beantwoord

Emails komen niet aan op Tele2 accounts

  • 18 July 2021
  • 12 reacties
  • 697 x bekeken

Ik was vandaag bij mijn moeder om haar emails te archiveren en ik zag dat de laatste mail van eind maart was. Ik ging dus proberen alles maar op te halen. Wie schets mijn verbazing dat er niets binnen kwam.
Ik weet toch zeker dat er mails zouden moeten zijn omdat de zorgfacturen ook op haar tele2 account binnen komen. Ik krijg dan wel een CC zodat ze betaald worden maar haar inbox was leeg.
Ik heb nog even via de webmail gekeken maar ook daar was alles leeg.

Terug thuis geprobeerd wat testjes te doen met versturen van andere accounts die wel mijn SMTP van tele2 gebruiken, maar alleen Gmail komt binnen. Ook als ik van mijn eigen tele2 of zonnet account stuur komt er niets aan.

Omgekeerd van mijn zonnet/tele2 account naar Gmail komt pas na 19 minuten aan.:smirk:

Is Tele2 nu zijn eigen uitgaande server aan het blokkeren voor eigen klanten?

Het wordt wel vervelend omdat men steeds afhankelijker wordt van deze media.

Als iemand een idee heeft hoor ik het wel.

Oh ja . . alle instellingen staan goed!

icon

Beste antwoord door Floor109 19 July 2021, 23:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Welke email client gebruikt ze?

Hallo Floor,
Outlook maar wat is het belang daar van?

Ik heb nu vanmorgen een bericht van mijn zonnet via mijn Gmail bij mijn moeder gekregen.

Nogmaals direct vanaf zonnet en tele2 geprobeerd maar dat werkt gewoon niet!

Reputatie 7
Badge +12

Heeft je moeder een Tele2 vaste internet aansluiting thuis? Als dat eventueel niet meer zo is, dan is het goed om de ondersteuning direct bij de email provider aan te vragen. Ze hebben daar een pagina voor.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Floor,
Outlook maar wat is het belang daar van?

Ik kon niet opmaken uit je verhaal of je ook via de webmail hebt getest, komen berichten die vanuit de webmail worden gestuurd ook 19 minuten te laat aan? Er is trouwens wel vaker vertraging op maandag, omdat er dan een spamcontrole word uitgevoerd

Ja die vertraging was óók te zien op inkomend als ik met webmail was ingelogd. Dat heb ik simultaan getest omdat ik als oud ICTer zeker wil zijn waar het oponthoud zit. Als ik ze in de inbox zag staan bij de webmail dan waren ze ook snel opgehaald door de client. Dus de actie van ophalen van POP was geen probleem. Het was duidelijk een SMTP issue want vanuit mijn eigen zakelijke domeinen, die via de SMTP van Tele2 lopen, kwamen niet aan.

Vanuit de webmail heb ik dacht ik ook verstuurd te hebben, maar ben nu niet meer zeker.

Het ging ook niet zozeer om mails die verstuurd worden maar die binnen komen.

Die spamcontrole begint dan zeker al op zondagmiddag want die 19 minuten vertraging was al zondag en nu komen de testmails van gisteren met bijna 24 uur vertraging binnen druppelen. Een mail verstuurd naar haarzelf op zondag 17:50 komt aan op maandag 16:40
Ik kan me niet voorstellen dat dit door genoemde spam controle komt.

 

Reputatie 7
Badge +12

Het was duidelijk een SMTP issue want vanuit mijn eigen zakelijke domeinen, die via de SMTP van Tele2 lopen, kwamen niet aan.

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit een ondersteunende oplossing is, een zakelijk domein en smtp van Tele2. Komt een zakelijk domein niet met een eigen SMTP?

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb net even getest met mijn eigen tele2 email, zowel via webmail als windows 10 mail, vrijwel geen vertraging. Maar het kan zijn dat er wel meer speelt hoor, misschien kan @Cas van Tele2 dit voor je controleren.

 

Betreffende de missende e-mails, dit kan te maken hebben dat de mailbox niet meer goed gesynchroniseerd is met de achterliggende database, het kan voorkomen dat er dan mails missen/onzichtbaar worden, dit komt vooral voor als de mailbox (over)vol zit. Dit kan een moderator of een tele2 medewerker opnieuw synchroniseren, dit kan echteralleen met @tele2.nl adressen, niet met zonnet/versatel.

Het was duidelijk een SMTP issue want vanuit mijn eigen zakelijke domeinen, die via de SMTP van Tele2 lopen, kwamen niet aan.

 

Ik kan me niet voorstellen dat dit een ondersteunende oplossing is, een zakelijk domein en smtp van Tele2. Komt een zakelijk domein niet met een eigen SMTP?


Misschien, maar ik doe als ZZPer de mail namelijk vanuit een client op de PC en dan gebruik ik Tele2 voor versturen. Ik bedoelde maar te zeggen dat het niet specifiek 1 client programma is waar van verstuurd word en vertraging opleverd.

Ik heb net even getest met mijn eigen tele2 email, zowel via webmail als windows 10 mail, vrijwel geen vertraging. Maar het kan zijn dat er wel meer speelt hoor, misschien kan @Cas van Tele2 dit voor je controleren.

 

Betreffende de missende e-mails, dit kan te maken hebben dat de mailbox niet meer goed gesynchroniseerd is met de achterliggende database, het kan voorkomen dat er dan mails missen/onzichtbaar worden, dit komt vooral voor als de mailbox (over)vol zit. Dit kan een moderator of een tele2 medewerker opnieuw synchroniseren, dit kan echteralleen met @tele2.nl adressen, niet met zonnet/versatel.

Alles testmails van zondag en gisteren lijken nu wel binnen met allen een gemiddelde vertraging van 22 uur.

Vanmorgen ging het weer binnen 3 minuten.

Wat betreft die volle mailbox . . .dan zou ik dat toch zeker in de webmail moeten zien dat er veel mails staan lijkt me.

Reputatie 6
Badge +2

Hey Rusty,

Bedankt voor je uitleg en de genomen moeite om te testen of de mails aankomen. Ik ga meteen voor je aan de slag om dit zo snel mogelijk uit te zoeken.  Goed om te zien dat Floor109 al een aantal vragen heeft gesteld, dit maakt het voor mij duidelijker. Het enige wat ik nog nodig heb is het e-mailadres waar het over gaat. Hiervoor heb ik je een privebericht gestuurd. 

 

Ik hoor graag van je want dan kan ik meteen voor je aan de slag!

Een andere oorzaak van moeders’ lege inbox zou kunnen zijn dat de verzenders van e-mails, van bijvoorbeeld zorgpolissen, energieleveranciers, enz. mail niet kunnen afleveren bij Tele2 vanwege issues als "550 Sorry, we do not accept connections from you"