beantwoord

Geen forumoverzicht meer?

  • 13 July 2021
  • 15 reacties
  • 206 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik kan op dit moment geen forumoverzicht in het hoofdscherm meer krijgen, alleen maar “recent actief”, en “help anderen”. Via het menu is het overzicht met forum secties nog wel bereikbaar, maar dus niet meer via het hoofdscherm, de knop “forum overzicht” in het menu lijkt ook niet meer te werken, echt super onhandig! Is dit zo bedoeld?

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 August 2021, 15:38

Bekijk origineel bericht

15 reacties

Wat ik mis, is de link naar MijnTele2 in de kop van de pagina!

Dat is ook een goeie! Maar ja, niet dat we daar nog konden inloggen :laughing:

Toch vind ik het een heel verassende designkeuze om op een forum het forum zelf onzichtbaar te maken en het te reduceren tot een verzameling random ongerelateerde topics waar zeker een nieuwkomer totaal geen wijs uit zal worden... De hele structuur is in één klap verdwenen. 

Reputatie 6

@Shilka Forumoverzicht is niet verdwenen, het staat alleen ergens anders.
Het platform is daarnaast juist ingericht zodat een nieuwe bezoekers informatie makkelijker kan vinden. 

De kaarten op de homepage verwijzen naar informatie waar de meeste bezoekers naar zoeken. Waaronder een waar erg groot “Hoe werkt de Community” staat, leidend naar een artikel met uitleg. Heb je dat al gelezen? :grin:

 

We zijn nog bezig met het optimaliseren van de redesign, maar de structuur is juist beter dan hiervoor. Kan me voorstellen dat het voor jou als ervaren gebruiker even wennen is, dat is verandering meestal. Mochten we meer signalen krijgen dat de categorie-widget (zoals dat heet) gemist wordt zullen we zeker overwegen het terug te zetten. Het doel blijft het optimaliseren van het platform, dus alle feedback is welkom!

 

 

 

 

 

Reputatie 6

@WhTurner, Die balk is inderdaad even verborgen aangezien wat links niet werkten. Dit is tijdelijk beter dan 404-foutmelding krijgen.

Dat ik eerst een ‘hoe werkt de community’ artikel moet lezen i.p.v. dat ik een begrijpelijke lijst met de algehele forum structuur voor me zie die voor iedereen meteen begrijpelijk is onderstreept mijn punt eigenlijk alleen maar…

Ook het navigeren werkt niet lekker meer zo, zo ben ik nu op ;

Als ik op over het forum klik, zie ik alle posts in over het forum, als ik op de tele2 community klik, zie ik de inhoud van dat subforum, maar als ik op community klik ben ik weer nergens, niet op de inhoud van de community tab in ieder geval.

Ik begrijp het toevoegen aan de header menu van de forum indeling, goede wijziging, maar waarom het weghalen van de forum indeling op de pagina zelf? Alle belangrijke elementen die je noemt staan er sowieso al boven, of er nu wel of niet een forum overzicht naast ‘recent actief’ en ‘help anderen’ tab staat of niet, dat doet aan wat er boven staat niets af toch?

 

Reputatie 7
Badge +12

@Shilka Hey, top dat je zo betrokken en actief bent!

Forumoverzicht hebben we gelijk gewijzigd naar Homepage, om verwarring te voorkomen. Voor nieuwe gebruikers zal het handig zijn om direct te kunnen lezen wat de Community is en hoe het werkt. Alle categorieen staan in de lijst via het dropdown menu, het is misschien even wennen, maar op deze manier lijkt de homepage voor ons een stukje netter en overzichtelijker. 

We zijn natuurlijk nog niet klaar en zullen hieraan blijven werken. Alles zal nog worden opgeschoond en aangeslepen. 

Wat vind je precies onduidelijk en wat mis je precies aan dat het overzicht nu bovenaan staat en niet onderaan op de pagina? Ik hoop in ieder geval dat je het na een paar keer gezien en gebruikt te hebben, dat je het met deze indeling ook makkelijk zal gaan vinden. 

Wat ik mis is dat ik hier niet meer naar het overzicht kan gaan, en dat de pagina niet meer default op het forum overzicht opent ipv nu op de recent actief pagina; Ik snap toevoegen in de header balk, maar waarom weghalen hier:

Wat het er ook niet makkelijker op maakt is dat het drop down menu boven op de header balk helemaal niet reageert op mouse-over. 

