beantwoord

Tele2 TV app: root melding op Android Oreo

Sinds mijn Sony Xperia XZ Premium de update naar Android Oreo heeft ontvangen kan ik geen tv meer kijken via de Tele2 TV app. App geeft root melding. Op vorige firmware met Nougat nooit problemen gehad.

icon Beste antwoord door Rena Chan 15 maart 2018, 20:57

als we hier het gezellig en respectvol houden, praat ik ook even mee.

Android P developer preview is zelfs al uit.

Ik had al een vermoeden, en blijkbaar was ik niet verkeerd, dit probleem is blijkbaar pas aan de licht gekomen bij de ontwikkelaars nu dat de S8/P10 Oreo krijgen... Mensen met een toestel van een serieuze en respectvol fabrikant hadden gewoon pech tot nu. 😶

En er zijn al wat meldingen geweest van mensen met een Xperia, Nokia of HTC telefoon... Beetje te laat allemaal.

En ik zie ook geen excuus daarvan, die root check is gebroken omdat de app een check gebruik die sinds Android 6.0 marshmallow niet meer ondersteund werd... Google heeft het wel gelaten om tijd voor de ontwikkelaars te geven om een update naar de nieuwe SafetyNet API te doen... Dat is inmiddels als 3 jaar geleden gebeurd. 🤦‍♂️

Volgens mij mag Tele2 wel gaan shoppen naar een nieuwe partij om de apps te ontwikkelen, de verantwoordelijk partij die nu het doet, doet het vrij slecht.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
Dat gebeurt wel vaker na een update van Operating Systemen, dit is in het verleden hier wel vaker voorbij gekomen.

Gebruik eens de zoekfunctie van het Forum naar bv "rootmelding tv app" dan kom je daarover wel het een en ander tegen.
Of check de reviews in de play store... Ook daar de nodige meldingen van deze melding met Android 8. En aangezien de laatste update van sept 2016 is heb ik weinig hoop op een oplossing.

Maar laten we de vraag eens omdraaien. Is er iemand met een erkende Tele2 tv app onder Oreo of wel Android 8?
Reputatie 4
Badge +3
witteknol schreef:

Of check de reviews in de play store... Ook daar de nodige meldingen van deze melding met Android 8. En aangezien de laatste update van sept 2016 is heb ik weinig hoop op een oplossing.

Maar laten we de vraag eens omdraaien. Is er iemand met een erkende Tele2 tv app onder Oreo of wel Android 8?

Bij mij persoonlijk werkt het wel 🙂
Werkt niet onder Oreo. Heb officiële rom op mijn Xperia, geen root o.i.d. Op oude telefoon met Nougat werkt het wel.

Ik heb via de Play Store nog ondersteuning gevraagd via de contact knop, maar het emailadres dat Tele2 in de Play Store als contact opgeeft (caterina.moragapizarro@tele2.com) bestaat niet eens (meer). Als je haar naam googlet lijkt het erop dat ze niet eens meer bij Tele2 werkt (afgaande op haar LinkedIn). Blijkbaar heeft dit geen enkele prioriteit voor Tele2.
Zelfde probleem met LG Nexus 5X, Google Pixel 2 en Google Pixel 2 XL. Zowel de officiele release van Android 8.0.x en 8.1.x werken niet meer met de app.

Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds geen update... Oreo is al bijna 8 maanden uit!
Reputatie 7
Badge +2
als we hier het gezellig en respectvol houden, praat ik ook even mee.

Android P developer preview is zelfs al uit.

Ik had al een vermoeden, en blijkbaar was ik niet verkeerd, dit probleem is blijkbaar pas aan de licht gekomen bij de ontwikkelaars nu dat de S8/P10 Oreo krijgen... Mensen met een toestel van een serieuze en respectvol fabrikant hadden gewoon pech tot nu. 😶

En er zijn al wat meldingen geweest van mensen met een Xperia, Nokia of HTC telefoon... Beetje te laat allemaal.

En ik zie ook geen excuus daarvan, die root check is gebroken omdat de app een check gebruik die sinds Android 6.0 marshmallow niet meer ondersteund werd... Google heeft het wel gelaten om tijd voor de ontwikkelaars te geven om een update naar de nieuwe SafetyNet API te doen... Dat is inmiddels als 3 jaar geleden gebeurd. 🤦‍♂️

Volgens mij mag Tele2 wel gaan shoppen naar een nieuwe partij om de apps te ontwikkelen, de verantwoordelijk partij die nu het doet, doet het vrij slecht.
En, al zicht op een werkende app, Tele2? En ook staat in de Play Store nog steeds Caterina Moraga Pizarro als contactpersoon, maar haar email adres werkt niet, en afgaande op haar LinkedIn werkt ze al een tijdje niet meer voor jullie. Misschien dit toch eens een keertje aanpassen?