vraag

Tele2's 'nieuwste' tip! Echt nieuw hoor, beloofd.

• 31 mei 2015
  • 20 reacties
  • 1245 x bekeken

Reputatie 6
Badge +5
4 uur geleden geplaatst, de allernieuwste tip van Tele2. :$
https://www.facebook.com/Tele2Nederland?fref=nf
Heb je een Davolink modem van Tele2? Stel dan Christmas Island in bij landkeuze!
Via deze manier heb je een snellere internetverbinding. Check de video voor meer uitleg.

Geweldig hè, hoe ze verderder gaan? :8
Dat had toch niemand kunnen bedenken?........
Dat ze hiermee zouden komen bedoel ik. :D

De modems een update gegeven waardoor
dit ook daadwerkelijk iets uitmaakt?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

20 reacties

Heerlijk,het werkt wel bij sommige.... LOL, placebo-taktiek, altijd leuk. Ik zal mijn collega's vertellen dat onze HF powermeter niet deugt want Tele2 zegt dat het werkt.... Ik vraag me af wie deze geniale instelling bedacht heeft. Overigens het maximale wifivermogen voor routers is op Christmas Island wel degelijk hoger dan onze limiet van 100 mW, maar zoals gezegd, de modems doen er toch niks mee.
Reputatie 7
Badge +5
Die was snel (weer) toegevoegd, nu de rest nog in de omgeving aanpassen als ze toch bezig zijn.
Net als dat je (indien geen vraag) ook geen post meer met een thump-up leuk/geweldig/gevat kunt vinden.
Reputatie 7
Badge +5
Tja, keuzes
Net als dat je (indien geen vraag) ook geen post meer met een thump-up leuk/geweldig/gevat kunt vinden.
Alles voor de statistieken, de waardering gaat niet naar jou die de thump-up krijgt, die gaat in de pot...Tele2 helpt zoveel % klanten.
Kan er geroepen worden, kijk hier, de cijfers liegen niet....iets met manipuleren 😉
Reputatie 6
Badge +5
LOL 😃 Ik ga dit natuurlijk niet echt als tip
in tips en feedback zetten. :8
De huiskamer is/ was voor 'alle gezellige
gesprekken' ....of zoiets. :$

Wel wonderlijk dat als ik 'is dit een vraag' uitvink
dat Leonie dan toch een zogenaamd beste antwoord
kan geven...

Mmm...Bij Tips en Feedback staat onder andere:
'Dus geef hier vooral je mening'
Vooral daar? Kan ook wel hoor. 😃
Reputatie 7
Badge +5
Had je het maar in tips en feedback moeten zetten, daar laat Tele2 zijn gezicht niet zien.
Laat staan er iets mee doen of oplossen (zo zijn daar meer topics, word een beetje teveel linken)
Reputatie 6
Badge +5
Ja, hoe kan je hier eigenlijk een 'antwoord' op geven Leonie? :8
Ik had 'm niet als vraag gesteld, en kon zelf
dus ook geen 'beste antwoord' selecteren.
En dat was ook niet de bedoeling.

Ik gaf alleen maar een 'handige' tip. 😃 Toch?
Reputatie 7
Badge +5
Uiteraard, naïeve klanten blijven er altijd, zeg maar de doelgroep van Tele2

