beantwoord

Tele2 online werkt niet met Google Chromecast

  • 10 August 2019
  • 14 reacties
  • 3881 x bekeken

Ik kan Tele2 online tv gebruiken op mijn Android telefoon of tablet. Maar waarom kan ik niet casten (met Google Chromecast) naar televisiescherm? Het cast-symbool verschijnt niet.
Resetten en modem opnieuw opstarten helpt niet.
Het werkt wel met de meeste andere apps, zoals YouTube, Netflix, internet, enz. en ook met mijn vorige provider Telfort.
icon

Beste antwoord door eric 10 August 2019, 14:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Lees de onderstaande link eens door.

https://forum.tele2.nl/randapparatuur-193/chromecast-werkt-niet-tenzij-ik-de-modem-reset-69506
Dat heb ik allemaal al meerdere keren gedaan, maar helpt niet!
Kies eens een minder strikt protocol in je Modem, kijken of dat soelaas bied.
Wat bedoel je met een minder strikt protocol?
Dan log je in in je Modem en dan zet je bv WPA2-PSK naar WPA-KTIP of enkel WPA maar dat wordt duidelijk als je deze wilt veranderen.
Ik weet niet hoe dat staat bij een Tele2 Modem, maar dat moet je maar even proef dervindelijk uitproberen.
En altijd na een verandering op save and apply klikken.
ok, dat ga ik proberen
Reputatie 7
Badge +12

Je geeft aan dat je google chrome gewoon werkt. Dus al die instellingswijzigingen van je modem zijn niet nodig.
Tele2 heeft de app, in verband met rechten afspraken, dichtgetimmerd. Je kunt alleen afspelen of je tablet of telefoon. Casten naar tv is vanuit de tv app niet mogelijk. Daar gebruik je de Tele2 decoder voor. Een extra decoder kun je huren indien nodig.

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

Ok, ik was al zeer teleurgesteld over Tele2. De prestaties vallen erg tegen en dan komt er nu ook nog bij dat het Chromecast niet ondersteunt. Ik baal van:
- max 2 programma’s tegelijk opnemen (of 1 en 1 kijken), dat is te weinig
- TV gids kan niet makkelijk (enkele dagen) vooruit worden ingesteld, en gaat niet uit van huidige tijd
- Gemist is beperkt tot enkele programma’s
-Je kunt geen serie opnemen
- Terugkijken (als bij Telfort) kan niet
- Interactieve TV (in combinatie met Google Chromecast) werkt niet. Ik wil ook elders in Europa kunnen kijken
- Regelmatig beeld/geluid storing: blokvorming en geluidhiks
Sorry, ik ga opzeggen
Reputatie 7
Badge +12
Tja, alle waar naar zijn geld. Telfort wordt niet meer verkocht. Het T-mobile internet en tv product is uitgebreider, maar ook iets duurder dan Tele2.
Hetzelfde geld voor Ziggo maar dan kun je bv ook de Ziggo go App gebruiken etc.
De meeste vergelijkingssites geven helaas onvoldoende informatie, als het gaat om uitgebreider (on)mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +8
Daar is geen vergelijkingssite voor. Ziggo is de enigste waar je 20 zenders tegelijkertijd in de cloud kunt opnemen. Dus er is geen keus en niets om te kiezen.
Reputatie 7
Meer dan 2 programma’s tegelijk opnemen? Met de tv programma’s van tegenwoordig vind ik het al knap dat er af en toe 1 programma is dat ik wil opnemen.
Reputatie 3
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen

Fijne dag! Groet Michiel