beantwoord

Hoe windows 10 mail instellen voor het ontvangen van e-mail (zonnet)

  • 10 May 2022
  • 11 reacties
  • 1573 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoe windows 10 mail instellen voor het ontvangen van e-mail (zonnet)?

Nu al een paar dingen geprobeerd, maar niets werkt. Alle guides die tele2 had hiervoor gaven pagina niet gevonden aan op https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/instellen-en-installeren#mail . Nu is dat vervangen door één guide die verwijst naar https://www.tele2.nl/Tele2/media/pdf/klantenservice/thuis/instellen-windows10-mail.pdf

Maar die guide werkt dus ook niet, bovendien is de guide volgen onmogelijk;

er staat dat ik in dit vak

Het volgende moet invullen:

Instellingen @versatel.nl / @zonnet.nl

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl in

Poortnummer (POP3): 110

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl

Poort uitgaande mail: 25

Selecteer de optie ‘ Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van mail’

SSL vereisen voor inkomende e-mail uitschakelen

SSL vereisen voor uitgaande e-mail uitschakelen

 

Maar zoals je ziet komen de instructies helemaal niet overeen met wat je in het plaatje kunt invullen.

  • Ik zie geen plaats waar je poortnummers kunt invullen
  • er is geen instructie wat je bij accounttype moet doen
  • er is geen instructie of je ‘uitgaande server vereist verificatie’ moet aanvinken

 

Ik heb op meerdere manieren geprobeerd bovenstaande instructies te volgen, maar op geen enkele manier krijg ik dit werkend. Ik zie geen enkele mails, en ontvangen en versturen werkt niet. 

Iemand nog enig idee wat ik moet doen? Alle missende guides zijn nu vervangen door één guide voor windows 10 mail, en die is onmogelijk te volgen...

icon

Beste antwoord door eric 14 May 2022, 14:58

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Iemand? Is er niemand meer bij tele2 die weet hoe hun eigen provider e-mail werkt?

Reputatie 7
Badge +12

Denk het niet, maar ik zie dat je bij de support desk van zonnet ook in de dropdown menu's kunt kiezen voor “niet betaald abonnement” en daarna “klant van Tele2". Dus doe daar eens een poging.

Anders is het gewoon webmail gebruiken totdat je alle websites hebt omgezet naar je nieuwe email en je het zonnet account vol kunt laten lopen met alleen maar spam totdat de 30Mb is bereikt :)

Helaas is bij zonnet ook niets te vinden.

 

@Marciano van Tele2 @Johrick van Tele2  jullie nog enig idee, of kan ik inderdaad maar beter opstappen?

Iemand van tele2?

Reputatie 6
Badge +7

Zou je eens bij SMTP server “smtp.versatel.nl:587” willen instellen en alleen “Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van mail” inschakelen, dus deze 3 uitgevinkt laten:

“Uitgaande server vereist verificatie”

“SSL vereisen voor inkomende e-mail uitschakelen”

“SSL vereisen voor uitgaande e-mail uitschakelen”

 

Als smtp.versatel.nl:587 niet werkt, probeer dan ook even smtp.versatel.nl:25

587 is met TLS verificatie, maar die zie ik ook niet voorbij komen in die instellingen, alleen SSL, het kan dus zijn dat je alleen poort 25 kunt gebruiken.

@Floor109 floor Ik heb eindelijk iets werkend gekregen, als ik een poortnummer achter de smtp zet, en uitgaande server vereist verificatie uit zie ik eindelijk mails in de inbox. Alleen met poort 25 kan ik verzenden.

 

Alleen de synchronisatie klopt niets van, Ik zie alleen de inbox van zonnet in win10mail, al mijn andere mappen zie ik helemaal niet.

