beantwoord

Tweede tel nummer werkt niet meer

• 29 december 2017
  • 32 reacties
  • 1663 x bekeken

Sinds enige tijd werkt het bellen met en naar mijn tweede telefoonnummer niet meer.
Wanneer dit precies gebeurd is, weet ik niet. Maar enige tijd geleden werkte alles nog prima.
Ik heb aansluiting op de modem/router nagekeken, de router diverse malen uit en aan gezet, de
routerinstellingen gechecked, maar alles is goed.
Internet en TV en het eerste telefoonnummer werken goed.

Lijkt mij dat er een keer een software update geweest is, waarna e.e.a. niet meer werkt.
Zou dat kunnen?
icon

Beste antwoord door JeroenM van Tele2 30 december 2017, 10:38

Hallo,

Als ik zo met je modem mee kijk kan het heel goed zijn dat deze defect is. Het probleem is wel dat er bekende problemen zijn met het vervangende modem en een 2e nummer. We leveren / ondersteunen dit al jaren niet meer dus de software op de modems van tegenwoordig is er niet op gebouwd.

ik stuur toch een nieuw modem op om het te testen het nieuwe modem kun je binnen 3 werkdagen verwachten.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +4
2e telefoonnummers worden al heel lang niet meer gevoerd / uitgegeven bij consumentenproducten. Heb je niet een verlenging of verandering van het abonnement gedaan waarmee het 2e nummer is komen te vervallen?
Nee ik heb geen verandering in het abonnement.
Op MijnTele2 staat er ook nog bij de telefooninstellingen gewoon het tweede nummer vermeld.
Ik heb van eventuele wijziging ook geen bericht ontvangen.
Ik ben ook al bijna de hele dag bezig geweest om de helpdesk te bereiken, die zouden tot 5 maal
terugbellen, maar niet gelukt. Er is niemand om het aan uit te leggen.

Kijkt er wel iemand van Tele2 mee hier?
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

Er kijken moderators mee op dit forum. Het kan alleen wel een dag ongeveer duren voordat ze bij jouw topic zijn. Geduld is wat dat betreft een schone zaak via dit kanaal. Als je de klantenservice overigens al zo vaak gebeld hebt dan ben ik wel even nieuwsgierig naar wat de reden is dat u terug gebelt zou worden. Hebben ze een ticket doorgezet naar de technische dienst bijvoorbeeld?
@BaardDraakje
Ik heb een aantal maal in de chat vermeld dat de modem defect was, dat was ws erg genoeg om mij
naar het terugbel formulier te leiden. Bij telefonisch kontakt met de helpdesk bleek de wachttijd
abnormaal lang, waardoor ik de optie kreeg om mij te laten terugbellen.
Er is niets geen kontakt geweest, dus ook nog niets doorgezet naar een andere afdeling.
Ik heb alleen de computerbandjes aan de lijn gehad. Geen echte persoon.
Reputatie 5
Badge +2
Ah ok dan had ik het verkeerd begrepen. Als er zodanige haast zit achter het probleem dan is het aan te raden om morgen nogmaals proberen te bellen en dan gewoon te blijven hangen. Het is helaas even niet anders.
Bedankt voor je antwoord BaardDraakje.
Er zit niet echt haast achter, maar ik wil weten waarom de tweede lijn niet meer werkt!
Het staat in het kontrakt, en ik heb geen bericht van wijziging ontvangen, dus vraag ik mij dit af.

Ik wacht wel af of er gereageerd wordt door Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Als je het nummer vanaf een andere telefoon belt, wat hoor je dan? Nummer niet in gebruik of om techische redenen tijdelijk buiten gebruik of je hoort niets?
Hi Eric, als ik van een ander toestel naar het tweede nummer bel, hoor je helemaal niets, gaat niet over.
Als ik met de tweede lijn een ander nummer bel, dan hoor je dat het nummer gekozen wordt, maar
daarna hoor je niets meer.
Reputatie 4
Badge +3
Hallo,

Als ik zo met je modem mee kijk kan het heel goed zijn dat deze defect is. Het probleem is wel dat er bekende problemen zijn met het vervangende modem en een 2e nummer. We leveren / ondersteunen dit al jaren niet meer dus de software op de modems van tegenwoordig is er niet op gebouwd.

ik stuur toch een nieuw modem op om het te testen het nieuwe modem kun je binnen 3 werkdagen verwachten.
Hallo Jeroen, sorry voor de late reaktie, was even boodschap doen.
Ik dacht zelf ook aan een defect modem of een foutje in de software.
Dank voor je aanbod om een andere te proberen.
Is er ook kans dat die iets betere WiFi heeft?
Ik zie graag een ander modem tegemoet!

