Wat zijn jouw vakantieplannen?

• 16 maart 2017
  • 11 reacties
  • 569 x bekeken

Reputatie 5
Badge +2
In het kader van roam like home was ik benieuwd... Hebben jullie al vakantieplannen voor deze zomer? 🆒

11 reacties

Reputatie 5
Badge
Zelf ga ik naar Rusland toe, jammer dat daar geen home at home is 😞 maar gelukkig abonnementtjes onbeperkt alles voor een tientje. Dus gelukkig toch nog contact met de buitenwereld!

Nou heb ik gelijk nog 1 vraag, 4g in de eu komt dat er ook? Want 3g laat soms in onze buurlanden echt te wensen over.. 😉
Reputatie 6
Badge +5
He simnlru,
Bedankt voor je vraag.
Helaas is Rusland niet een onderdeel van het Roam-like-Home gebied inderdaad.
Maar er zijn zeker mogelijkheden.
Hier kan je er meer over vinden: Internetbundels en prijzen buitenland - Tele2 Mobiel

Roam like home geldt voor de EU. In de landen van de Europese Unie kan je dan dus je eigen internetbundel gebruiken straks. Wanneer dit van start gaat hoor je snel van ons.
Buiten de EU zul je wel een extra databundel moeten kopen, wil je gebruik maken van mobiel internet.

Verder doen wij ons best om overal in Nederland 4G-dekking te krijgen.
Andere providers in de EU zijn ook druk bezig om 4G te realiseren, maar hier hebben wij helaas geen invloed op. 3G zul je op veel plekken dan wel kunnen gebruiken.
Het is echt afhankelijk van de provider op je vakantieadres. Een tip: zoek op welke providers er zijn voor het land waar je naar toe gaat en check hun dekkingskaart. Hopelijk vind je zo de informatie die je zoekt.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Vriendelijke groet, Ben
Reputatie 5
Badge
He simnlru,
Bedankt voor je vraag.
Helaas is Rusland niet een onderdeel van het Roam-like-Home gebied inderdaad.
Maar er zijn zeker mogelijkheden.
Hier kan je er meer over vinden: Internetbundels en prijzen buitenland - Tele2 Mobiel

Roam like home geldt voor de EU. In de landen van de Europese Unie kan je dan dus je eigen internetbundel gebruiken. Daarbuiten zul je wel een extra databundel moeten kopen, wil je gebruik maken van internet.

Verder doen wij ons best om overal in Nederland 4G-dekking te krijgen.
Andere providers in de EU zijn ook druk bezig om 4G te realiseren, maar hier hebben wij helaas geen invloed op. 3G zul je op veel plekken dan wel kunnen gebruiken.
Het is echt afhankelijk van de provider op je vakantieadres. Een tip: zoek op welke providers er zijn voor het land waar je naar toe gaat en check hun dekkingskaart. Hopelijk vind je zo de informatie die je zoekt.
Ik hoor het graag als je nog vragen hebt.
Vriendelijke groet, Ben

Hoi ben,

dit was eigenlijk niet echt mijn vraag namelijk..
zelf ben ik op de hoogte van al jullie bundels en buitenland bundels, eu bundels zijn wel oke maar voor de buitenland bundels buiten de eu koop ik toch een simkaart in dat land zelf wat een hoop geld bespaart.

Dat verhaal van 3G en 4g in de eu krijg ik het gevoel dat je mijn vraagt ontwijkt, hoop dat het niet zo is dus we houden het op een misverstand.

Ik zal de vraag nog een keer stellen, ik kan in de EU alleen op het 3G en 2G netwerk roamen en niet op het 4G in de eu terwijl dit bij tmobile, kpn en vodafone dus op heden wel kan.

Dus dat betekend dat jullie nog geen roaming afspraken hebben om in andere eu landen op het 4g netwerk te roamen, toch? en dus wel invloed van tele2 af als ik het goed begrijp?

Mijn excuses voor het antwoord en vraag die ik stel en dankjewel voor je antwoord maar heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Simnlru
Hoi Simniru

Ik heb het in een ander topic gevraagd en er ook geen rechtstreeks antwoord op gekregen. Inderdaad kun je bij de providers die jij noemt wel 4G gebruiken in het buitenland. De abonnementen zijn dan wel iets duurder dan bij Tele2. Bij Tele 2 roam je op de 2 en 3G buitenlandse netwerken.
Betekent dit bericht dat ik van de zomer gewoon mijn tele2 abonnement in Italië kan gebruiken zonder extra kosten?
Yep goed hé?
Grote klasse! Van Tele2 had ik niet minder verwacht.
Nu nog Tele2 TV van buiten je netwerk (doet ziggo al).
Groetjes, Rob
Reputatie 6
Badge +5
He simnlru,
Bedankt voor je reactie.
En je mag natuurlijk op je vakantie-bestemming een simkaart kopen zodat je geld bespaart.
Even goede vrienden 🙂

Maar nu door naar je tweede vraag. Het klopt inderdaad dat je er geen 4G/LTE signaal zal zijn op je telefoon in de EU. Op het moment van schrijven is 3G-bereik het hoogst haalbare. Uiteraard doen we ons best om ervoor te zorgen dat dit wordt opgeschaald naar 4G/LTE. Maar helaas kan ik niet zeggen wanneer dit beschikbaar zal zijn.
Mijn excuses als ik je vraag verkeerd begrepen had eerder.
Als ik je nog meer informatie kan bieden, hoor ik het graag van je.

Vriendelijke groet, Ben
Reputatie 6
Badge +5
Leuk om het gesprek te lezen tussen Robi41 en Karin303 🙂
Laat het me weten wanneer er meer vragen zijn over dit onderwerp.
Plaats hier een reactie en ik zal er zo snel mogelijk op in gaan.
Ben
Kga weer naar fam in Servie en Bosnie. Heb bij fam in Belgrado(Servie) Servische simkaart en genoeg mb gelukkig. Ik mag deze week abbo verlengen maar las dat er iets komt in juni bij jullie over EU? Ben benieuwd.
Reputatie 5
Badge
He simnlru,
Bedankt voor je reactie.
En je mag natuurlijk op je vakantie-bestemming een simkaart kopen zodat je geld bespaart.
Even goede vrienden 🙂

Maar nu door naar je tweede vraag. Het klopt inderdaad dat je er geen 4G/LTE signaal zal zijn op je telefoon in de EU. Op het moment van schrijven is 3G-bereik het hoogst haalbare. Uiteraard doen we ons best om ervoor te zorgen dat dit wordt opgeschaald naar 4G/LTE. Maar helaas kan ik niet zeggen wanneer dit beschikbaar zal zijn.
Mijn excuses als ik je vraag verkeerd begrepen had eerder.
Als ik je nog meer informatie kan bieden, hoor ik het graag van je.

Vriendelijke groet, Ben

Ah duidelijk tnx,

en geen probleem!

Het jammere is/was wel dat ik door de gene die ik bij Tele2 gebeld had voor dat ik mijn nieuwe abonnement bestelde me verzekerde dat ik al in Belgie of Duitsland 4G kon gebruiken.

Hopelijk komt dit snel nadat EU Roaming vanaf 7 juni door jullie in de bundel wordt verrekend zonder extra kosten.

Reageer