 

De forum structuur is als het ware in 2en gedeeld, de hoofdcategorieën en subforums hebben wel de mogelijkheid om op de hoofdpagina zelf in de forum structuur te bladeren (rode cirkels), maar op de pagina zelf kan ik niet terug naar de root van de menu structuur waar ik de hoofdcategorieën kan zien (oranje circel), dat brengt me alleen maar terug naar de home page:

 

Oftewel, de browsemogelijkheden door het forum zijn nu effectief in tweeën gedeeld, in de hoofdforums kan ik wel op de pagina zelf sub forums kiezen, in  het sub forum kan ik de pagina zelf wel terug naar het hoofdforum gaan (rode cirkel), maar niet terug naar de root van het forum om een andere hoofdcategorie te kiezen (oranje cirkel), want dat brengt me niet een level lager in de forum structuur, maar weer naar de homepage;

Daarvoor moet ik dan weer naar de header drop down gaan.

 

Ik zal zo wel eens even in paint een schematic maken waarin ik het makkelijker kan laten zien.

Ok hier komt ie dan: forum structuur en navigatie oude situatie;

 

en dan de nieuwe situatie;

Zie je de tweedeling die ik bedoel, een gedeelte van de navigatie kan alleen via de header, een gedeelte alleen via de hoofdpagina content zelf. Eenvoudiger in nieuwe situatie? Ik vind dit niet makkelijker browsen. En meer verwarrend voor een nieuwkomer.

Zeker niet als je komt met het doel gewoon door het forum te browsen, iets waarvan ik dacht dat jullie het wilden stimuleren door meer algemene discussie en huiskamer topics te plaatsen.

Toevoegen van navigatie in de header kan zeker iets toevoegen, maar wat voegt het toe om de navigatie door de hoofdstructuur -weg te halen- op de pagina zelf. Het ene sluit het andere toch niet per definitie uit? Elke categorie pagina, subcategorie pagina en topic pagina heeft nu een dode community knop die je niet naar het hoofdmenu van de forum structuur brengt, maar naar de homepage met recente topics uit alle categorieën. 

En even apart een kleine bugreport:

Als ik op het forum ben wordt mijn avatar vaag low resolution weergegeven:

Maar (voor zover ik nu kan zien) als ik naar mijn profiel pagina toe ga is hij opeens wel scherp;

zo gauw ik mijn profiel pagina weer verlaat wordt de afbeelding weer vaag.

Als de avatar in het leaderboard staat weergegeven en naast de post gebeurt hetzelfde, vaag low res, behalve als de profiel pagina geopend is.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je uitleg @Shilka !

Dat de profielfoto’s in lage resolutie getoond worden, zullen we aangeven bij Insided. Goed punt over het pad, dat er twee keer Community staat kan best verwarrend zijn, inderdaad. Deze hebben we daarom gelijk aangepast naar Homepage. Dit zou nu veel duidelijker moeten zijn.

Het drop down menu reageert wel op de muis, het pijltje veranderd verandert namelijk in een vinger als je op het drop-down menu staat. Ik vermoed dat je bedoelt dat het drop-down menu niet automatisch openklapt. Maar zou je dit willen? Mochten er meer mensen dit willen, dan zouden we dit wellicht kunnen aanpakken.

Over het drop-down menu, hierin staan exact dezelfde categorieen als in de Category Widget. Echter kun je er nu vanaf elke pagina bij, vanuit het drop-down menu bovenin, in plaats van dat je hier alleen bij kunt vanaf de homepage. Dat is wel een flinke verbetering, denk ik.

Nu je weet dat er een drop-down menu is met hetzelfde menu dat je altijd al gewend was, is dat nu duidelijker voor je? 😊

 

Straw man fallacy noemen ze dat in het Engels, oftewel stropopredenering, het niet reageren op het genoemde punt, maar terugkomen met een reactie op een variant van de genoemde punten. Het is typerend voor een niet bereidwilligheid of geen argumenten hebben om op het genoemde te reageren;

 

Als ik heb over hoe het drop-down menu niet reageert op de mousepointer dan heb ik het dus niet over hoe de mousepointer niet reageert, maar inderdaad over het drop down menu, wat op moment van mouse over niet zichtbaar wordt inderdaad.

