beantwoord

teleurstelling

• 17 augustus 2015
  • 8 reacties
  • 428 x bekeken

Zaterdag kreeg ik een brief van incassobedrijf Bos.
Ik had een rekening van Tele2 van 10 euro niet betaald.Dat klopt.Ik had mijn incassomachtiging laten blokkeren,vanwege een brief in het voorjaar waarin Tele2 aankondigde 30 euro af te schrijven omdat er door een fout in hun systeem ten onrechte niet was gefactureerd.Ik vond de toon onprofessioneel en familiair en trok de machtiging in.Na telefonisch overleg bleek de brief wel van Tele2 te zijn.Er werd gezegd dat men mijn bezwaren tegen de toon van de brief door zou geven.Ik zou er dan nog van horen.Ik moest wel betalen.Dat heb ik ook netjes gedaan.
Ik hoorde niet meer iets en liet de blokkering nog bestaan.Ik kreeg eind juni weer een rekening van 10 euro voor opwaarderen.Terecht.Het was net voor de vakantie en ik dacht,ik heb nog steeds niks gehoordIk krijg toch nog wel een herinnering,dus ik ga eerst op vakantie.
De herinnering heb ik niet gekregen,wel het incassobericht.Na gebeld te hebben met Tele2 zegt de medewerkster dat het sneu is maar dat er niks aan te doen is.Dan moet ikbij Bos zijn.Die heb ik vanmorgen gebeld en die zeggen dat het formeel klopt en dat ik bij Tele2 moet zijn.
Ik ben zwaar teleurgesteld!!!!!!!!
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 19 augustus 2015, 17:05

Hoi ijsbaan,

Helaas moet ik me aansluiten bij hopenloos en eric. In plaats van de incassomachtiging in te trekken had er ook gevraagd kunnen worden of de brief echt van Tele2 was. Die brief was uitgezonden omdat we er achter waren gekomen dat prepaidopwaarderen niet gefactureerd waren. Men heeft dus tegoed gekregen en daar niet voor betaald. Conform wetgeving mag je een dienst binnen 5 jaar na afnemen nog facturen voordat het verjaart. Het intrekken van de machtiging kan er dan toe leiden dat je niet voldoet aan de betalingsverplichting waardoor overdracht naar het incassobureau terecht is. Een vergoeding zal worden afgekeurd.

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Door het intrekken van de machtiging zijn er misschien wel andere facturen tussen wal en schip geraakt. Beetje zwaar middel als "de toon van de brief u niet aanstaat".
Maar het is misschien goed om te kijken welke factuur u volgens Bos nog moet betalen en of u dat toevallig al niet gedaan hebt. Administratie kan wel eens wat achterlopen en hebben betaling en deze "herinnering" elkaar gekruist.
Ik heb de rekening met 40 euro incassokosten vandaag betaald.Maar daarom voel ik me wel erg teleurgesteld en het voelt niet goed.Uw bovenstaande antwoord kan ik niks mee.
Reputatie 7
Badge +5
Misschien voelt een vergoeding aanvragen beter ?
Reputatie 2
Badge
Volgens mij heeft deze klant het aan zichzelf te danken door incasso te blokkeren, en dan de rekening te laten liggen. Dat zal niet echt tot een vergoeding leiden..
Reputatie 7
Badge +5
Weet ik niet @hopenloos, ik heb die gegevens niet voor me.
Klant voelt zich benadeeld, laat de administratie zich er maar over buigen.

*Wat betreft de @mails die Tele2 verstuurd.
De "toon" is i.d.d. alsof het spam betreft, regelrechte Google vertalingen.
(bij twijfel uiteraard navragen, iets storneren naar een voor jou bekend/bestaand rek.nr. is niet handig)
Badge +4
Hoi ijsbaan,

Helaas moet ik me aansluiten bij hopenloos en eric. In plaats van de incassomachtiging in te trekken had er ook gevraagd kunnen worden of de brief echt van Tele2 was. Die brief was uitgezonden omdat we er achter waren gekomen dat prepaidopwaarderen niet gefactureerd waren. Men heeft dus tegoed gekregen en daar niet voor betaald. Conform wetgeving mag je een dienst binnen 5 jaar na afnemen nog facturen voordat het verjaart. Het intrekken van de machtiging kan er dan toe leiden dat je niet voldoet aan de betalingsverplichting waardoor overdracht naar het incassobureau terecht is. Een vergoeding zal worden afgekeurd.

Groetjes Maurice
Dag Maurice,

Als je mijn bericht goed leest zie je dat ik ook met Tele2 gebeld heb over de brief.Omdat er werd gezegd dat ze mijn bezwaar tegen de toon door zouden geven en ek daar nog wel iets van zou horen heb ik de rekening destijds wel betaald,maar de machtiging niet ingetrokken omdat ik nog een reactie zou krijgen.
En ja,het is formeel waar dat ik zo niet aan de betalingsverplichting heb voldaan.En ja,het is raar dat ik de herinnering niet heb gekregen.Maar ik ben wel eerlijk en daarom voel ik me wel teleurgesteld.
Reputatie 7
Dat zeg je wel, maar dat je opwaarderingen niet van je rekening werden afgeschreven was je dan weer niet opgevallen. De incassokosten zijn een vast bedrag, inderdaad is het jammer dat je nu voor een bedrag van 30 euro maar liefst 40 euro extra aan kosten moet betalen. Maar het is niet anders.

Maar een incassomachtiging intrekken omdat je een toon van een brief niet professioneel vindt dat is ook nogal een overdreven maatregel. Je blijft immers kennelijk wél gebruik van de telefoonaansluiting van dat onprofessionele bedrijf, maar wilt er alleen niet voor betalen. Dát vindt ik dan weer onprofessioneel :)
Maar ik ben wel eerlijk en daarom voel ik me wel teleurgesteld.