beantwoord

Problemen met zonnet/versatel

  • 20 April 2022
  • 20 reacties
  • 712 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Uitgaand mails verzonden vanaf zonnet komen niet aan, en ik wordt absoluut overspoeld met phishing mails, dus de complete spamfiltering is volledig afwezig. De problemen zijn absoluut niet opgelost!

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 April 2022, 15:29

Bekijk origineel bericht

20 reacties

Net contact gehad met chat die zeggen dat er een wachtrij is van te verzenden en ontvangen mails. Blijkbaar krijgt phishing dan alle voorrang in de wachtrij bij zonnet. Verbaast mij eigenlijk ook niks.

Helpdesk had gezegd dat ik vandaag weer normaal mail zou moeten kunnen verzenden, maar mail verzenden werkt nog steeds niet, en 100% van alle binnenkomende mail is phishing 😡

Reputatie 2

Ik ontvang sinds een week helemaal geen mail meer. Ook niet op mijn webmail.

Tele2, actie a.u.b.

Hier is ook zeker niets opgelost. Ik krijg geen enkele mail binnen, ook geen phishing. Niet dat ik dat nu mis, maar toch. Het werkt dus zeker nog niet. Niet via Outlook, niet via de webmail. Kan niet inloggen.

Mail die ik verzonden heb (vanuit Outlook, waarbij het wel verzonden leek), is ook niet aangekomen.

Hoop dat de échte oplossing snel gevonden wordt!

Ik krijg nu ook deze foutmelding als ik mail probeer te verzenden, misschien als ik er een plaatje bijplaats wordt ik wel geloofd door de helpdesk?

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, 

Het klopt inderdaad dat wij gisteren dachten dat het allemaal was opgelost. Echter krijgen wij op dit moment nog steeds meldingen dat het niet is opgelost. Via het topic houden wij jullie weer op de hoogte! 
 

 

Hopelijk is alles snel opgelost en kunnen jullie snel weer gebruik maken van de webmail, zoals het hoort! 

Reputatie 7
Badge +8

@Johrick van Tele2 , het topic waar jij naar wijst is gesloten, daarom zijn er zoveel verschillende topics hierover. 

2022-04-21 status bij mij, Email komt weer binnen maar het versturen via Outlook of webmail gaat nog steeds niet. 

Dank je wel Johrick, we gaan het topic weer in de gaten houden!

Bij de status melding van zonnet zelf wordt beweerd dat er alleen een probleem is met de uitgaande mail queue. Toch melden hier zich ook nog mensen die helemaal nog niet kunnen inloggen, en/of ook geen inkomende mail krijgen. Ik hoop dat ze naar meer gaan kijken dan alleen de uitgaande mail...

In de update van 2022-04-21 10:20 lees ik dat de problemen zouden zijn opgelost.

Het versturen via webmail lukt inderdaad, echter via mijn outlook blijven de verzonden berichten in de Postvak Uit staan en dus niet verzonden

(Berichten blijf ik nog steeds ontvangen)

Helaas na de hernieuwde opgelost melding doet nu naast de uitgaande mail de binnenkomende mail het nu ook niet meer, terwijl vanmorgen de binnenkomende mail het nog wel deed. Het is alleen maar weer erger geworden…bij mij doet dus zowel verzenden als ontvangen niets meer.

edit; laatste verzending werkt nu weer wel gedeeltelijk (alhoewel eerder verzonden berichten nog steeds moeten aankomen), maar binnenkomend werkt nu weer niet. Heb er nog geen vertrouwen in.

Edit2, toch eindelijk een testmail die binnenkomt, 23 uur vertraging. Ik hoop dat dit snel beter wordt...

Nog steeds geen mails binnen. Heb een KPN account en een (betaald)zonnet mailadres.

Het moge duidelijk zijn dat ik volgende week een mailadres eruit gooi

Webmail werkt wel.tja

Mails beginnen nu binnen te komen bij mij, zal vanavond weer testen of de wachtrijen een beetje weg zijn. Helaas ook weer meer phishing ...

Webmail werkt, Outlook ontvangt, maar verzend niet.

Wordt hier nog verder naar gekeken?

 

 

Bij mij werkt webmail nu ook weer naar behoren, ik houd het in de gaten :)

 

Heb zojuist  outlook en webmail getest met beide adressen alles werkt weer. ook vanaf mijn Gmail😅

 

Ook ik ontvang en stuur weer via webmail als Outlook. In Outlook moest ik ‘opeens’ 2 parameters wijzigen om te kunnen versturen (na ruim14jaar en na de Tele2 storing!?). Snap er niets van, maar goed alles het werkt weer.

Reputatie 7
Badge +8

Alles werkt weer, zelfs zonnet verwarren met versatel werkt weer.

Kunnen zonnet klanten hun mail ook naar het veranderde mailadres met versatel erin in plaats van zonnet versturen?

Of werkt het alleen andersom.

Is de zonnet server eigenlijk een kopie van de versatel server? 

Reageer