beantwoord

ik krijg geen forum notificaties

  • 23 August 2020
  • 25 reacties
  • 1185 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Om één of andere reden krijg ik helemaal geen notificaties van dit forum in mijn mail.

 

Geen notificaties van topic replies, ook niet als ik ‘abonneren op topic’ heb aangeklikt. (sterretje is paars ingevuld)

Geen notificaties van mentions.

Geen notificaties van privé berichten.

Geen enkele notificatie.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen?

Mijn instellingen zijn als hieronder afgebeeld en lijken mij ok.

 

 

icon

Beste antwoord door eric 27 August 2020, 13:22

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

25 reacties

Iemand anders hier ook last van?

 

Weet iemand trouwens ook op welk e-mail adres de notificaties binnen zouden moeten komen? Op het e-mail adres wat aan de tele2 account gekoppeld zit, het e-mail adres wat je in mijn tele2 voor communicatie en herstel hebt ingesteld, of het e-mail adres waar je oorspronkelijk mee hebt geregistreerd op het forum? (ik heb geen facebook dus daar ben ik niet mee ingelogd)

 

Als ik hier op het forum in mijn account kijk kan ik helemaal niets vinden van een e-mail adres?

Reputatie 7
Badge +12

Er is geen enkele relatie tussen emails van gebruikers op dit forum en registraties van klanten in CRM systemen. Zo kunnen klanten, potentiële klanten, geintreseerden en raddraaiers allemaal forumlid worden. Je hebt bij het aanmaken van een account een gebruikersnaam en email adres opgegeven. Dat wordt gebruikt voor notificaties. 

Zoals je begrijpt is het verstandig hier geen zonnet of versatel te gebruiken maar gmail/outlook of eigen server als je zekerheid over de ontvangst van notificaties wilt.

Reputatie 7

Problemen met ontvangen van e-mail heb je al in een ander topic aangekaart, ik zou niet voor elke afzender een apart topic openen.

Hoe weet ik of dit een probleem met ontvangen is, of dat het probleem bij het versturen ligt? Dat weet ik toch pas met zekerheid als ik weet dat de verzender met zekerheid weet dat het wel verstuurd is? Wat ik nu niet weet?

 

Als ik hier nu een antwoord had gekregen of anderen dit probleem nu wel of niet hadden had ik nu meer geweten. De laatste keer dat ik het vroeg kreeg ik alleen reactie van de heer Coppes dat hij ze ook niet kreeg. 

 

Bovendien, in dit geval is de afzender tele2 zelf. Als Tele2 op een spamlijst staat waardoor de notificatie niet aankomt, dan moet tele2 toch even checken of hun notificatie server op de spamlijst staat. Ik kan toch niet weten met welke server notificatiemails verzonden worden, daar heb ik tele 2 toch voor nodig, dus ik spreek gewoon de verzender van de mails aan in dit topic?

 

Ik was niet van plan om voor alle andere verzenders aparte topics aan te maken, wees gerust.

Reputatie 7

Op het forum kan je ook registreren als je geen Tele2 klant bent, dus wordt er gemaild naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor je aanmelding op het forum.

Bij mij komen de notificaties keurig netjes aan op mijn Outlook.com e-mailadres.

Dank je wel pipo. In dat geval lijkt het er dus op dat dit ook een onterechte spamvermelding voor de notificatiemail verzend server is voor zonnet/versatel/tele2 klanten, al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Tot zover zie ik dat een zonnet en versatel klant die ze niet krijgen, en een outlook mail wel. Zou iemand van tele2 misschien na kunnen laten gaan of de ip van de server die verantwoordelijk is voor het verzenden van de e-mail notificaties op de spamlijst staat bij welke partij dan ook maar verantwoordelijk is voor het ontvangen van mails voor zonnet/versatel/tele2 klanten die betalend tele2 klant zijn. (op dezelfde manier zoals al bij anderen gebleken is, zie mail sectie) Lijkt me voor tele2 ook wel handig dat forum notificaties aankomen bij juist hun eigen klanten.  Nogmaals, ik weet niet met zekerheid of dit het probleem is.

