Nieuw community design!

  • 15 May 2017
  • 28 reacties
  • 3129 x bekeken

Reputatie 5
Het kan jullie niet ontgaan zijn: de community heeft een facelift gekregen.

Meer plek voor foto's, een lekker fris design en ook helemaal responsive. Dit betekent dat het forum perfect werkt op elk schermformaat. Bezoek het forum maar eens op je mobiel (misschien doe je dat al 🙂 ) en je zult zien dat je alles kan wat je op de computer ook kan.

We hebben ook wat mooie nieuwe features:
- Heeel veel nieuwe emoji! 😁 🐩 đŸ‹đŸŒ ❀ 😀
- Badges voor forumleden die laten zien dat ze kennis hebben van mobiel, vast, bellen, etc.
- Je kunt posts liken (kon al) en zien we een post geliked heeft (kon nog niet)
- We laten zien wie er de afgelopen week de meeste likes gekregen heeft
- De @-mention: je kunt nu andere forumleden taggen door een @ te typen en daarachter de forumnaam
- Je kunt nu makkelijker teksten vetgedrukt, cursief en onderstreept maken
- Wil je een melding als er een nieuwe reactie is op een topic of op een heel subforum, dan kun je je abonneren.

Veel plezier op de nieuwe community! Ik ben benieuwd naar jullie mening. Laten jullie in dit topic een reactie achter?
Ik hoor het ook graag als je nog iets tegenkomt dat niet helemaal lekker werkt. Kan gebeuren natuurlijk 😉

28 reacties

Reputatie 1
Responsive Forum!! Yay!!! @Jolien van Tele2
Reputatie 5
Woohoo! 😊
Ziet er super uit !?
Reputatie 1
Wat een drukte in de layout. Zoveel kleuren en iconen, nee, dit geschreeuw vind ik maar niks.
Wat ik mis (eerste indruk):
  • Geen tijd-popups bij datum
  • in de overzichtslijsten is niet te zien wanneer het topic gestart is
  • er is in de overzichtslijsten niet te zien dat het topic gesloten is. Er staan wel ballonnetjes voor, maar overal dezelfde

Dat het forum responsive is lijkt niet voor een breed scherm op te gaan: de topics gebruiken minder dan de helft van de schermbreedte.
Reputatie 6
De @-mention lijkt alleen te werken als je in dat pop-up schermpje de naam van de persoon
die je wilt taggen selecteert. Dat was ook de bedoeling alleen zo❓ Alleen maar een @
en dan de naam typen werkt in ieder geval niet. Zo werd ik volgens mij ook al door
een van de moderators....eh....niet getagged. 😄 Zo dus: @jeroendemuzikant
Als je in het pop-up schermpje de naam typt of de forumuser aanklikt wel:
@jeroendemuzikant

Verder vind ik het forum er wel mooi uitzien zo hoor.👍 Mijn complimenten. 🏆 🎾 đŸŽ¶
Deel maar een doos veren uit daar voor...eh....je weet wel waar je die kunt stoppen. 😎

Er zijn nog wel wat kleinigheidjes. Maar daar val ik later nog wel even over. 😁
Ja. Het is wel teleurstellend als je een breed scherm hebt slechts (nog niet eens) de helft gebruikt wordt voor content.

Zelf mis ik nog wat betere kadering en gebruik van zachtere kleuren in plaats van helemaal wit. Lichtgrijs als achtergrondkleur zou beter zijn.

Gebruik alsjeblieft ook een schreefloze lettertype.
Reputatie 6
Zet je de zoom van je browser naar 175%, dan is het wel breedte vullend. 😉
Tot 150 is het iets meer dan de helft van het beeld, daarna wel breder.
Tja, als je een ultra wide hebt dan heb je inderdaad een zee aan ruimte over. Heb zelf ook een 29 inch ultrawide als hoofdscherm en daar lijkt het forum vrij smal op. Maar met webdesign moet je je wel aan bepaalde standaarden houden en ultra wide of extra grote schermen horen daar niet bij.
Deze schermen zijn ook meer bedoeld om meerdere programma's naast elkaar te kunnen weergeven.

Moet zeggen dat er wel eindelijk eens een frisse wind door dit forum is gehaald.
Ben hier een tijdje niet geweest maar was positief verrast over het uiterlijk van forum.
Tja, en dat wit....misschien als de achtergrond van de site een tikkie donkerder was dat het net even beter zou ogen. is nu van dat hele lichte grijs.

