Debug jullie site eens een keer

• 1 april 2016
  • 11 reacties
  • 461 x bekeken

Misschien wordt het eens tijd op jullie site onder de loep te nemen en alle dode links, klinkklare onzin en foute info te verwijderen.
Een paar voorbeelden:

Dode links:
ga naar https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/mijn-tele2-app-46734
onder aan de pagina: Gerelateerde onderwerpen. Vijf stuks en alle dood.

klinkklare onzin:
jullie 404-pagina
"De pagina die je zoekt is mogelijk verwijderd, tijdelijk niet beschikbaar of de naam ervan is gewijzigd.
Als je hier terecht bent gekomen via onze website, laat dan graag weten wanneer deze fout is opgetreden zodat we dit kunnen herstellen. Stuur een e-mail. "

Als je dan een mailtje stuurt dan krijg je de melding terug:
"E-mails naar dit adres worden niet gelezen. Je kunt je vraag of opmerking plaatsen op het forum: http://forum.tele2.nl, waar onze medewerkers én andere forumleden 7 dagen in de week klaarstaan om jou te helpen."
Ik verzin het niet hoor!

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Swiep,
Ik heb even gekeken en bij gerelateerde onderwerpen doen bij mij de links het wel gewoon. Ik krijg gewoon berichten op het forum te zien als ik erop klik.
Dus dat is wel bijzonder.

Wat betreft de mail:
We doen niet aan communicatie via de email. Vandaar dat je zo'n automatisch bericht krijgt.

Groetjes Kiko
Reputatie 6
Badge +5
Heb je daadwerkelijk eerst de link van de Swiep gevolgd en daaronder op gerelateerde
onderwerpen geklikt Kiko? :8 Als ik dat doe en dan de eerste van 'gerelateerde onderwerpen'
aanklik krijg ik ook wat Swiep zegt. En daarbij verwijst de link dan naar de 'kelder'. :D
https://forum.tele2.nl/kelder-178/mijntele2-app-voor-windows-17030

Dus dat is wel bijzonder. 🆒

Als moderator via Insided ingelogd zie je die zeker wel Kiko? Wij dus niet. :)

Ik heb hier eerder ook al eens iets over gezegd, maar hier werd verder niks aan gedaan.
Die 'gerelateerde onderwerpen' worden denk ik automatisch toegevoegd aan de hand
van tags, en misschien dezelfde woorden in het onderwerp of zoiets.
Maar wel raar dat ie ook posts uit de kelder meeneemt want die zijn voor ons
verder onzichtbaar. Klopt dus niet helemaal dat de software die wel 'ziet'.
En dat zou toch wel ingesteld moeten kunnen worden? :?

Die gerelateerde onderwerpen zijn trouwens sowieso vaak ook heel erg
oud, en het is nog maar de vraag of wat daar in staat nog wel klopt.
Reputatie 5
Badge +4
Ik heb even gekeken en omdat ik ingelogd was via de voorkant, kwam ik er gewoon in. Nu heb ik mijzelf uitgelogd en nu krijg ik inderdaad deze melding.
Ik ga dit morgenochtend even bespreken met mijn collega's. En dan ga ik het ook even hebben over hetgeen wat jij benoemd Jeroendemuzikant.
Groetjes Kiko
Reputatie 6
Badge +5
Ja, misschien dat er bij zo'n automatisch bericht wel een werkend e-mail adres kan staan.
En in ieder geval dat 'gerelateerde onderwerpen' niet naar topics in de kelder verwijst,
dan krijg je die melding al helemaal niet te zien. :D

En misschien dat posts van voor een bepaalde datum niet meer meegenomen worden?
Vaak zijn er ook wel actuelere posts over hetzelfde onderwerp.

Dank je & een goeie zondag verder. 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Dankejwel voor de tips Jeroen! Ik neem het morgen allemaal mee :)
Jij ook en heel fijne zondag! Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +2
Hi allen,

Ik heb het probleem doorgegeven aan de developer!

Groetjes,
Jolien
Beste Kiko,

Jij zegt"Wat betreft de mail: We doen niet aan communicatie via de email. Vandaar dat je zo'n automatisch bericht krijgt."

Ik zou zeggen: HAAL DAN DE MEDEDELING WEG UIT JULLIE EIGEN 404-PAGINA (DE ZGN ERROR-PAGE).
Die verwijst nl zelf "Stuur een e-mail naar: ****" {gewijzigd door moderator}
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Swiep,

Ik denk niet dat schreeuwen nodig is, maar het is inderdaad niet handig dat dat e-mailadres daar wordt genoemd. Ik zal het aan laten passen.

Groetjes,
Jolien
Het is jammer dat hoewel er ogenschijnlijk door Tele2 moeite word gedaan om op verschillende manieren klachten in te kunnen dienen, je niet kan reageren op mails die je van Tele2 krijgt, of zoals in deze topic hier je een email krijgt waar je niets heen kan sturen.
Gebeurt dit omdat het moeilijker is om spam uit de emails te filteren, en makkelijker om IP adressen te blokkeren die jullie spammen, zoals via dit forum ?

Het zou leuk zijn als de bij Tele2 bekende email adressen van klanten ge-white-list worden, zodat wij wel gewoon ook Tele2 kunnen mailen.
Reputatie 5
Badge +2
Hi vuurdraak,

We hebben voor klantvragen voor een aantal communicatiekanalen gekozen, en e-mail maakt daar geen onderdeel van uit. Gelukkig kun je ons wel bereiken via het forum, Twitter, Facebook, telefoon, en als het moet, het klachtenformulier. Hier op het forum helpen we jullie graag! :)

Groetjes,
Jolien
Hoi Jolien,

Gelukkig dat jullie een forum zoals dit hebben, die was me voorheen niet echt opgevallen, want voor mij is de enige manier om gratis Tele2 te bereiken dit forum, de live chat en het klachten formulier.
Ik ben namelijk een van de weinige mensen die geen Twitter en Facebook gebruikt, ik noem ze zelf anders maar ik zal het netjes houden ;)
Ik heb alle Twitter & Facebook URL's zelfs geblokkeerd in mijn host file, die kan je op mijn PC dus enkel via Tor bezoeken 😉 iets wat ik eigenlijk nooit doe.
Ik vind het hinderlijk dat sommige bedrijven zelfs alleen via Twitter en/of Facebook te benaderen zijn, maar gelukkig hoort Tele2 daar niet bij :)

Met vriendelijke groeten René