Kelder

  • 22 September 2018
  • 18 reacties
  • 5210 x bekeken

Beste mensen,

In een discussie met 'consumer operations' / 'customer experience' van Tele2 wilde ik graag wat passages uit een eerder forumtopic van mij gebruiken. Dat topic is van 11 maanden geleden, met 10 maanden geleden een laatste reactie door moderator JeroenK. Het topic is inmiddels niet meer publiekelijk vindbaar en is verplaatst naar de categorie 'Kelder'.

Volgens mijn historie 2 maanden geleden heb ik JeroenK via een DM, ik had hem eerder via die weg gesproken over het topic, gevraagd hoe en wat. Aan zijn profiel te zien werkt hij nog steeds bij Tele2, maar een reactie op de DM is nooit gekomen. Daarom via deze weg de vraag waarom het topic verdwenen is. Is dit de inSided archiveer-functionaliteit of is het een bewuste actie geweest. En in dat eerste geval, kan Tele2 zorgen dat het topic alsnog zichtbaar wordt of mij een volledige kopie van het topic sturen? Of moet ik daar werkelijk een inzageverzoek onder de GDPR voor doen?

Hartelijke groeten,
Henk

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Top, maak ik hier ook even een kopie van voor die tijd 🙂
Reputatie 6
Dit topic zal ooit eens verdwijnen inderdaad, we schonen het forum soms op, omdat anders te oude en vaak niet relevante topics blijven staan.

Fijn weekend

Arjan
Ik zie in een laatste update dat de synchronisatie met je IBAN nu goed zou moeten gaan vanaf 01-09-2018.
Klopt het dat je het abonnement hebt opgezegd gisteren?


Still nope, incasso faalt.

Nummer is onderweg naar zakelijk inderdaad, mag zelfs mijn rekeningnummer niet wijzigen omdat men het niet aandurft bij consumer. Maar we hebben smakelijk gelachen om dit gepruts zullen we maar zeggen. Terugbetalingen bijvoorbeeld.

Zal een briefje naar Diemen sturen, tnx.

Gaat dit topic ook op mysterieuze wijze verdwijnen? Heb je overigens enig idee waarom het vorige topic verdwenen is?

Nou, eind goed al goed😀
Laten we het hopen, maar ik ben na een jaar nog niet zo optimistisch. Volgende vraag is bijvoorbeeld of Tele2 me ergens als wanbetaler heeft geregistreerd door de onterechte afsluitingen. Zo ja, dan zal ook dat allemaal rechtgezet moeten worden natuurlijk. Erg vermoeiend.
Reputatie 7
Badge +12
Nou, eind goed al goed😀
Reputatie 6
Hoi Henk_NL,

Ik zie in een laatste update dat de synchronisatie met je IBAN nu goed zou moeten gaan vanaf 01-09-2018.
Klopt het dat je het abonnement hebt opgezegd gisteren?

Betreft het opvragen van je topic> dit kan inderdaad alleen maar via https://www.tele2.nl/klantenservice/privacy/

Groet Arjan
JeroenK is net met vakantie zeker 🤣
Klopt waarschijnlijk, laatste topic is van 20 september
JeroenK is net met vakantie zeker 🤣

Zou een moderator in ieder geval _iets_ willen laten weten, al is het maar dat het in de pijplijn zit maar wachten is op een collega?
- De herinnering per post blijft wel eens een dag bij PostNL hangen, en daarna neemt Tele2 nog rustig 3+ werkdagen in beslag om mijn betaling te "verwerken", ondanks het feit dat de interbancaire betaling binnen n+1 werkdag bijgeschreven is bij Tele2;
https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/factuur-betaald-maar-abo-is-afgesloten-73323#post447248

Dit dus 🤦 🤦 🤦 🤦 🤦
Helder, dank, ik hoef er in ieder geval niet nog iets speciaals voor te doen. Dan wacht ik het deze week rustig af, en geen antwoord is ook een antwoord natuurlijk, dan gaat dat vrolijk mee in het circus 🙂
Reputatie 7
Ze pakken topics op volgorde als het goed is 🙂

Kan ook best zijn dat ze willen dat de mod die jij destijds geholpen heeft dit weet voor je oppakt.
Moet je nog iets doen om een moderator te triggeren, of lezen ze alle openstaande topics gewoon mee?
Met zoveel maar'en en randvoorwaarden moet je er effectief dus even goed voor plannen om te kunnen handelen als het fout gaat, haha.
Reputatie 7
Goh dat is niet fijn, inderdaad komt niet voor dat iemand zo lang het cool kan houden hoor 🙂

Ik denk ook niet dat dit door onwil is van de medewerkers, maar puurt een systeem issue waar ze tegenaanlopen.