Als ik in win10 een mail verwijder, wordt deze niet in zonnet verwijderd, en vice versa

Als ik in win 10 een mail verzend, zie ik dit niet op zonnet, en vice versa

concepten idem dito

alle andere mappen, zowel in win10 als in zonnet idem dito

kortom, als ik win10 gebruik, zal mijn zonnet gewoon vollopen (en met 30mb is dat supersnel, want compleet belachelijke grootte voor deze tijd.) Alleen inbox synchroniseert normaal, en neemt wel binnenkomende mails waar, maar het het verwijderen van mails in de inbox heeft dus helemaal geen synchronisatie, en alle andere mappen synchroniseren helemaal niet.

Helaas dus niet bruikbaar.

 

Nog suggesties om de synchronisatie werkend te krijgen?

 

Reputatie 6
Badge +7

Heb je hier al gekeken?

 

Je kan hier aangeven wanneer hij gesynched word, blijkbaar geven de “manual” en “based on my usage” opties vaker problemen.

Ik ga weer proberen @Floor109 !

@Floor109 de optie ‘as items arrive’ heb ik niet

Ik heb op handmatig geprobeerd, en als ik ververs zegt ie ook dat ik synchroniseer.

Toch blijven alle bovenstaande problemen bestaan; geen mappen zichtbaar, en het enige wat werkt is dat ik binnenkomende mails in win10mail kan binnen  halen. Voor de rest is geen enkele andere actie gesynced. Verwijderen, versturen, naar een andere map plaatsen, wat je in één van beiden doet is niet zichtbaar in de andere, ook niet na een refresh (handmatige synchronisatie)

De mappen in win10hebben ook hele andere namen. prullenbak = verwijderde items verzonden = verzonden items, en bovendien heb ik custom mappen in zonnet en die worden ook niet binnengehaald. Ik kom er echt niet uit floor.

En de phishing gaat maar door. Mijn hele leven lang bij dezelfde provider, en ik wordt gewoon elemaal de vernieling in geholpen. Ik zie dit niet meer zitten floor.

Bedankt voor je hulp, maar ik vind het niet langer eerlijk dat jij je continu hier moet inzetten om mijn mail werkbaar te maken. Dit gaat gewoon nergens meer over. Tele2 hoort die mail functioneel te maken en houden, en de phishing te stoppen. Dit begint gewoon absurd te worden.

Reputatie 7
Badge +12

Als jij met POP werkt, dan wordt er niets aan mappen gesynchroniseerd. Jouw email programma download dan nieuwe mails uit de INBOX en geeft commando's terug wanneer de emails van de POP server verwijderd moeten worden.

Synchronisatie van jouw email box met je email programma werkt  met het IMAP protocol. De Tele2 email adressen ondersteunen dit. Ik weet niet of zonnet.nl dat nog doet. 

 

Oftewel, als zonnet dat niet ondersteund, kan ik qua phishing mails blokkeren helemaal niets?

 

Ik ben dit alleen maar aan het doen omdat zowel t-mobile en tele2 tegen me gezegd hebben dat ik de phishing mails maar moet blokkeren in een programma waar ik zonnet mail in ontvang, maar dit kan dus helemaal niet als zonnet geen IMAP heeft (IMAP heb ik al geprobeerd en dat werkte niet)? Ik wordt al meer dan een half jaar van kastje naar de muur gestuurd, en nu blijkt de muur niet eens een optie te zijn?

 

Echt ontzettend bedankt eric voor deze informatie, ik ga maandag eens ontzettend kwaad met de telefonische helpdesk in conclaaf, want nu probeer ik al maanden die guides online te krijgen vanwege de adviezen van t-mobile en tele2 en nu blijkt dat ik daar nooit iets aan zal hebben.

 

De enige optie is dus dat tele2 elke afzender die ik geblokkeerd wil hebben handmatig voor mij zal moeten blokkeren. Een andere optie bestaat er dus niet (behalve dan dat de zonnetmail voor tele2 klanten weer functioneel gemaakt moet worden, maar [verwijderd door moderator] . Héél goed om te weten.

 

Beantwoord.