beantwoord

Gmail ontvangt geen mail van Zonnet account

  • 11 March 2022
  • 13 reacties
  • 1177 x bekeken

2022-03-11 Sinds ruim een week kan ik vanuit mijn Outlook en zonnet account geen email meer versturen naar Gmail accounts.  Mijn dochter en schoondochter hebben gmail en ontvangen beiden niets. Ik heb dit zo'n 2 jaar gelden ook een periode gehad en toen bleek er een server bij Tele2 niet te werken, kan dit nu ook het geval zijn? Hoor graag

NB  Email van Gmail accounts ontvang ik wel gewoon 

Update: Wanneer ik vanuit zonnet Webmail  verstuur naar Gmailadressen, dan gaat het wel. (Wil echter gewoon mijn outlook blijver gebruiken zoals ik het altijd gedaan heb)

icon

Beste antwoord door Floor109 16 March 2022, 12:48

Bekijk origineel bericht

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @walrenshi fijn om te horen dat je in ieder geval wel via webmail kunt mailen. Dit is uiteraard aan tijdelijke oplossing, want je wil natuurlijk lekker via Outlook blijven mailen, zoals je gewend bent.

@Floor109 heb jij toevallig een idee wat hier aan de hand kan zijn? 

Reputatie 6
Badge +7

Krijg je een bouncemail op je emailclient met een specifieke foutmelding van onze server?

Hallo Floor,

Ik zal de melding die ik krijg toevoegen

mvg

Walter

 

Update: Vandaag wederom een bericht naar mijn dochter gestuurd en ontvangt het nu wel weer (test de laatste week elke dag), zij ontvangt het wel met een waarschuwing

 

Ik ben een zonnetgebruiker (die via Outlook mailt)  van het eerste uur en verbaas mij dat mijn dochter deze melding krijgt. (als zij mijn email dus überhaupt ontvangt)

Reputatie 6
Badge +7

Deze mail wordt tegen gehouden door het spamfilter op de SMTP server. Hier is een technische escalatie voor nodig, dit kan via de klantenservice of via een moderator.

Het is een soortgelijk issue als dit topic: 

 

Hallo Floor,

Vandaag 16/3 wederom  met mijn @zonnet via mijn Outlook een email naar mijn dochter met een @gmail gestuurd. Deze heeft ze ook weer ontvangen, weliswaar met de gele waarschuwing.

Fazit; sinds 2 dagen werkt het dus weer zoals vanouds.

 

1 ding snap ik niet goed (ben een beetje een digibeet), voor een volgende keer is er een technische escalatie nodig via de klantenservice van Tele2 of mijn Zonnet support?  

Ik had  op 11/3 zonnet support in eerste instantie gemaild, zetten zij zich dan in verbinding met Tele2?

Ik heb verder geen respons meer van hen ontvangen, maar het werkt dus wel weer. 

Groetjes

Walter

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @walrenshi ,

Zolang je Tele2 als vaste internetlijn leverancier hebt is hun klantenservice jouw aanspreekpunt voor vragen over de mailbox. Zij kennen jou als klant en zetten de vragen door naar zonnet. Als je bent/zou overstappen naar een andere internet provider vervalt je zonnet email adres na 6 maanden of je moet een email abonnement bij zonnet.nl afsluiten. Vragen dienen dan ook rechtstreeks naar zonnet support te gaan.

Hallo Eric,

Ik heb sinds het stoppen met internetten via de telefoonlijn een abonnement bij (casema) ziggo lopen. Sinds 2021 heb ik inderdaad betaalde zonnetaccounts. Ik zal in de toekomst gelijk bij hen aankloppen. 

Bedankt voor de uitleg

mvg

Walter

Reputatie 6
Badge +7

Er zijn dus inderdaad 2 scenario's.

  • Actieve tele2 klant, ondersteuning verloopt via klantenservice, 2e en 3e lijn support. (technische dienst van Tele2). www.zonnet.nl komt bij deze accounts niet ter sprake.
  • Geen actieve tele2 klant meer, e-mail adres is hierbij overgezet naar www.zonnet.nl waar de klant een klein bedrag per maand betaalt. Ondersteuning verloopt via het contactformulier van zonnet, zij nemen hierbij dus de support over van de tele2 klantenservice.

