Feedback forum

• 11 november 2016
  • 32 reacties
  • 2175 x bekeken

Reputatie 5
Badge +2
Beste forumleden,

We willen in het nieuwe jaar het forum een facelift geven. Het forum zal responsive worden, wat inhoudt dat het zowel op de pc, tablet als mobiele telefoon goed leesbaar is.

We laten de kans niet aan ons voorbij gaan om dan meteen wat aan het design en de functionaliteiten te doen. Daarom aan jullie de vragen:
- Wat mis je op dit forum?
- Wat moeten we zeker houden van het huidige forum?
- Welk forum vind je een goed voorbeeld? (liefst met link of screenshot)

Geeft iemand anders een goede opmerking waar je het mee eens bent, geef deze dan een like (duimpje omhoog). Zo kunnen wij zien wat volgens jullie belangrijke aanpassingen zijn.

Alvast bedankt voor jullie tips! We zullen alle feedback meenemen en samen met de ontwerpers bekijken wat er mogelijk is.

Groetjes,
Jolien

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 4
Badge
Het zou inderdaad héél fijn zijn als het forum eindelijk responsive wordt. Fijn dat jullie daarmee bezig zijn!

Daarnaast zou een WYSIWYG editor voor reacties en nieuwe topics ook niet verkeerd zijn.

En ik zou ook graag een functie zien om je gebruikersnaam te wijzigen, zonder dit aan een moderator te moeten vragen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat wijzigen van naam moet juist niet kunnen, alleen in het begin als een forumlid per ongeluk een "slechte" naam heeft gekozen.
Anders weet je niet meer tegen wie je praat. Nu heet jij Daan, morgen Kees en dat maakt een inhoudelijke discussie moeilijk te volgen.
Reputatie 5
Badge +2
Wat eric zegt speelt inderdaad wel mee...

eric heb jij, als oudgediende van dit forum, ook nog wensen en feedback? Ik verwacht een hele lijst hoor! 😉
Badge +2
Het zou nuttig kunnen zijn om de reacties in een topic te nummeren, zoals #1, #2 enz.
Dat kan vaak ellenlange replays voorkomen en je kunt eenvoudig verwijzen ook uit een ander topic.

De Hoofdkolom verplaatsen naar links en de algemene informatie naar rechts, dat leest volgens mij ook praktischer.

Prettig is het lettertype en grootte daarvan. Niet veranderen is mijn idee.

Aanvulling nog:
Oude favorieten zijn door ons niet te verwijderen als ze uit zicht verdwenen zijn. Ik heb er nog een paar staan die niet door mij weg gehaald kunnen worden.
Gela, als je naar een bepaald bericht wil verwijzen, kan je op het rechter vakje boven het bericht klikken. Je hebt dan de rechtstreekse link op het clipbpard staan.
Vroeger waren de berichten wel genummerd, maar toen de mogelijkheid kwam om ze anders te sorteren is dat weggehaald. Maar een nummering in volgorde van plaatsing, die niet veranderd bij sorteren, is misschien wel handig.
Als nieuw lid, zeg ik nu alvast:
1: nieuwste reacties boven aan te zetten ipv onderaan, lijkt mijn veel handiger.
2: afbeelding via mobiel kunnen toevoegen.
Van boven naar beneden lezen is makkelijker als je vier reacties achter elkaar wil lezen."

Maar: je kan het zelf instellen: klik op de knop "sorteer" en kies "nieuwste eerst"
Reputatie 5
Badge +2
En afbeeldingen via mobiel toevoegen komt helemaal goed zodra het forum responsive is! Dan kun je gewoon alles op je mobiel wat je ook op de computer kan.
Reputatie 1
Ik vind dat de 'scheiding' tussen forumposts iets beter kan. De subtiele afwisseling van wit en heel lichtgrijs is net iets te subtiel. Ik vind dat het de leesbaarheid en overzichtelijkheid ten goede komt als het iets beter gescheiden is.
Wat ik ook wel een toegevoegde waarde vind is dat je ziet bij onbeantwoorde vragen wie er als laatste heeft gereageerd op deze vraag TS of wie dan ook!

Handig om te helpen en dat jij het niet was!
Reputatie 5
Badge +2
Ik vind dat de 'scheiding' tussen forumposts iets beter kan. De subtiele afwisseling van wit en heel lichtgrijs is net iets te subtiel. Ik vind dat het de leesbaarheid en overzichtelijkheid ten goede komt als het iets beter gescheiden is.

Zeker iets om mee te nemen, thanks.
Reputatie 5
Badge +2
Wat ik ook wel een toegevoegde waarde vind is dat je ziet bij onbeantwoorde vragen wie er als laatste heeft gereageerd op deze vraag TS of wie dan ook!

Waar bedoel je precies? Als je al in het topic zit, of in het overzicht?

Waar bedoel je precies? Als je al in het topic zit, of in het overzicht?

als je het overzicht heb, dan zie je alles maar niet wie het heeft geplaatst of beantwoord!
Je bedoelt dit:?

In rood is de topicstarter
in blauw is de laatste reageerder.
Bedoel meer Dit WhTurner

als je klikt bij je profiel op ongelezen berichten..
Reputatie 5
Badge +2
Ah, je bedoelt in de zoekresultaten! Ik zal het meenemen, dank je!
Reputatie 7
Badge +5
Navigeren.

Als je ''recent actieve topic's'' gebruikt, dan is het handig om meteen naar de laatste reactie te kunnen navigeren in de topic's die dan verschijnen.
Dit is nu onmogelijk.
Het zou fijn zijn als dat in de topic's die dan verschijnen dat mogelijk is, dat scheelt een hoop geklik etc.
Ik zie een verandering in de kop van het forum. Is dit bewust of is er foutje in de HTML geslopen?

Dat was mij ook al opgevallen, aangezien het gister slecht werkte dacht ik dat het aan mijn firefox lag
Update: het werkt weer gewoon 🆒
Reputatie 4
Badge +3
Update: het werkt weer gewoon 🆒
Top!
Reputatie 7
Badge
Als je een lang topic hebt, dan staat op mijn mobiel de knoppen om naar de laatste pagina te navigeren (en de 'pagina x van x' info) helemaal onderaan en niet ook bovenaan, waardoor ik altijd eerst helemaal naar beneden moet scrollen om te navigeren tussen de pagina's.
Reputatie 7
Badge
Tip: maak de kleurstelling alsjeblief niet een grijs lettertype op een grijze achtergrond, wat je tegenwoordig op veel sites ziet omdat het er kennelijk heel modern uitziet. Zorg voor goede contrast. Zeker op een mobiel is dat erg prettig, omdat je die ook buitenshuis en in allerlei minder ideale licht omstandigheden gebruikt.
Reputatie 7
Badge
Gaat het forum ook lekker werken vanuit de app met alle functionaliteiten? Zou ook fijn zijn als ik via de app al automatisch ingelogd zou worden op het forum. Nu moet ik opnieuw inloggen omdat ik automatisch wordt uitgelogd.
Reputatie 5
Badge +2
Bedankt voor alle feedback tot nu toe! Ik heb alles genoteerd. Vandaag is de kick off van het responsive / redesign project, dus het gaat nu echt gebeuren! 🆒