beantwoord

Spam

  • 3 augustus 2017
  • 36 reacties
  • 3323 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties
Hoi,

Ik zie even geen link om spam te melden dus dan maar even hier. User dedmoroz1987 stuurt me zojuist een privé bericht met reclame voor een casino. Dit is volgens de huisregels niet toegestaan (en nogal irritant uiteraard). 😡

Groet,
René
icon

Beste antwoord door Jolien van Tele2 3 augustus 2017, 09:12

Hoi allemaal,

Bedankt voor het melden!
Zowel hebermin als dedmoroz1987 zijn gebanned. Mochten jullie nog andere spamberichten krijgen, dan horen we het graag. Volgens mij is dit voor het eerst dat dit gebeurt, hopelijk ook voor het laatst! 😠

Groetjes,
Jolien
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

36 reacties

Reputatie 2
Jolien:
Dat klopt. Als iemand de @ incl. de forumnaam gebruikt, krijgt de genoemde user een mailtje.

Wist ik niet. Interessante mededeling. Heeft potentie.

Nu moet je het nog Prominent op de website zetten. Zie regel 1 van de ACM:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/checklist-verkoop-via-internet/
Reputatie 5
Badge +2
Ik zal dit topic nu sluiten zodat jullie ook geen notificaties meer ontvangen. Het antwoord op de vraag heb ik namelijk al vele berichten hiervoor gegeven 😉
Reputatie 5
Badge +2
Ja, ik heb sinds vanochtend ook inmiddels 12 emails van Tele2 in mijn inbox staan, van zowel de privéberichten als nu elke reactie op dit topic.

Tele2: Dat jullie de "klantenservice" liever afschuiven op een community (bestaande uit mensen die hier ook alleen maar op het forum zitten omdat het de enige mogelijkheid is je eigen probleem "opgelost" te krijgen) is nog tot daar aan toe, maar geef ons aub op zijn minst op optie om alle belachelijke notificaties uit te zetten.


Als je bij de eerste post van dit topic klikt op 'Abonneren op topic', dan ontvang je geen notificaties meer van nieuwe berichten in dit topic. Kijk ook even bij je Algemene settings, daar kun je de meeste notificaties standaard uitzetten.
Reputatie 5
Badge +2
@Jolien van Tele2

Ter informatie: Jij en de spammer belanden in mijn mailbox via amazonses.com

Dit zie ik als afzender:
Tele2 Forum forum-nl@tele2.com via amazonses.com


Dat klopt. Als iemand de @ incl. de forumnaam gebruikt, krijgt de genoemde user een mailtje.
Ja, ik heb sinds vanochtend ook inmiddels 12 emails van Tele2 in mijn inbox staan, van zowel de privéberichten als nu elke reactie op dit topic.

Tele2: Dat jullie de "klantenservice" liever afschuiven op een community (bestaande uit mensen die hier ook alleen maar op het forum zitten omdat het de enige mogelijkheid is je eigen probleem "opgelost" te krijgen) is nog tot daar aan toe, maar geef ons aub op zijn minst op optie om alle belachelijke notificaties uit te zetten.
Reputatie 2
@Jolien van Tele2

Ter informatie: Jij en de spammer belanden in mijn mailbox via amazonses.com

Dit zie ik als afzender:
Tele2 Forum forum-nl@tele2.com via amazonses.com
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb ook een berichtje gehad van gebermin, maar hij zei alleen maar hi.
Vond het al vreemd en heb er dus maar niet op gereageerd, want af en toe kom je een malloot tegen hier op het Forum.
Nu volgt hij/zij mij, en wil zulke personen niet in dat lijstje hebben staan.
Ook al is deze geband, zou zelf de optie willen hebben om volgers te ontvolgen maar die optie is er niet.
Reputatie 2
@Jolien van Tele2

Helaas komt elke reactie hier van jou in mijn mailbox terecht. Dat beschouw ik toch als prive.

Maar heel misschien is dit een nieuwe Tele2 ontwikkeling op het gebied van email-communicatie ?.

Daar heb ik op zich wel behoefte aan, ik wacht het even af!!!!!!!!!
Reputatie 5
Badge +2
@Spog Ik heb het voor de zekerheid even nagekeken, maar ik heb jou nog nooit een privébericht gestuurd. Ik zou niet durven!
Reputatie 2
Ze biedt geen oplossing.
En nou gaat ze dat zelf spammen.

