beantwoord

Tv app laden

• 26 maart 2016
  • 13 reacties
  • 485 x bekeken

Als ik iets wil kijken via de tv app, moet de app om de zoveel tijd weet laden. Hoogst irritant, vaak om de 10 seconden al. De wifi geeft vol bereik aan, draai de app op een Android 5.0
Hopelijk heeft iemand een oplossing?

Mvg Normen
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 4 april 2016, 17:16

Dan denk ik echt dat het aan je WiFi signaal ligt. Op onze website vind je tips hoe je de kwaliteit van je WiFi kunt verbeteren. Mocht dit alles niet werken heb je altijd de mogelijkheid een externe router aan te schaffen en deze achter de Tele2 modem te plaatsen. De 5 Ghz frequentie heeft minder last van externe factoren.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Badge +4
Hoi Normen,

Ondanks dat je toestel aangeeft dat WiFi vol bereik heeft is dat geen garantie dat er geen pakketjes verloren gaan waardoor je signaalonderbrekingen e.d. kan ervaren. Ervaar je op WiFi weleens verbindingsproblemen? Heb je overigens al geprobeerd te applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren?

Groetjes Maurice
Youtube moet ook wel eens langer laden, verder weet ik het eigenlijk niet. Kun je dat nog testen via een site of je wifi goed is? Ik zal de app vandaag even opnieuw installeren en uitproberen.

Mvg Normen
Badge +4
Hey Normen!

Is het al gelukt met het opnieuw installeren van de app en zo ja, wat is het resultaat?

Er zijn wel wat mogelijkheden om de sterkte van je WiFi signaal te meten maar dit zegt weinig over de stabiliteit van de verbinding. Afhankelijk van je modem kan je het daar uitlezen. Zou je me middels een privébericht je volledige NAW-gegevens (dus naam, adres en woonplaats), je klantnummer en je geboortedatum willen sturen? Je stuurt een privébericht door op mijn naam te klikken en dan voor bericht te kiezen (paars kader). Ik zal dan in de systemen kijken welke je hebt en of dit mogelijk is!

Groetjes
Ik heb het opnieuw geïnstalleerd maar blijft hetzelde
Streamen van video's gaat ook niet lekker ook vaak aan het laden terwijl bij mijn ouders, die ook tele2 hebben, ik totaal geen problemen heb.
Badge +4
Dan denk ik echt dat het aan je WiFi signaal ligt. Op onze website vind je tips hoe je de kwaliteit van je WiFi kunt verbeteren. Mocht dit alles niet werken heb je altijd de mogelijkheid een externe router aan te schaffen en deze achter de Tele2 modem te plaatsen. De 5 Ghz frequentie heeft minder last van externe factoren.
Badge +4
Wanneer ik inlog in je modem zie ik dat er ook errors zitten in het versturen van gegevens via WiFi.

Je kan dus, zoals in mijn vorige bericht aangegeven, het kanaal waarop je WiFi uitzendt aanpassen. Dat is nog iets wat je kunt proberen, anders zou ik toch eerder voor een externe router kiezen.
Ik zal nog een keer een ander kanaal proberen. Kijken of dat wat helpt. Laat het nog even weten.
Badge +4
Top! Dan wacht ik op je en laat ik in de tussentijd het topic openstaan!
Hoop snel van je te horen!

Groetjes
Heb hem op kanaal 1 gezet op dit moment de beste die er tussen staat. Gisteren zonder haperingen studio sport gekeken. Dus hoop dat dit zo blijft.

Grtz normen
Badge +4
Dat klinkt goed Normen! Behalve het kanaal aanpassen zijn er nog een aantal dingen die je zou kunnen doen.

Als je weet hoe WiFi werkt en dat het dus feitelijk golven zijn kan je deze sturen. Denk dan bijvoorbeeld aan werend materiaal als aluminium e.d.

Mochten dit soort "hacks" je WiFi signaal niet verbeteren kan je altijd een externe router achter je modem plaatsen. Wanneer je hiervoor kiest ga dan minimaal voor een dualband router.

Mocht je hierover nog vragen hebben hoor ik dat graag!

Groetjes
Thnx gaan het ff aankijken en dat blikje gaan we uitproberen. Grtz normen
Badge +4
Super! Ik ga dit topic nu sluiten, mocht je later nog andere vragen hebben open dan gewoon een nieuw topic!

Groetjes