vraag

Wanneer is kerst?

Bron: https://forum.tele2.nl/actuele-informatie-nieuws-acties-174/fijne-kerst-tele2-love-our-customers-54694/index1.html#post330372
Het is sneller kerst dan je denkt!
ik sprak eens iemand van een auto's verkopend bedrijf.Daar stond een Porsche. Ik vroeg hem: Hoe snel is die? Nou, zei hij...in 4 seconden naar 100. Ik zei: Da's wel heeeel erg snel want ik zit al aan de 50. :P

Dus......
Het is sneller kerst dan je denkt! :D

Uhhh, kunnen jullie een stukkie concreter zijn? 🆒:D

Wij waren er ook iets te snel bij, want de kerstkaarten zijn helaas een dag te vroeg bezorgd.

Schijnbaar NIET sneller dan jullie denken....:S:D

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Wij houden gewoon van onze klanten, Friesian :D
Klanten die internet basis hebben bij ons (tot 50Mb/s) geven we nu (waar mogelijk) 100 Mb/s! 🆒
Hoe leuk is dat!
Niet omdat het moet, maar omdat het kan
Beste Ben,

Dat is erg leuk maar daar ging het me niet om... Ik denk dat behalve de kerstkaarten jullie ook de kerstballen al heeeeel, ja roadrunner supervroeg tevoorschijn halen. Het zou me zelfs niet verbazen als een paar herten in jullie tuin rondlopen.
Je weet wel, van die rare gasten voor een slee.:D

🆒
Reputatie 6
Badge +5
Een paar hertjes mogen altijd in mijn tuin hoor 😉
Gisteren de kaart gekregen en gelijk geprobeerd ........ maar helaas, het was te vroeg kerstmis. Mijn vraag is het volgende : werkt het systeem nu al om dit eens te proberen ???
ik heb verschillende berichten gelezen en was benieuwd of ik nu al die hogere snelheid eens kon ervaren.

prettige kerst, ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Gister was iets te vroeg blijkbaar. De post was sneller dan Tele2 verwachtte. :D
Als je het nu nog eens probeert zou het wel moeten werken.
Het is in ieder geval wel voor vanaf nu bedoelt. 🙂
Bedankt voor je snelle reactie. Heb net de speedtest gedaan. Ping: 17 download : 50.63 upload : 32.23

Geen idee wat dat betekent en of dit snel is. Ga in ieder geval straks even proberen of de boel werkt en of het dan sneller werkt. Dat zou ik dan toch kunnen merken en een speedtest doen ??

Groeten, ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Het werd eerder verkocht als 50/5, dus als je dan in de praktijk
50,63/32,23 haalt dan is dat heel goed te noemen. :D

Als het goed is moet je download na een herstart
van het modem zo'n beetje 2X zo snel zijn. 🙂
ha ha ha, ik heb net de stekker uit de modem gehaald en de speedtest gedaan. Alles was net wat lager Ping : 15
download : 46. en upload : 30.00 . Vandaar dat ik denk dat " het nog géén Kerst is ".

Was voor de rest wel tevreden maar de kans om eens uit te proberen hoe het is wanneer de boel sneller werkt had ik wel willen proberen. Zou een toegevoegde waarde kunnen zijn omdat ik géén idee heb wat ik ervan kan verwachten.

Snap wel dat er een soort van aanbod komt tegen het eind van het jaar. Maar zoals het er nu naar uit ziet ,denk ik dat ik het morgen nog wel een keer ga proberen en anders laat ik het wel voorbij gaan. Jammer dat tele2 niet wat duidelijker kan zijn omdat het nu gissen en proberen is.

fijne avond Ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Oooh, wacht even. Ergens deze week blijkbaar 🙂 Er word gezegd:
'De actie gaat dus niet vandaag in, maar later deze week (wanneer zeggen we niet, het blijft een verrassing)! Het enige wat jij hoeft te doen: stekker uit het modem, 30 seconden wachten. En dan natuurlijk de stekker er weer in.'

Wel apart. Als je niet precies weet wanneer het ingaat moet je
dan maar stekker er uit/ stekker er in blijven proberen als het
voor jou nog niet werkt en voor anderen wel? :?
Ha ha, ja dat schiet op. Maar ja, dan maar afwachten en net wat je zegt " af en toe gewoon proberen ". Zo nieuwschierig ben ik dan ook wel weer. Ik wil het dan toch zelf ervaren. Vooral omdat ik nu best tevreden ben terwijl ik toch de laatste tijd de indruk kreeg dat de internet verbinding iets trager werd.
Kan verbeelding zijn maar die indruk had ik. Vooral de wifi verbinding als ik buiten in de tuin zat. Was eerst niet zo.

