Topic Tuesday

Museumweek

  • 20 April 2021
  • 0 reacties
  • 24 x bekeken
Museumweek
Reputatie 6
Badge +2

Het is een tijd geleden dat ik in een museum was maar binnenkort is het weer mogelijk. Hopelijk! De aanleiding van dit topic is: De museumweek. Dat is deze week en ik ben echt fan van moderne kunst en om naar musea te gaan. Daarom deel ik met jullie mijn top 3 moderne kunst musea in Nederland. 

 

Chillen in een museum, audiotour op en gaan. Je moet er gewoon lekker de tijd voor nemen. Soms heb ik geen geduld om lang naar een kunstwerk te kijken en dan werkt het gewoon niet. Kan gebeuren maar is toch zonde. Voor mij is het belangrijk dat het niet te druk is in een museum en daarom ga ik liever niet in het weekend. Een museum jaarkaart is ook zeker aan te raden! Dan ben je veel voordeliger uit als je een ongeveer 1 keer per maand naar een museum gaat. 
 

Kunst Museum Den Haag
Dit is echt een topper! The place to be in Den Haag als je van moderne kunst houdt. Een prachtige permanente collectie met heel toffe werken van o.a. Piet Mondriaan. Waaronder de ‘Victory Boogie Woogie’. Het museum zelf is ook een meesterwerk uit 1925 van de architect Berlage. Het was bijna gesloopt in de Tweede Wereld oorlog om plaats te maken voor de Antlantik Wall. Gelukkig is het er nog! 
 

Voorlinden

Prachtige prive collectie van Joop Kaldenborgh. Hij heeft dit museum laten bouwen voor zijn eigen collectie, echt goals. Zijn collectie abstracte kunst is next level, hij begon ook met verzamelen op zijn 17e! Werkelijk een feest om hierheen te gaan. Helaas niet gratis te bezoeken met de Museum jaarkaart omdat het een prive collectie is. Maar dat is niet erg. Worth it! Als je van moderne kunst en moderne architectuur houdt dan zit je hier gebakken. Mooie omgeving met veel bomen en bos waardoor je je ook een beetje in de natuur waant. 

 

Kroller Muller
Net als het Voorlinden museum is het Kroller Muller een prachtig museum gebouwd in de natuur. De Veluwse natuur is betrokken bij het ontwerp van het museum en dat merk je. Als je door het museum loopt zie je overal grote glazen raampartijen waardoor je goed naar buiten kan kijken. De mix van moderne architectuur en de mooie bossen van de Veluwe maakt het voor mij een unieke locatie. Er is een permanente collectie met een paar hele mooie werken van Van Gogh. Zeer de moeite waard om heen te gaan! 

Hou je ook van musea bezoeken of heb je andere tips? Laat het weten in een reactie! 


0 reacties

Geen reactie

Reageer