Gr.
Dante
Reputatie 4
Badge +3
Ja! de wifi van het nieuwe modem moet een stuk beter zijn 😉
Thanks!
Vanavond nieuwe modem ontvangen en uitgepakt.

Zit een flyer bij met stappenplan :

1: Wij bevestigen je bestelling -- Dat heeft Jeroen (hierboven) gedaan
2: Wij bevestigen je installatiedatum -- Nog niet gekregen!
3: Wij sturen je installatiepakket op -- Is afgewerkt, modem ontvangen.
4: Wacht op bericht om je apparatuur te installeren -- Ik wacht...
5: Je kunt nu starten met installeren --- ......

Op de achterkant staat oa : "In de brief op dit pakket vind je de installatiedatum."
Op de brief staat geen installatiedatum......

Ik wacht wel tot ik iets verneem hierover.
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

het is niet nodig om te wachten op een installatiedatum. Je hebt gewoon een nieuw modem gekregen van Jeroen om de oude te vervangen. Je lijn is in het verre verleden immers opgeleverd. Je kunt dus gewoon het modem omwisselen en de standaardbrief negeren.
Dank je! Ik ga het proberen dan. 😃
Moet ik nog wel de router configureren?
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

Als je voorheen bepaalde instellingen had staan dan wel ja. Ook is het handig om het wifi netwerk zelf weer even opnieuw in te stellen met nieuwe naam en wachtwoord etc. Makkelijker te herkennen dan het standaar netwerk 🙂 Doordat er een nieuw modem is moeten alle draadloze apparaten ook weer even opnieuw verbinding maken met het nieuwe netwerk.
Ok, dacht ik al wel, maar er is geen manual bij, is dat normaal?
Bij de vorige modem zat er keurig een heel boekje bij......
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

Normaliteir hoort deze er inderdaad bij te zitten. Nou wil het soms helaas wel eens voorkomen dat de bijbehorende manual niet in de doos terecht komt.

Nou ben ik dus even op de website voor je gaan zoeken naar een manual voor het beveiligen van het Comtrend 2 wifi.... Alleen valt het mij nu ineens op dat Tele2 op de instructie pagina alleen een handleiding heeft staan van het oeroude Davolink modem. Hoe ik het ook probeer ik kan niet even een duidelijk handleiding voor je vinden dus ik moet zelf even wat in elkaar flansen. Ik kom hier zo even voor je op terug.
Dat zou heel aardig zijn.....
Overigens heb ik momenteel die Davolink DV-201AMR
Op de site van Comtrend kon ik de user manual downloaden!
Is best heel uitgebreid, 5,7 MB.
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

Okay hier gaan we. Gelukkig is de interface van de Comtrend 2 nagenoeg hetzelfde als de Davolink. Veel stukjes zou je moeten herkennen.

Stap 1:

Sluit je PC even met een bekabelde verbinding aan de router. Typ in je browser het adres 192.168.1.1. Dit is de weg waarmee je op de inlog pagina van je router komt. De gebruikersnaam en wachtwoord hiervoor zijn standaard " user ". (zowel ww als gebruikersnaam). Daarnaa kom je op de startpagina van de router.

Stap 2:

Klik in het linkermenu op de optie Wireless. Bij de optie Basic kun je de naam van het wifi netwerk aanpassen.

Stap 3:

Klik hierna op de optie " Security ". Op deze pagina kun je het wachtwoord instellen. De 2e foto is even een voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit zou moeten zien. Dit is niet exact wat jij zal tegenkomen want ik heb even een van google geplukt. Maar het ziet er voor 90% exact hetzelfde uit.

(Bij de rode pijl kun je het wachtwoord wijzigen. Als je klikt op " click here to display " dan laat hij het huidige wachtwoord zien.)

Dank je ! Erg snel!
Ja, dat ziet er best bekend uit..

Maakt het nog uit welke WPA encryptie ik invul? Jij zegt hier AES en ik had in de oude modem
TKIP-AES.
Dat enable WPS, is dat alleen de knop enable/disable?
Reputatie 5
Badge +2
@RetiredAT55

WPS mag je verder wel negeren. Dat gebruik je nauwelijks tot niet. Het is een functie waarmee je draadloze apparaten aan elkaar verbind zonder dat je ermee moet inloggen zoals met een pc of smartphone bijvoorbeeld. Dus in dit geval niet van belang 😃

AES kan je gebruiken. Persoonlijk raadde ik mensen altijd aan om WPA2-PSK te gebruiken. Ik zou je uitleg kunnen geven over wat het verschil is maar dan begeven we ons in wel redelijk diep ICT gebied 😛 Wat voor dit niet echt van belang is vermoed ik haha. De keuze laat ik aan jouw over!