Groeten, ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Ik snap dat je het wilt ervaren dat het nog sneller is ekiem.
En jeroendemuzikant probeert je ook gewoon te helpen.
Wifi is heel handig, zeker voor mobiele apparaten, maar er kan ook een groot verlies aan snelheid optreden wanneer door omgeving/storingsfactoren. Daarom raden wij altijd aan een speedtest bekabeld uit te voeren.
Dan weet je zeker dat je de maximale snelheid haalt op je internetverbinding.
Meer erover kan je hier lezen: Internet Snelheid Uitgelegd - Tele2
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Ha ha, ja dat schiet op. Maar ja, dan maar afwachten en net wat je zegt " af en toe gewoon proberen ". Zo nieuwschierig ben ik dan ook wel weer. Ik wil het dan toch zelf ervaren. Vooral omdat ik nu best tevreden ben terwijl ik toch de laatste tijd de indruk kreeg dat de internet verbinding iets trager werd.
Kan verbeelding zijn maar die indruk had ik. Vooral de wifi verbinding als ik buiten in de tuin zat. Was eerst niet zo.

Groeten, ekiem
Dat de wifi trager word kan verschillende redenen hebben.
Misschien dat je een ander wifi kanaal moet instellen.

Natuurlijk wel bedraad testen voor de hogere snelheid. :)

Trouwens, als je naar de postcodecheck gaat en je gegevens invult,
is er dan wel 100 Mb mogelijk op jouw adres?
Ik zag op het Tweakers forum al iemand die wel zo'n kaart had gehad, maar na
bellen met de klantenservice bleek er geen 100 Mb mogelijk op zijn adres.
Dat is een goed idee, daar stond ik nog niet bij stil. Zal ik eens gaan doen ,dan weet ik meteen of het zinvol is om te kijken of ik die hogere snelheid kan bereiken.

bedankt Ekiem
Haha, was al als een malle dat modem aan het resetten elke dag, wilde eigenlijk al gaan bellen. Maar goed, even wachten dus...
Nu kan ik maar maximaal 75MB halen hier en m'n verbindingsset kan maar maximaal 60MB aan, dus voor mij niet een enorme verbetering. Maar ik waardeer de 'gesture' van Tele2 zeker wel, volgend jaar een eigen landelijk dekkend glasvezelnetwerk wellicht? 😃
Heb net maar even de snelheid na gekeken en yesssssss , het schijt hier wel te kunnen. Dan maar even gebeld en het blijkt hier nog niet " overgezet " te zijn. Nog maar even wachten , maar eind van de week zou het zomaar zo ver kunnen zijn.

Wel een mooie gelegenheid om het uit te proberen en een fijne geste van tele2. Ben met de snelheid van dit moment ook tevreden nu maar afwachten.

Ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Kijk eens aan, het komt er wel aan dus bij jou. Mooi zo. :)
Voor nu heb je ook al zeker wel goede waarden, dus je lijn is wel ok.
Reputatie 6
Badge +5
Goed om te horen Ekiem!
Mocht je toch nog vragen hebben erover, maak dan een nieuw topic aan door de "Stel een Vraag"-knop bovenaan het Forum.
Dan komen we je snel helpen.
Groet, Ben
Even een up-date :

Vandaag even de stekker eruit gehaald en toen weer erin. En ja hoor Bingo ! Ik heb nu volgens de speed test download 93.
upload 31.6
latency 11 ( géén idee wat dat betekent )

Het downloaden is dus wel een verschil met eerst ( was 46 ).

groetjes Ekiem
Reputatie 6
Badge +5
Yes! Je kunt er ook eindelijk gebruik van maken. Mooi zo. :)
Goeie snelheid ook.

Latency is de vertraging zeg maar. Dat getal moet zo laag mogelijk zijn.
Op VDSL is een latency van ergens rond 10 ms (milli seconden) wel normaal.
Duizendsten van seconden hebben we het dan over.
(Op glasvezel kan het nog lager, van 1 ms zelfs tot zo'n 7 ms)

Je merkt het bij alles dat het wat sneller/ soepeler reageert als de latency laag is.
Maar bijvoorbeeld ook bij online multi player games (zoals First-Person Shooters)
is een lage latency zeer belangrijk. Anders word je al omver geschoten voor je de persoon
die op je schiet gezien hebt. Dat is even als voorbeeld, ik ben zelf niet zo'n 'shooter'. 😃