In ***theorie*** zou je maar weinig tot geen downtime moeten hebben als je de omweg via prepaid kiest, mits Tele2 Zakelijk achteraf nummerbehoud ook mogelijk is.

Je vraagt dus die vodafone prepaid kaart en zodra die actief is kun je dan de nr behoud opgraven en wordt dan binnen 30 dagen je tele2 contract opgezegd (hier moet je wel rekening mee houden dat Tele2 nog een factuur NA de opzegging ga sturen want ze rekenen achteraf).

Kort voor de opzegging / nummer overname na prepaid vraag je de nieuwe zakelijk abonnement aan en maak het zo dat die misschien en dag voor de opzegging van je andere abonnement start.

De dag na overzetting vraag je nummer behoud van prepaid naar je al inmiddels actief zakelijk abonnement, je bent nog bereikbaar op die prepaid (als je een tweede toestel heb) en je belt een paar dagen met een andere nummer, maar dan is het mogelijk wel opgelost.

Maar aangezien hoe het nu allemaal loopt, ik zou even wachten na de reactie van Tele2 voor dat je dit doet, en je moet sowieso nog gaan informeren bij de zakelijke afdeling als achteraf nummerbehoud mogelijk is
Ja, an sich wil ik die tussenstap met een prepaid kaart best een keer doen, maar dan moet ik wel wat tijd overbruggen waar ik maar beperkt m'n mobiele telefoon gebruik. Ik ben juist Tele2 klant omdat ik een vrij actieve gebruiker ben. Dat wordt dus een ding om te plannen, en de twijfel die duidelijk was toen dat advies werd gegeven klinkt ook niet erg hoopvol.

Tele2 was destijds en is nog steeds uiterst aardig en ik twijfel ook niet aan de individuele medewerkers (klantenservice vroeg al eens waarom ik zo relaxt bleef ondanks al het gedoe). Er werd vrij snel aangegeven dat dit inderdaad gewoon zou moeten kunnen, men zou ermee aan de slag gaan, en JeroenK gaf toen in DM nog aan dat het volgende maand (oktober of november) écht goed zou moeten gaan. Inmiddels zijn we bijna een jaar verder.

Ik ben het probleem liever kwijt, maar doordat ik mijn rekeningnummer ook niet mag wijzigen en porten zo lastig is, sta je feitelijk met de rug tegen de muur. Ja, opzeggen... Bunq is ook geen optie, men durft mijn rekeningnummer niet te wijzigen zolang ze bezig zijn met tickets. En dat loopt nu dus bijna een jaar 😉
Reputatie 7
Ha dit is hier zeker interessant, beide topics.

Ik miste ook wat topics, onderandere jou topic, want die zocht ik een week of 4 geleden want iemand anders vroeg een mogelijkheid om een vaste internetverbinding aan te vragen met een Duitse IBAN, ik ben ook gaan vragen waar zijn sommige topics gebleven, ik vermoed dat ze kwijt waren door een kaart DB issues, maar nee, ze zijn inderdaad verplaatst naar de "kelder".

Tweede issue, wat de Duitse IBAN betreft, ballen, war de deal was inderdaad dat ze na lang zoeken toch de mogelijkheid konden aanbieden.

Van consument naar zakelijk kan inderdaad niet, je zou dan via een omweg met een prepaid van een andere operator moeten doen.

Ik weet niet (meer) hoe en waarom je geen NLse IBAN meer wil/kan gebruiken, en daar hoef je ook niet te antwoorden, de wet is duidelijk IBAN discriminatie mag niet, alleen het naleven en handhaving er van laat op zich wachten, maar als er geen principe kwestie zit en je bereid bent voor een misschien wat onpraktisch omweg die je wel minder hoofdpijn zou veroorzaken, kan ik je het zelfde tip geven als dat ik aan die andere persoon heb gegeven, een gratis rekening bij Bunq openen en die IBAN gebruiken voor je abonnement.


Edit: ik zie dat je de topic waar ik over jou topic had gevonden hebt ?
Om een korte indruk te geven van het hoe en waarom, ik zit met Tele2 inmiddels in een impasse. Klantenservice, Amsterdam en ik begreep inmiddels ook Zweden zijn betrokken en iedereen doet zijn uiterste best, maar:

- Tele2 geeft aan in de administratie mijn Duitse IBAN-nummer te hebben verwerkt, maar incasso's mislukken nog. In de front-end is het niet zichtbaar, ook niet voor medewerkers klantenservice, maar staat er een notitie bij iedere wijziging te mailen met finance;
- Wanneer Tele2 mij probeert geld terug te betalen wordt dit overgemaakt naar een ongeldig Nederlands rekeningnummer en moet ik uren met klantenservice bellen om dat geld alsnog als credit op de reguliere factuur te krijgen;
- De SMS'jes dat de incasso is mislukt worden niet verzonden, op een enkele keer na;
- Door bovenstaande moet ik wachten op de eerste herinnering per post om de factuur te voldoen. Immers, betaal ik dubbel dan zie ik de dubbele betaling niet meer terug, en het bericht dat de incasso is mislukt per SMS bereikt mij niet;
- De herinnering per post blijft wel eens een dag bij PostNL hangen, en daarna neemt Tele2 nog rustig 3+ werkdagen in beslag om mijn betaling te "verwerken", ondanks het feit dat de interbancaire betaling binnen n+1 werkdag bijgeschreven is bij Tele2;

Je moet dus zo ongeveer bovenop de brievenbus zitten en bij ontvangst de herinnering direct voldoen. Er staat een betaaltermijn van 14 dagen aangegeven, maar in de praktijk ben ik al eerder na 12 dagen afgesloten. Neem een marge voor verzending van de post én de meerdere dagen die Tele2 neemt om de betaling te verwerken en je moet dus ontzettend snel zijn. Ben je een paar dagen van huis, ik ben nog wel eens in het buitenland, dan hang je direct.

Het is soms dermate komisch, dat ik 's morgens om 05:00h word afgesloten (krijg je een SMS van), om daarna om 07:00h een SMS te krijgen dat mijn betaling is verwerkt en ik weer aangesloten ben. Tele2 berekent dan wel heraansluitkosten, uit mijn hoofd 28 euro. Tele2 is het met mij eens dat die onterecht zijn en crediteert die direct. Dat gaat via een losse creditfactuur, maar het terugbetalen lukt niet. Dan moet ik dus weer een uur met klantenservice bellen om het alsnog op de volgende factuur als korting te krijgen. En dan is het nog opletten, want mijn maandbedrag is 26 euro, met als factuurbedrag dus -2 euro. Ook die 2 euro betaalt men niet correct terug.

Een maand of twee geleden kreeg ik bij klantenservice een dame welke wat verder in de Tele2 organisatie zat (klantenservice zit extern) en in haar enthousiasme in ieder geval wat historische terugbetalingen recht heeft kunnen zetten. Daarna zijn er opnieuw tickets uitgezet, maar ik hoor er niks op terug, en wanneer je belt weet men niet meer dan "ze zijn bezig". Vaak geeft men een termijn van 14 tot 30 dagen, maar inmiddels zijn we maanden verder.

Ik ben ook nog zakelijk klant en betaal die facturen nog vanaf een Nederlands rekeningnummer. Ik heb daarom een verhuizing aangevraagd naar zakelijk. Mijn accountmanager belde daarop terug om aan te geven dat dat niet kan. Tele2 consumer en business zijn intern twee losse entiteiten met een eigen administratie, maar voor de nummerporting één organisatie. Men heeft het in het verleden geprobeerd, maar verhuizen van een nummer van consumer naar zakelijk gaat niet. Dan moet er tussendoor verhuist worden naar een andere provider, maar een provider vinden welke een maandcontract kan bieden tegen een acceptabele prijs is een volgende uitdaging. En die tip was ook tussen neus en lippen door zonder garanties.

Nou wil ik m'n consumentenabonnement met bijbehorende facturen liever niet direct zakelijk voldoen, maar ook dat heb ik al aangeboden. Ook dat was onmogelijk, zolang "ze" bezig zijn met de tickets durft men het niet aan mijn rekeningnummer te wijzigen naar een Nederlands nummer.

Dus, voor de moderator die nieuwsgierig is vanwaar dit verzoek... Zodoende... 🤷
Meestal gebruikt men de journalistieke exceptie om de bijdrages niet te hoeven verwijderen, maar kwalificeren ze wel als persoonsgegevens. Vanuit een ander leven ken ik inSided vrij goed, ze hebben er daar ook het nodige over geschreven voor hun klanten. Maar ik hoop dat we dat punt niet bereiken en Tele2 gewoon een kopie van het topic toestuurt zonder dat ik het via allerlei andere wegen moet spelen.

Voor Tele2 ben ik hier overigens met veel meer dan alleen mijn nickname bekend, waaronder mijn emailadres en eventueel klantnummer als je dat invult op je profiel.
Reputatie 7
Badge +12
Intressant topic. Valt een forum, waar je alleen met een nickname bekend bent onder de GDPR regelgeving? In ieder geval kun je niet jou bijdrages in een actief topic wettelijk laten verwijderen. Dit zijn namelijk geen persoonsgegevens. In de forumregels staat zelfs dat leden niet tot personen herleidbaar mogen zijn. Zie artikel 7e.