar Cas, zodat hier wellicht verandering in kan komen! De volgende keer maar gewoon weer aan de lijn hangen dus. 😉

Nou meestal probeer ik toch echt de gratis optie eerst, maar als ik zie dat ik nummer 4 in de rij ben bij de chat probeer ik meestal later nog eens. Ik heb nog nooit geen wachtrij meegemaakt, bij zowel telefoon als chat, dus een tekort zal zeker meespelen.

Beantwoord :)