vraag

ik krijg geen forum notificaties

  • 23 augustus 2020
  • 15 reacties
  • 606 x bekeken

Reputatie 4

Om één of andere reden krijg ik helemaal geen notificaties van dit forum in mijn mail.

 

Geen notificaties van topic replies, ook niet als ik ‘abonneren op topic’ heb aangeklikt. (sterretje is paars ingevuld)

Geen notificaties van mentions.

Geen notificaties van privé berichten.

Geen enkele notificatie.

 

Heeft iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit kan verhelpen?

Mijn instellingen zijn als hieronder afgebeeld en lijken mij ok.

 

 


15 reacties

Reputatie 4

Iemand anders hier ook last van?

 

Weet iemand trouwens ook op welk e-mail adres de notificaties binnen zouden moeten komen? Op het e-mail adres wat aan de tele2 account gekoppeld zit, het e-mail adres wat je in mijn tele2 voor communicatie en herstel hebt ingesteld, of het e-mail adres waar je oorspronkelijk mee hebt geregistreerd op het forum? (ik heb geen facebook dus daar ben ik niet mee ingelogd)

 

Als ik hier op het forum in mijn account kijk kan ik helemaal niets vinden van een e-mail adres?

Reputatie 7
Badge +4

Er is geen enkele relatie tussen emails van gebruikers op dit forum en registraties van klanten in CRM systemen. Zo kunnen klanten, potentiële klanten, geintreseerden en raddraaiers allemaal forumlid worden. Je hebt bij het aanmaken van een account een gebruikersnaam en email adres opgegeven. Dat wordt gebruikt voor notificaties. 

Zoals je begrijpt is het verstandig hier geen zonnet of versatel te gebruiken maar gmail/outlook of eigen server als je zekerheid over de ontvangst van notificaties wilt.

Reputatie 7
Badge +1

Problemen met ontvangen van e-mail heb je al in een ander topic aangekaart, ik zou niet voor elke afzender een apart topic openen.

Reputatie 4

Hoe weet ik of dit een probleem met ontvangen is, of dat het probleem bij het versturen ligt? Dat weet ik toch pas met zekerheid als ik weet dat de verzender met zekerheid weet dat het wel verstuurd is? Wat ik nu niet weet?

 

Als ik hier nu een antwoord had gekregen of anderen dit probleem nu wel of niet hadden had ik nu meer geweten. De laatste keer dat ik het vroeg kreeg ik alleen reactie van de heer Coppes dat hij ze ook niet kreeg. 

 

Bovendien, in dit geval is de afzender tele2 zelf. Als Tele2 op een spamlijst staat waardoor de notificatie niet aankomt, dan moet tele2 toch even checken of hun notificatie server op de spamlijst staat. Ik kan toch niet weten met welke server notificatiemails verzonden worden, daar heb ik tele 2 toch voor nodig, dus ik spreek gewoon de verzender van de mails aan in dit topic?

 

Ik was niet van plan om voor alle andere verzenders aparte topics aan te maken, wees gerust.

Reputatie 7
Badge +1

Op het forum kan je ook registreren als je geen Tele2 klant bent, dus wordt er gemaild naar het e-mailadres dat je hebt gebruikt voor je aanmelding op het forum.

Bij mij komen de notificaties keurig netjes aan op mijn Outlook.com e-mailadres.

Reputatie 4

Dank je wel pipo. In dat geval lijkt het er dus op dat dit ook een onterechte spamvermelding voor de notificatiemail verzend server is voor zonnet/versatel/tele2 klanten, al kan ik dit natuurlijk niet met zekerheid zeggen. Tot zover zie ik dat een zonnet en versatel klant die ze niet krijgen, en een outlook mail wel. Zou iemand van tele2 misschien na kunnen laten gaan of de ip van de server die verantwoordelijk is voor het verzenden van de e-mail notificaties op de spamlijst staat bij welke partij dan ook maar verantwoordelijk is voor het ontvangen van mails voor zonnet/versatel/tele2 klanten die betalend tele2 klant zijn. (op dezelfde manier zoals al bij anderen gebleken is, zie mail sectie) Lijkt me voor tele2 ook wel handig dat forum notificaties aankomen bij juist hun eigen klanten.  Nogmaals, ik weet niet met zekerheid of dit het probleem is.

(terzijde, wel apart dat het e-mail adres niet terug te vinden is in de profielgegevens bij ‘wijzigen’. Dit illustreert perfect waarom het niet zomaar mogelijk is om ‘even’ van e-mail te wijzigen, zelfs hier is het niet eens mogelijk, het zelfs niet eens terugvinden met welk e-mail adres het account oorspronkelijk is gemaakt)

Reputatie 4

Enig zicht op een oplossing, lijkt me wel handig voor tele2 dat tenminste hun eigen klanten forum notificaties kunnen krijgen.