 

En als ik het heb over tweedeling van de navigatie, met prachtige in paint gemaakte kunstwerkjes (:joy: ), dan heeft terugkomen met alleen categorieën, en dus de helft van de tweedeling buiten beschouwing laten ook niet veel zin.

 

En om terug te komen op mijn originele eerste post; als ik het heb over hoe het forum overzicht niet meer op de pagina zelf aanwezig is, dan heb ik het inderdaad niet over dat ik het een probleem vind dat het overzicht in het header nieuw is toegevoegd, maar dat ik het jammer vind dat het op de pagina zelf weggehaald is:

Ik kan op dit moment geen forumoverzicht in het hoofdscherm meer krijgen

 

Via het menu is het overzicht met forum secties nog wel bereikbaar, maar dus niet meer via het hoofdscherm

 

Ik begrijp het toevoegen aan de header menu van de forum indeling, goede wijziging, maar waarom het weghalen van de forum indeling op de pagina zelf?

 

Wat ik mis is dat ik hier niet meer naar het overzicht kan gaan, en dat de pagina niet meer default op het forum overzicht opent ipv nu op de recent actief pagina;

 

Ik snap toevoegen in de header balk, maar waarom weghalen hier:

 

Toevoegen van navigatie in de header kan zeker iets toevoegen, maar wat voegt het toe om de navigatie door de hoofdstructuur -weg te halen- op de pagina zelf.

 

Dus nu kun je het wel weer over alleen de header gaan hebben, waar ik het dus helemaal niet over heb en dat al meerdere keren heb duidelijk gemaakt, en compleet negeren wat ik al minimaal 6 keer heb geprobeerd duidelijk te maken, maar daarmee maak je alleen je eigen onbereidwilligheid duidelijk om op mijn punt in te gaan. Nu verwacht ik niet dat als ik hier iets noem dat dat ook betekend dat er iets aan gedaan wordt, dat verwacht ik helemaal niet zelfs, het is gewoon een vraag/suggestie of misschien zelfs een poging in behulpzaam zijn, maar ik ga het nu niet voor de zevende keer lopen verduidelijken waar ik het eigenlijk over heb. Ik denk dat een goede verstaander, en zelfs een matig verstaander allang weet waar ik het over heb.

Toch bedankt voor jullie aandacht :)

 

Reputatie 5

Ik ben het met Shilka eens, het extra menu qua navigatie bovenin is handig (alleen wel graag een mouse-over die het menu toont, ik haat klikken ;-)).

Echter als je als nieuwkomer voor de eerste keer forum.tele2.nl bezoekt dan springt het menu er niet echt uit en omdat het niet zo opvalt spoort dat de gebruiker niet aan om verder te navigeren. Ik denk dat je dit kunt verduidelijken door de categorieën los weer te geven in de balk bovenin: De Tele2 Community, Mobiel, Thuis, Tele2 diensten en dat als je hier dan met je muis over heen gaat je de categorieën ziet.

 

Daarnaast vind ik de balk bovenin de site (qua kleuren) erg afleiden. Ik zou liever het menu zoals op de normale Tele2 site qua style terug willen zien: tele2.nl. Deze leidt minder af.

 

Jullie hebben gekozen voor de tekst “Wiki”, ik denk dat met het woord “Kennisbank” het sneller duidelijk is waar je bepaalde antwoorden kunt vinden.

 

Tot zover mijn (kritische) feedback, kom maar door met jullie meningen :)

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hallo Shilka en Naud! 

 

Bedankt voor jullie feedback, zoals altijd zeer waardevol. We hebben het binnen het team besproken en het overlegd. We hebben ervoor gekozen om de categorien weer terug te plaatsen op de homepage. Zodat de structuur ook daar weer is te vinden. 

De Recent actief tab blijft op die plek maar waar de gele markering staat wordt de tab categorien teruggezet. Zie afbeelding:
 



We horen jullie feedback en daarom passen we het binnenkort aan!

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @ItsNaud @Shilka , zie bovenstaande reactie van Cas. Inmiddels hebben we Categorieen teruggezet. Zie afbeelding hieronder, nogmaals dank voor jullie feedback! :smile:

 

Helemaal top! Lijkt me ook makkelijk voor nieuwkomers die gewoon even willen komen browsen over bepaalde topics. :thumbsup_tone3:

Reageer