(terzijde, wel apart dat het e-mail adres niet terug te vinden is in de profielgegevens bij ‘wijzigen’. Dit illustreert perfect waarom het niet zomaar mogelijk is om ‘even’ van e-mail te wijzigen, zelfs hier is het niet eens mogelijk, het zelfs niet eens terugvinden met welk e-mail adres het account oorspronkelijk is gemaakt)

Enig zicht op een oplossing, lijkt me wel handig voor tele2 dat tenminste hun eigen klanten forum notificaties kunnen krijgen.

Reputatie 7
Badge +8

Het is helemaal niet erg dat je in meerdere topics terugkomt met opmerkingen over zaken die soms op elkaar lijken! 

Hier zijn grote problemen, waarschijnlijk als gevolg van alle veranderingen, het doorverkopen van de mailafdeling, de problemen bij het overzetten naar het T-Mobile netwerk.

Als hier niet zoveel geklaagd zou worden zouden ze nog denken dat alles goed gaat. 

Ik ben wel benieuwd hoe ver jullie zijn met het oplossen van dit probleem, want het werkt nog steeds niet.

En alweer 4 dagen zonder forum notificaties, maar we gaan vrolijk verder hoor :D

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Shilka,

Bedankt voor het doorgeven van dit probleem. Sorry dat ik zo laat reageer, dit topic is mijn aandacht ontsnap. Ik heb het voorgelegd aan de technische dienst maar die verwijzen mij naar het forumplatform Insided. Ik ga dit doorzetten en kom zo snel mogelijk bij je terug met een update! :muscle:

@Cas van Tele2 

 

Ik krijg trouwens ook geen forum notificaties binnen van het t-mobile forum, en ook niet van het ziggo forum. Deze maken als ik het goed begrijp ook van dezelfde (forum) software. Het zou dus kunnen dat dit inderdaad een forumsoftware probleem is.

 

Er zijn echter anderen die wel forum notificaties binnen krijgen. Het is kan dus ook dat dit aan zonnet ligt. Het is al vele, vele, vele maanden bekend bij jullie technische dienst dat zonnet een probleem heeft met het ontvangen van geautomatiseerde mails. Forum notificaties zijn ook geautomatiseerde mails. Informatie die voor het onderzoek van insided van belang kan zijn. Misschien heeft insided er wel genoeg belang bij dat hun geautomatiseerde mails wel aankomen bij zonnet/versatel klanten om zonnet tot een oplossing te dwingen, alhoewel zonnet blijkbaar nog steeds niet capabel blijkt om dit op te kunnen lossen. We zullen zien, want ik moet inmiddels al wel vele honderden uren hebben besteed aan het handmatig checken van al mijn topics , privé berichten en reacties in dit forum om te kijken of er al op gereageerd wordt. Ik hoop dat het dan ook snel opgelost kan worden.

Reputatie 7

@Cas van Tele2

 

We zullen zien, want ik moet inmiddels al wel vele honderden uren hebben besteed aan het handmatig checken van al mijn topics , privé berichten en reacties in dit forum om te kijken of er al op gereageerd wordt. Ik hoop dat het dan ook snel opgelost kan worden.

Daarom is het handiger om het in één topic te plaatsen, want al die topics gaan over het feit dat je mail niet aankomt. Maar goed, doe wat je wilt.

En inderdaad zoals je zegt, bij mij komen forum notificaties gewoon aan, dus ik heb sterk het vermoeden dat het geen issue bij Insided is.

Dat ene topic waar ik helemaal geen reacties meer krijg bedoel je? Ik begin me juist af te vragen of ik niet sneller geholpen wordt als ik voor elke mail die niet aan komt een apart topic aan maak. Dan wordt misschien de schaal van het probleem wat duidelijker, en het misschien wat urgenter voor tele2 om die incompetente cowboys van zonnet achter de broek aan te gaan zitten. Want het schiet helemaal niet op zo natuurlijk. ik zal niet rusten voor dit opgelost is. Ik ben trouwens wel klaar met zonnet, het wordt tijd dat tele2 een mail provider in de arm neemt die wel weet wat ze doen. Die lui van zonnet doen niets anders als valse beloftes maken en niets nakomen of oplossen. Daar heb ik als tele2 klant helemaal niets aan.