Reputatie 6
Badge +1

Het is helemaal niet erg dat je in meerdere topics terugkomt met opmerkingen over zaken die soms op elkaar lijken! 

Hier zijn grote problemen, waarschijnlijk als gevolg van alle veranderingen, het doorverkopen van de mailafdeling, de problemen bij het overzetten naar het T-Mobile netwerk.

Als hier niet zoveel geklaagd zou worden zouden ze nog denken dat alles goed gaat. 

Reputatie 4

Ik ben wel benieuwd hoe ver jullie zijn met het oplossen van dit probleem, want het werkt nog steeds niet.

Reputatie 4

En alweer 4 dagen zonder forum notificaties, maar we gaan vrolijk verder hoor :D

Reputatie 5
Badge

Hey @Shilka,

Bedankt voor het doorgeven van dit probleem. Sorry dat ik zo laat reageer, dit topic is mijn aandacht ontsnap. Ik heb het voorgelegd aan de technische dienst maar die verwijzen mij naar het forumplatform Insided. Ik ga dit doorzetten en kom zo snel mogelijk bij je terug met een update! :muscle:

Reputatie 4

@Cas van Tele2 

 

Ik krijg trouwens ook geen forum notificaties binnen van het t-mobile forum, en ook niet van het ziggo forum. Deze maken als ik het goed begrijp ook van dezelfde (forum) software. Het zou dus kunnen dat dit inderdaad een forumsoftware probleem is.

 

Er zijn echter anderen die wel forum notificaties binnen krijgen. Het is kan dus ook dat dit aan zonnet ligt. Het is al vele, vele, vele maanden bekend bij jullie technische dienst dat zonnet een probleem heeft met het ontvangen van geautomatiseerde mails. Forum notificaties zijn ook geautomatiseerde mails. Informatie die voor het onderzoek van insided van belang kan zijn. Misschien heeft insided er wel genoeg belang bij dat hun geautomatiseerde mails wel aankomen bij zonnet/versatel klanten om zonnet tot een oplossing te dwingen, alhoewel zonnet blijkbaar nog steeds niet capabel blijkt om dit op te kunnen lossen. We zullen zien, want ik moet inmiddels al wel vele honderden uren hebben besteed aan het handmatig checken van al mijn topics , privé berichten en reacties in dit forum om te kijken of er al op gereageerd wordt. Ik hoop dat het dan ook snel opgelost kan worden.

Reputatie 7
Badge +1

@Cas van Tele2

 

We zullen zien, want ik moet inmiddels al wel vele honderden uren hebben besteed aan het handmatig checken van al mijn topics , privé berichten en reacties in dit forum om te kijken of er al op gereageerd wordt. Ik hoop dat het dan ook snel opgelost kan worden.

Daarom is het handiger om het in één topic te plaatsen, want al die topics gaan over het feit dat je mail niet aankomt. Maar goed, doe wat je wilt.

En inderdaad zoals je zegt, bij mij komen forum notificaties gewoon aan, dus ik heb sterk het vermoeden dat het geen issue bij Insided is.

Reputatie 4

Dat ene topic waar ik helemaal geen reacties meer krijg bedoel je? Ik begin me juist af te vragen of ik niet sneller geholpen wordt als ik voor elke mail die niet aan komt een apart topic aan maak. Dan wordt misschien de schaal van het probleem wat duidelijker, en het misschien wat urgenter voor tele2 om die incompetente cowboys van zonnet achter de broek aan te gaan zitten. Want het schiet helemaal niet op zo natuurlijk. ik zal niet rusten voor dit opgelost is. Ik ben trouwens wel klaar met zonnet, het wordt tijd dat tele2 een mail provider in de arm neemt die wel weet wat ze doen. Die lui van zonnet doen niets anders als valse beloftes maken en niets nakomen of oplossen. Daar heb ik als tele2 klant helemaal niets aan.

Reputatie 4

...

...

En inderdaad zoals je zegt, bij mij komen forum notificaties gewoon aan, dus ik heb sterk het vermoeden dat het geen issue bij Insided is.

 

Alhoewel in alle waarschijnlijkheid het probleem het zonnet/versatel spamfilter is, wil dat trouwens niet zeggen dat via insided geen oplossing mogelijk zou zijn. Het zou best kunnen dat insided de inhoud van de mail notificaties zo kan aanpassen dat ze wel door het spamfilter heen komen. Bovendien heeft support en escalation aangegeven dat ze normaliter alleen handelen op niet binnenkomende mail als de verzender zelf zich met het probleem meld, en dat zou dan dus ofwel tele2, ofwel insided moeten zijn die bij tele2 over het niet binnenkomen van de notificaties moet gaan klagen. Ik weet niet welke van de 2 partijen in praktijk de notificaties verzend. Vandaar ook dit (separate) topic.

 

Reageer