vraag

Fraude indentiteit en nu onterechte BKR

• 6 februari 2019
  • 19 reacties
  • 5608 x bekeken

HOGE PRIO

Beste mensen van Tele2,

Graag even aandacht voor het volgende:
Na meerdere keren telefonisch en mail contact te hebben gehad, met alle afdelingen van Tele2, en bijna alle collega's, ben ik nog steeds niet verder gekomen. Eind 2017 heeft iemand fraude gepleegd met mijn identiteit en zo 3 abonnementen op mijn naam afgesloten, waaronder 1 bij jullie. Ik heb destijds mijn aangifte toegestuurd en telefonisch contact gehad, het abonnement zou stop worden gezet. Ik ging er dus vanuit dat dit was afgehandeld.
Nu ben ik bezig met het aanvragen van een hypotheek, kom ik erachter dat ik BKR geregistreerd sta! We hebben al meerdere malen contact met jullie gehad ( vandaag TWEE uur lang!! waarvan 20 MIN in de WACHT), niemand kan ons vertellen hoe nu verder. We hebben contact gehad met Lionel van de Fraude afdeling maar dat laat ook maar op zich wachten... Mag hier blijkbaar TWEE weken over doen. We hebben al meedere keren hebben aangegven dat het SPOED heeft en dat we echt geholpen willen worden, en toch laat het steeds op zich wachten!! We willen hier nu écht antwoord op hoe verder en dat de BKR codering eraf wordt gehaald anders zullen wij juridische stappen moeten ondernemen! Fijn inlevingsvermogen van Tele2. Ik vind het echt niet netjes hoe ik behandeld wordt en niemand kan mij iets vertellen terwijl de fout zeker bij jullie ligt! Dit moet VOOR vrijdag geregeld zijn (ook al 100x) aangegeven

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +4
BKR registratie volgt na niet betalen van facturen en overdrachr naar het incasso bureau.
Je geeft aan dat de abonnementen stopgezet zouden worden. Heb je daar wel bericht van gehad en heb je geen herineringen van facturen en incassobureau gehad?
Weet je zeker dat de BKR registratie van Tele2 is? Is het een wanbetaler registratie, of alleen een kredietregistratie i.v.m. toestelleningen.
Na herinneringen van facturen gehad te hebben van Bos incasso, heb ik NOGMAALS gebeld naar de fraude afdeling. Zij gaven aan dat ik nog een keer de aangifte moest doorsturen per mail en dat het dan geregeld zou zijn. Dit heb ik toen gelijk gdaan. Dit is al eind 2017 geweest. De bkr is 100% van Tele2, dit staat er ook bij. Het is een kredietregistratie ivm toestelleningen, aangezien het abonnement ook al was geblokkeerd.
Het lag dus eerst bij Bos, zij gaven aan dat het dossier al was gesloten en dat het was teruggegeven aan hun opdrachtgever: tele2. Dit is deze week gebeurd.
Schandalig en belachelijk van Tele2. Ten eerste hadden ze dit al veel eerder moeten oplossen en ten tweede waarom moet het dan nu zo lang duren? Het direct verwijderen van de BKR registratie is wel het minste wat ze kunnen doen in zo’n situatie.
Hopelijk reageren ze op deze manier wel op je berichten en spoed vraag...
Reputatie 7
Badge +4
Ah, ja, als het incasso dossier pas deze week is gesloten en wordt teruggegeven is de kans dat het morgen allemaal gereed is heel klein. Moderators zijn geen tovenaars, zij zijn klantenservicemedewerkers en werken alleen tijdens kantooruren. Je had beter wat eerder aan de bel kunnen trekken toen je aan het aanschaffen van een huis dacht. Identiteitsfraude heeft verstrekkende gevolgen, dat blijkt ook nu weer.
Beste Erik,

Bedankt voor je mening.

Zoals eerder beschreven heb ik in 2017 al aan de bel getrokken. Is het abbonement stopgezet, maar de kosten voor het toestel worden doorberekent en weggelegd bij een Incassobureau.