...

...

En inderdaad zoals je zegt, bij mij komen forum notificaties gewoon aan, dus ik heb sterk het vermoeden dat het geen issue bij Insided is.

 

Alhoewel in alle waarschijnlijkheid het probleem het zonnet/versatel spamfilter is, wil dat trouwens niet zeggen dat via insided geen oplossing mogelijk zou zijn. Het zou best kunnen dat insided de inhoud van de mail notificaties zo kan aanpassen dat ze wel door het spamfilter heen komen. Bovendien heeft support en escalation aangegeven dat ze normaliter alleen handelen op niet binnenkomende mail als de verzender zelf zich met het probleem meld, en dat zou dan dus ofwel tele2, ofwel insided moeten zijn die bij tele2 over het niet binnenkomen van de notificaties moet gaan klagen. Ik weet niet welke van de 2 partijen in praktijk de notificaties verzend. Vandaar ook dit (separate) topic.

 

Hallo @Cas van Tele2 

 

Het is inmiddels al weer een maand geleden dat je zo snel mogelijk bij mij terug zou komen met een update. Weet je inmiddels al iets meer?

 

  • Is er een server probleem bij insided waardoor de forum notificaties niet bij mij binnenkomen?
  • Staan de insided notificatie servers bij zonnet onterecht op de spamlijst waardoor notificaties niet binnenkomen?
  • Komen de notificaties bij zonnet niet door het verkeerd afgesteld staande spamfilter waardoor ze onterecht als spam worden tegengehouden?
  • Is de opmaak van de forum notificaties verouderd waardoor ze niet meer aan de huidige standaard voldoen om door een spamfilter heen te komen en moet insided er werk van maken om dit te verbeteren?

Ik ben benieuwd of er al iets bekend is, ik mag aannemen dat er inmiddels wel eens iemand naar gekeken heeft. Opgelost is het zeker niet, want het probleem bestaat nog steeds.

Dit topic bewijst trouwens wel hoe niet te doen het is om bij een verzendende partij iets klaar te spelen qua onderzoek instellen waarom je iets niet binnenkrijgt.

Tele2 vraagt mensen met mobiel abonnement die overgeheveld zijn naar t-mobile en opeens geen smsjes meer binnenkrijgen om zelf maar contact te zoeken met de verzendende partij en het daar maar zelf opgelost te krijgen, maar als ik hier bij tele2 zelf hetzelfde probeer te doen ben ik na 11 weken nog geen steek verder. Dat geeft wel aan met welke godsonmogelijke opdracht tele2 hun klanten na overzetting het riet in sturen.

Reputatie 7
Badge +8

Shilka, staat hierboven niet iets over een prijs voor de beste klantenservice? 

Reputatie 7
Badge +12

een prijs voor de beste klantenservice? 

Het is de snelst bereikbare klantenservice.

Precies. En zelfs bij de snelst bereikbare klantenservice al 11 weken in de wacht. Ik heb het onderwerp van dit specifieke topic ook al meerdere keren specifiek telefonisch aangegeven trouwens, en zoals jullie weten hier tot vervelens toe. 3 keer zou ik terug gebeld worden van die 3 keer hoorde ik 1 keer helemaal niets, en kreeg ik 2 keer een sms dat ik zelf maar weer moest bellen omdat ze mij niet hadden kunnen bereiken, terwijl ik gewoon naast mijn telefoon zat en deze ook aangaf dat ik geen gemiste oproepen had. Eerlijk is eerlijk, de laatste keren had ik wel een redelijk korte wachttijd met bellen. Maar een onderzoek ingesteld krijgen bij de verzender is dus nog niet gelukt, ongeacht de vraag of dat wel of niet tot een oplossing zal leiden.