Ze doet moeite die niets uit haalt, en ik moet de rommel opruimen. Lukt gelukkig wel, die eerste spammer blijft echter plakken.
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een beetje aardig blijven voor Jolien. Biedt ze je een oplossing voor jouw vraag, is het weer niet goed. 🙄
Reputatie 2
@Spog: dat kunnen we inderdaad niet... Zouden we zelf ook graag willen, want ga maar eens na hoeveel ongevraagde privéberichten moderators wel niet krijgen 😉

Ik heb even gekeken, maar ik zie verder geen vergelijkbare accounts, dus ik hoop dat het bij deze 2 spammers zal blijven.

Grappig beste Jolien van Tele2.
Jij bent de eerste die mij een privébericht stuurt, buiten die ene spammer.

Ondersteuning? "Dat ondersteunen wij niet" is alles wat ik bij mijn problemen tot nu toe heb gelezen.
Ik had eigenlijk wel eerder een privévericht verwacht.

En jou volg ik niet.
Reputatie 5
Badge +2
Ik wil even helemaal geen priveberichten ontvangen.
Weg ermee, en dat kan niet in dit forum.


Je kunt in ieder geval wel instellen dat je geen privéberichten kan ontvangen van mensen die je niet volgt. Dat kan bij je Algemene instellingen (onderaan).
Reputatie 5
Badge +2
@Spog: dat kunnen we inderdaad niet... Zouden we zelf ook graag willen, want ga maar eens na hoeveel ongevraagde privéberichten moderators wel niet krijgen 😉

Ik heb even gekeken, maar ik zie verder geen vergelijkbare accounts, dus ik hoop dat het bij deze 2 spammers zal blijven.
Reputatie 2
Ik heb met deze spammer geen actief gesprek. Ik wil het niet aangaan.
Ik wil even helemaal geen priveberichten ontvangen.
Weg ermee, en dat kan niet in dit forum.


Oplossing: even het gezellige Scrum Agile team 😥 van Tele2 aan het werk zetten.
http://werkenbij.tele2.nl/vacatures/it-services-network-it/software-delivery-manager-diemen/

Die knippen en plakken binnen 4 weken wel minimaal iets houwtje-touwtje in elkaar toch?
Reputatie 7
Badge +4
Er is geen maximum aantal berichten voor je INBOX van toepassing en bij gebruik van PM worden de actieve gesprekken automatisch bovenaan gezet. Een banned account verdwijnt zo vanzelf naar de achtergrond dus hoe vervelend kan het zijn.
Reputatie 2
Nog vervelender is dat ik het bericht niet kan verwijderen.

Kan Tele2 daar voor zorgen? ("Dat wordt niet ondersteund" vind ik geen goede oplossing)
Reputatie 7
Badge +4
Hoi allemaal,

Bedankt voor het melden!
Zowel hebermin als dedmoroz1987 zijn gebanned. Mochten jullie nog andere spamberichten krijgen, dan horen we het graag. Volgens mij is dit voor het eerst dat dit gebeurt, hopelijk ook voor het laatst! 😠

Groetjes,
Jolien


Inderdaad nog niet eerder gezien op dit forum. Beetje eenvoudige spam ook trouwens, niet eens phising naar wachtwoorden of zo maar reclame voor een casino 😲
Inderdaad vrij irritant die rotzooi
Reputatie 5
Badge +2
Hoi allemaal,

Bedankt voor het melden!
Zowel hebermin als dedmoroz1987 zijn gebanned. Mochten jullie nog andere spamberichten krijgen, dan horen we het graag. Volgens mij is dit voor het eerst dat dit gebeurt, hopelijk ook voor het laatst! 😠

Groetjes,
Jolien
Zelfde probleem, spam van https://forum.tele2.nl/members/hebermin-116801
Nu krijg ik steeds weer email over dit topic, blijkbaar zonder een mogelijkheid om me af te melden...

Het Tele2 Forum: Niet omdat het kan, maar omdat we moeten.
Ik heb hem ook gehad van Hebermin
Ik heb hem ook van "hebermin" gehad..
Ik ook .... wellicht een idee om berichten te kunnen markeren als spam ....