Duidelijk is hier een fout gemaakt bij Tele2. En moet ik dan de dupe zijn van 1. Gefraudeerd worden 2. Afwachten van reactie van de partij die de fouten heeft gemaakt?

Lijkt me een beetje omgekeerde wereld. Er moet gewoon gecommuniceerd worden dat dit dossier bij iemand terecht komt die DIRECT een beslissing kan maken. Gewoon het juiste pionnetje binnen de organisatie vinden.
Reputatie 5
Badge +1
Als je denkt dat tele2 de schuld is van de identiteitsfraude zul je dat ook moeten bewijzen. Ik lees dat tele2 het schuld is, dus!
Beste Theocoppes,

Tele2 heeft geen gebruik gemaakt van identiteitsfraude, maar andere oplichters. Hier is bewijs van (aangifte) . Dit is meerdere keren verstuurd naar Tele2. Wat Tele2 destijds fout heeft gedaan, is het niet correct afhandelen van dit. Zij kunnen wel het abonnement blokkeren maar verder niet correct afhandelen.
Reputatie 5
Badge +1
Nou succes dan voor vrijdag gewenst.
Reputatie 6
Badge
Hoi Diewertje,
Ik ga er graag voor je achteraan, echter ik mis essentiële gegevens, kun je mij die sturen?

Zou je me alsjeblieft een privébericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Postcode + Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: Privébericht naar Arjan .

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Arjan
We zijn nog steeds niets opgeschoten helaas! Iemand tips???!
Slaat dat op de actie van Arjan van Tele2? Heb je hem je gegevens gestuurd?
Slaat dat op de actie van Arjan van Tele2? Heb je hem je gegevens gestuurd?
Klopt. Alles gestuurd en nog steeds niet verder gekomen..
Reputatie 5
Badge +1
Arjan is van tele2 en heeft het doorgegeven. Arjan zal ook niet bij die knop kunnen om dat te veranderen. Alle anderen die je hier tegen komt zijn ook klanten net als jij en ik. Die kunnen alleen maar zeggen wat is dat erg. Daar verandert verder niets door. Al heb je dan een ultimatum gegeven tot vrijdag. In dit forum ligt jouw oplossing helaas niet.
Arjan is van tele2 en heeft het doorgegeven. Arjan zal ook niet bij die knop kunnen om dat te veranderen. Alle anderen die je hier tegen komt zijn ook klanten net als jij en ik. Die kunnen alleen maar zeggen wat is dat erg. Daar verandert verder niets door. Al heb je dan een ultimatum gegeven tot vrijdag. In dit forum ligt jouw oplossing helaas niet.

Helaas niet nee. Maar waar ligt de oplossing dan wel? Nergens volgens mij.
Reputatie 5
Badge +1
Die moet van een bepaalde afdeling van tele2 komen. Die blijkbaar moeilijk te bereiken is. Het is best lxxxig als je met de rug tegen de muur staat, je weet dat je gelijk hebt maar je komt niet verder.
Misschien lukt het zodadelijk toch nog. Ik wens je veel succes.!
Reputatie 6
Badge
Dit is een hele vervelende situatie geweest, en helaas zijn we er veel te lang mee bezig geweest :(

Het goede nieuws is wel dat het vandaag toch opgelost is, soms kunnen we hier op het forum net wat meer doen dan de normale klantenservice.
Ik ben oprecht blij voor Dieuwertje!

Groetjes Arjan
Reputatie 5
Badge +1
Toch nog via het forum iets bereikt. Mooi!
Dit is een hele vervelende situatie geweest, en helaas zijn we er veel te lang mee bezig geweest :(

Het goede nieuws is wel dat het vandaag toch opgelost is, soms kunnen we hier op het forum net wat meer doen dan de normale klantenservice.
Ik ben oprecht blij voor Dieuwertje!

Groetjes Arjan

dankjewel arjan!!