In jouw geval is het contactformulier opgepakt en hebben ze vermoedelijk het spamfilter aangepast.

 

Mijn reactie dat er een escalatie naar de technische dienst nodig was, was dus alleen van toepassing als je onder scenario 1 valt, dit had ik wellicht beter moeten navragen. Maar gelukkig werkt het weer!

Ik krijg nog met regelmaat privé berichten van wanhopige scenario 2  www.zonnet.nl klanten die totaal geen reactie op het contact formulier krijgen (ik heb ze zelf ook eens een vraag gesteld via het contact formulier en wacht ook al om precies te zijn 562 dagen op antwoord). Meestal proberen ze dan al weken of maanden tevergeefs contact te krijgen en zijn ze ten einde raad.

Ik verwijs ze dan gewoon maar meteen naar de contactpagina van interNLnet waar ze het telefoonnummer en bezoekadres van interNLnet kunnen vinden, want de response op het contactformulier daar is absoluut dramatisch. Misschien niet de bedoeling, maar de manier waarop zonnet het nu doet mag absoluut niet en voldoet aan geen enkele regel voor online verkoop.

De manier waarop twee jaar terug de gratis zonnet klanten zijn afgestoten was echt een drama, en het is daarna alleen maar slechter geworden. Beloftes die toen door tele2 gemaakt zijnaan mensen die gedwongen werden tot betaling om hun mail adres niet te verliezen zijn toen nooit waargemaakt (binnen 24 uur antwoord op het contactformulier, de enige manier van contact, was daar één van), dus eigenlijk logisch dat mensen maar weer hierheen komen. De afspraken die tele2 toen met zonnet gemaakt heeft zijn nooit waarheid geworden. Het is dan ook eigenlijk best begrijpelijk dat mensen maar hierheen komen.

Hallo Shilka

Op zich ben ik helemaal niet ontevreden over Zonnet.support, het was voor mij, als digibeet, alleen niet helder waar ik nu precies moest aankloppen. Een paar jaar geleden had ik ook dit probleem en begon eerst met ziggo te bellen, van hen ontving immers de melding van de afleveringsfout. Die deden er dus verder niets mee en zodoende kwam ik bij Tele2 terecht en werd het opgelost.

Vandaar dat ik deze keer ook weer hier kwam vragen, niet wetende dat sinds de ‘betaalde’ zonnetaccounts ook bij problemen zonnet.support benaderd  moet worden.  Die had ik ook op 11/3 gemaild en kreeg een ticketnummer toegewezen en zij hebben mij ook om de melding van Ziggo gevraagd. Nu het weer werkt zou door hun ondernomen actie kunnen zijn, wel moet ik toegeven dat ik daarvan geen terugkoppeling heb ontvangen.

Maar goed, ik weet nu voor de toekomst de juiste weg te bewandelen.

mvg
Walter

Ik ben blij om te horen dat het soms ook goed gaat Walter. Helaas heb ik zelf een probleem met zonnet wat al 4 maanden speelt en zelfs na vele tientallen contact moment nog steeds niet opgelost is.

Ik ben blij om te horen dat het soms ook goed gaat Walter. Helaas heb ik zelf een probleem met zonnet wat al 4 maanden speelt en zelfs na vele tientallen contact moment nog steeds niet opgelost is.

idem hier. InterNLnet wilt ook niet helpen en doet alsof hun neus bloedt

Oplossing gevonden m.b.t. het versturen vanuit Outlook naar Gmail geadresseerden

Na de grote versatel storing 18/4 kon ik 0,0 versturen vanuit Outlook. Ik moest mijn accountinstellingen bij Ziggo opeens de poort aanpassen!?  Ik kon toen weer via Outlook verzenden, maar….. Gmail geadresseerden bleef een probleem. Na ruim 1 week op het Ziggo forum te hebben gespart, is de oplossing m.b.t. de uitgaande server gevonden en is het probleem, wat sinds 2019 speelde en als maar erger werd, 100% opgelost. 😃

Reageer