beantwoord

DNS aanpassen specifiek op H369A ZTE router

  • 5 July 2021
  • 4 reacties
  • 1032 x bekeken

Ik wou een eigen DNS server opstellen met dnsmasq op mijn Debian gebaseerde Linux distro omdat ik een lokale domeinnaam wil hosten op mijn lokale netwerk, maar wanneer ik naar de default gateway 192.168.1.1 ging om de DNS te configureren, zach ik helaas onder de Local Network tab in de side-menu en onder Local Network>LAN>DHCP Server helemaal niks dat met DNS te maken had.

 

Er is geen DNS item in de side-menu van de Local Network tab, en er zijn geen instellingen die ik kan veranderen voor DNS onder Local Network>LAN>DHCP Server.

 

Heeft de H369A ZTE router geen instelling om de DNS te configureren, of is er wel een oplossing om dat te doen?

 

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Floor109 6 July 2021, 09:45

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Onder Local netwerk > LAN > DHCP server kun je ISP dns uitschakelen en zelf een primair en secundair adres invullen. Hopelijk lukt het hiermee, dit is namelijk de enige instellingsmogelijkheid op het user-interface van het ZTE modem, het is vrij dichtgespijkerd qua instellingen.

 

 

Onder Local netwerk > LAN > DHCP server kun je ISP dns uitschakelen en zelf een primair en secundair adres invullen. Hopelijk lukt het hiermee, dit is namelijk de enige instellingsmogelijkheid op het user-interface van het ZTE modem, het is vrij dichtgespijkerd qua instellingen.

 

 


 Ja had niet goed opgelet. Dankjewel

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @fgjjhhs5iouiytrr,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw modem vraag.

Het is mogelijk om de DNS aan te passen maar onze technische dienst raadt het af. We kunnen dan geen support op afstand meer geven tenzij je jouw instellingen weer terugzet. Mocht je het toch willen aanpassen dan kan dat op deze manier:

  • onder het kopje DHCP server
  • ISP DNS op off zetten
  • daarna kan je zelf jouw primaire DNS en secudaire DNS server instellen
  • je vindt dit onder Local Network --> LAN
  • als je veel apparaten heb aangesloten dan kan het zijn, dat je een flink stuk naar beneden moet scrollen


Ik hoor graag van je of het is gelukt. De Community staat voor je klaar!

@Floor109, je was mij voor :smile:

Hallo @fgjjhhs5iouiytrr,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw modem vraag.

Het is mogelijk om de DNS aan te passen maar onze technische dienst raadt het af. We kunnen dan geen support op afstand meer geven tenzij je jouw instellingen weer terugzet. Mocht je het toch willen aanpassen dan kan dat op deze manier:

  • onder het kopje DHCP server
  • ISP DNS op off zetten
  • daarna kan je zelf jouw primaire DNS en secudaire DNS server instellen
  • je vindt dit onder Local Network --> LAN
  • als je veel apparaten heb aangesloten dan kan het zijn, dat je een flink stuk naar beneden moet scrollen


Ik hoor graag van je of het is gelukt. De Community staat voor je klaar!

@Floor109, je was mij voor :smile:

 

Ja, het lutke inderdaad. Dankjewel