Zo makkelijk is het dus om te doen bij de snelst bereikbare partij. Geeft al aan hoe makkelijk het te doen is bij sms partijen die niet eens een directe contact optie hebben.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @Shilka,

Omdat je in contact staat met onze technische helpdesk en een korte lijn hebt met Maurice lijkt het mij dat dit probleem binnenkort wordt opgelost. Ik kaart dit nog een keer aan bij alle betrokken partijen, beloofd! 

Ik hoop het Cas. Vanaf de technische dienst is het behoorlijk radiostil, en Maurice die hoort, net zoals de meeste mensen, gewoon niets meer terug van zonnet. Ik begin me zo langzaam aan af te vragen of er wel iemand is die iets bij zonnet gedaan kan krijgen. Misschien kan tele2 beter een oplossing zoeken door hun klanten mail bij een andere betrouwbaardere partij onder te brengen, anders zie ik voorlopig niet ook maar iets mail gerelateerd tot een oplossing komen. :(

Hallo @Cas van Tele2 , ik was voornamelijk benieuwd of je al iets terug gehoord hebt van insided. Je had immers in deze reply 

verteld dat je dit probleem doorgezet had naar insided. Aangezien dit al bijna 3 maanden geleden is was ik benieuwd of je al iets van hen terug gehoord had. Ik ben namelijk door omstandigheden niet langer in staat om tientallen uren per week te besteden aan het handmatig checken van alle topics hier waarin ik ooit iets heb gezegd, dus zou het fijn zijn als forum notificaties ooit weer eens zouden gaan werken.

 

Aangaande punt 4 in mijn topic 

waar ik helaas niet niet meer op reageren kan;

Zowel bij ziggo community als bij vodavone community is duidelijk geworden dat de forum notificaties daar (van insided) geblokkeerd werden door de ontvangende mail providers, in mijn geval tele2 (uitbesteed aan zonnet). Zowel ziggo als vodafone hebben dit opgelost door beiden over te stappen op nieuwe forum software en insided vaarwel te zeggen.

 

Kortom, de forum notificaties worden inderdaad bij zonnet tegengehouden.

Blijft over; ik ontvang nog steeds geen forum notificaties van het tele2 forum. 

Na maanden vragen, informeren, contact met de technische dienst etc. heb ik kunnen destilleren dat het volgende de door tele2 gewenste gang van zaken hoort te zijn;

 

  1. Ik meld mijn probleem bij tele2
  2. tele2 meldt het probleem bij insided
  3. insided meld het probleem bij de partij waar ik mijn e-mail dienst afneem; tele2
  4. aangezien tele2 zijn e-mail diensten uitbesteed aan zonnet, vraagt tele2 aan zonnet om er voor te zorgen dat de e-mail notificaties niet meer worden tegengehouden, danwel door insided van hun spamlijst af te halen, dan wel door hun spamfilter aan te passen. Dit zal uiteindelijk dan wel of niet lukken
  5. óf; mocht blijken dat de e-mail notificaties van insided niet voldoen aan de minimum standaard om door een gemiddeld spamfilter kan komen, dan licht tele2 insided hierover in en vraagt om de opmaak van hun e-mail notificaties aan te passen zodat deze wel door het spamfilter komen. Dit zal dan uiteindelijk wel of niet lukken.
  6. Terugkoppeling naar de klant (ik) dat er ofwel een oplossing is bereikt, en de notificaties weer aankomen, of aangeven dat dit niet gaat lukken zodat ik hoe dan ook niet langer tijd en energie in het proberen oplossen van dit probleem hoef te steken.

 

  • Ik heb mijn plicht gedaan in stap 1.
  • Cas heeft zijn plicht gedaan in stap 2.

Kan iemand me vertellen waar in het proces we ergens zitten, waar het misgaat of dat ik gewoon in de stront kan zakken? Dan weet ik in ieder geval waar ik sta en kan dit probleem misschien een half jaar na oorspronkelijke melding eens afgesloten worden, opgelost of niet.

 

Nogmaals @Cas van Tele2 ik zie dat je wel reageert op topics die veel recenter gepost zijn maar niet hier op. Kan ik hier nog enige oplossing voor verwachten of moet ik er maar van uit gaan dat ik nooit meer een forum notificatie zal kunnen krijgen?