vraag

Onterechte melding toestel rooted

De hele2 online app meld dat mijn toestel rooted zou zijn. Dat is echter niet zo.
Mogelijk heeft het te maken met dat ik op mijn Nexus 5x de Android 8.0 beta draai? Deze versie krijg je gewoon via de normale weg (via ota) van Google. Niets rooted dus...
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Misschien nieuwe feature in Nexus? Meer permissies voor het file systeem. Dat mogen ze niet toestsan i.v.m. tv rechten.
Reputatie 4
Badge +3
Hey zoals Eric aangeeft kan het zijn dat er teveel permissies aan staat dit ook omdat je de 8.0 Beta draait. We ondersteunen alleen de officieel uitgebrachte versies.
Jasper van Tele2 schreef:

Hey zoals Eric aangeeft kan het zijn dat er teveel permissies aan staat dit ook omdat je de 8.0 Beta draait. We ondersteunen alleen de officieel uitgebrachte versies.

Wellicht is het dan een idee dat een volgende versie iets concreter aangeeft welke permissie(s) de app moeite mee heeft? Nu zegt hij allen dat ik root-rechten heb en die heb ik niet.
Verder mag je mijn melding als signaal aan de bouwers van de app interpreteren dat er mogelijk een probleem is met android 8.0. Daar gaan de komende maanden meer toestellen op draaien vrees ik 😉
Reputatie 4
Badge +3
Ik heb het doorgegeven.

Ik heb het doorgegeven.

Nu op een andere Nexus 5x de officiële (niet beta) Android 8 binnen gehaald. Ook daar geen rootrechten maar wel deze melding.
Reputatie 4
Badge +3
Helaas zijn er momenteel geen problemen bij ons bekend. Het enige wat ik weet dat nesus snel updates krijgt mogelijk is er dan ook een klein gedeelte ergens rooted. Als de app het aangeeft kon HQ dat niet oplossen. Sorry voor het ongemak 😞

Helaas zijn er momenteel geen problemen bij ons bekend. Het enige wat ik weet dat nesus snel updates krijgt mogelijk is er dan ook een klein gedeelte ergens rooted. Als de app het aangeeft kon HQ dat niet oplossen. Sorry voor het ongemak :(

Dan zien we deze post binnenkort wel vollopen met "ik ook" meldingen....
Reputatie 4
Badge +3
Aangezien het bericht van 19 september is en verder geen berichten over root meldingen heb gekregen zal ik deze topic sluiten vanwege inactiviteit