Het scherm om je reactie in op te maken is wel veel beter dan het oude, daar zaten nogal wat bugs in.
Er valt mij de laatste tijd op dat er nogal wat gewone topics worden geplaatst in de rubriek Actueel ... Is het een idee om deze rubriek te verwijderen uit het keuzemenu bij het plaatsen van een nieuw topic?

Aanvulling: Bij starten vaneen nieuw topic in in een van de rubrieken is de betreffende naam al ingevuld en is het niet nodig om een rubriekskeuze te maken. Alleen bij gebruiken van de knop helemaal rechtsboven is er niets ingevuld en staat de rubriek Actueel bovenaan en wordt makkelijk gekozen.
Reputatie 5
Er valt mij de laatste tijd op dat er nogal wat gewone topics worden geplaatst in de rubriek Actueel ... Is het een idee om deze rubriek te verwijderen uit het keuzemenu bij het plaatsen van een nieuw topic?

Dit is een bug waaraan wordt gewerkt. Die rubriek hoort niet in het keuzemenu te staan inderdaad.
Reputatie 3
Whoopwhoop! Ziet er goed uit hoor! @Jolien van Tele2
Zelfs een "piratenvlag"! ☠
Reputatie 6
piraatje dat je bent, @Sogeking
😜
Reputatie 3
piraatje dat je bent, @Sogeking
😜


7300 reacties!!! You are on đŸ”„
Reputatie 6
😎 duurt even, maar dan heb je ook wat
Nog iets wat mij opviel bij het nieuwe design:
Als er nieuwe reacties zijn staat er in de inhoudslijst van een subforum b.v.: 1 nieuw, maar als er een nieuw topic is, staat er niets bij, Kan daar ook niet "nieuw"worden vermeld?
Reputatie 6
Kan je nog een screenshot erbij doen waar het verkeerd gaat bij jou WhTurner?
Dan kan ik het controleren bij mij en checken met inSided of er een instelling niet goed staat.
We horen het graag van je :)
Groet, Ben
Hallo Ben,
Na even wachten op een nieuw topic zonder reacties, is er een verschenen, zie het plaatje.

Reputatie 3
Met betrekking tot de badges, waar kan je zien hoe je deze kunt verdienen? Zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de voortgang kan inzien. Altijd leuk om objectives/achievements te halen! #durftevragen
Reputatie 6
Hallo Ben,
Na even wachten op een nieuw topic zonder reacties, is er een verschenen, zie het plaatje.
Dit betekent dat er 0 reacties zijn.
Er is 1 bericht, dat van de topicstarter, maar deze wordt niet geteld in dit cijfer. Het is dus echt het aantal reacties op de post.
Of is er bij dit verschijnsel (nieuw topic) al een reactie? Ik zie namelijk dat er nu een aantal reacties zijn, en dat deze ook juist wordt weergegeven in dit forumoverzicht.


Met betrekking tot de badges, waar kan je zien hoe je deze kunt verdienen? Zou leuk zijn als je bijvoorbeeld de voortgang kan inzien. Altijd leuk om objectives/achievements te halen! #durftevragenGoeie vraag! Ga ik eens mee aan de slag. 🙂 Thanx voor het advies Sogeking.
Ik ga het bekijken.

Ben
Reputatie 3
Lekker dan Ben! 👊
Reputatie 2
Heel erg jammer dat niet meer te zien is wanneer een topic gestart is. Ik zit dus vaak (blijkt als ik het topic geopend heb), naar ouwe meuk te kijken.
Reputatie 3
Heel erg jammer dat niet meer te zien is wanneer een topic gestart is. Ik zit dus vaak (blijkt als ik het topic geopend heb), naar ouwe meuk te kijken.



Bedoel je dit?
Reputatie 2

Bedoel je dit?


Nee, want dan heb je het topic al geopend.
Ik bedoel in het overzicht (lijst) met topics.
Reputatie 3
Oh zo, nee dan enkel de meest recente reactie. Wel kan je een filter instellen zodat het nieuwste topic bovenaan staat. Startdatum is misschien duidelijker, daar heb je een punt! Maar of het echt noodzakelijk is, de filter helpt ook al enorm.

Reageer