Of je anders dat kersteiland wel boven de 100mW zou kunnen krijgen, tjonge wat een uitleg.
Een huiskamer topic markeren met een bepalend antwoord van Tele2 is ook zoiets.
Reputatie 7
Badge +5
Maak van dat eiland Egypte, , dan krijg je exact hetzelfde antwoord waarom het niet zou werken.
Maakt dit je gerust vraagt'ie ook nog, hij kan zich beter druk maken over zijn eigen tekst.
Lachen, want NL staat ook op 100...... Enige reden voor Christmas Island is, dat daar de norm een stuk hoger ligt, hetgeen dus niet werkt op de davolink.... Het blijft grappig bij Tele2.:8
Reputatie 6
Badge +5
Daarover kreeg ik dit antwoord op facebook:
Mogelijk gemaakt door een software update dan? Maakte eerder echt geen moer uit in zendvermogen hoor....Of is dit een poging om die dingen nog wat langer in roulatie te houden? 😃 Er is ook een reden dat die dingen normaal op Nederland staan. Omdat dat hogere vermogen hier eigenlijk niet toegestaan is. Mogelijk zelfs illegaal is? Is de kans dat jij de buren hun wifi gaat storen daarmee niet groter
Hoi Jeroen,
Goed dat je weer een kritische vraag stelt 😉 Met het instellen van Christmas Island verhoog je de sterkte van het uitzendsignaal, maar dit blijft binnen de wettelijke norm van 100mWatt. Ik kan bij voorbaat niet zeggen of het meer gaat storen, omdat het van veel factoren afhankelijk is. Zo ligt het er bijvoorbeeld hoeveel storingsgevoelige apparaten in de buurt zijn, maar ook de sterkte en uitzend band van de routers/modems in de omgeving. Maakt je dit gerust? :)
Groetjes Irvan

Mij wel hoor, ik gebruik op dit moment geen wifi.
En als ik het wel gebruik werkt het prima en heb
ik deze onzin niet nodig. 😃
Of heeft Tele2 klanten in Christmas Island dan mag het....;)

Of misschien Paaseiland?
Het geinige is dat sommige zeggen dat het werkt..... tussen de oren...... slim van Tele2.

Maar nogmaals Tele2 kan met deze tip een boete tegemoet zien, zodra er melding bij het agentschap Telecom wordt gedaan.
Reputatie 7
Badge +5
Vraag me toch af wie dat bedacht heeft bij Tele2 om dat op de Facebook pagina te (mogen) zetten.
Ziek gewoon wat er intern bedacht word om nog meer gebakken lucht te verkopen.
Klopt wat je zegt, de davolink (met CE) is begrensd en als je het zendvermogen meet, zie je ook dat beide instellingen exact hetzelfde resultaat geven. Ik heb dit gemeten toen ik nog een davolink had. En niet gemeten met een of ander programma maar met een professionele HF vermogens-emissiemeter.
Badge +5
Nou die hele instelling is flut , ik had gewoon op nederland nog betere wifi dan met die kerstboom instelling.
Werkt voor geen meter.
Volgens mij heeft een davolink die instelling wel maar is ie hardwarematig begrenst voor de Europese markt.

En inderdaad het mag niet, kun je net zo goed een 1000 mW router uit China bestellen :)

Ennuh.....nieuwe tip? LOL 😃
De modems mogen verkocht worden, als er geen CE op staat is het zelfs misschien mogelijk, echter Tele2 mag dit NOOIT adviseren. Dit druist tegen alle regels in (zie agentschap Telecom).

GEBRUIK boven 100 mW is VERBODEN.
Reputatie 6
Badge +5
LOL Geweldig! 😃

Ja hoor, ze kunnen er wat van. 😳
Ja, en in de video wordt ook nog het sprookje genoemd dat je voor inloggen in de modem je gebruikersnaam kan aanpassen. Leuk hè 🆒
Reputatie 6
Badge +5
Jaja, echt waar. 🙂 Ik moest eerst wel even kijken
of het niet opnieuw 1 april was of zo.

Volgens mij maakte het ook geen moer uit, of ze
moeten nu softwarematig iets veranderd hebben.
En als dat zo is dan mag het dus niet.

Ze verzinnen blijkbaar wat om die
Davolinks nog even in roulatie te houden? :8
NEEEEEEE dit meen je niet!!!

A) Het werkt niet.
😎 Als het zou werken is het illegaal !!!!

Het wifivermogen is aan een maximum gebonden. Op Christmas Island ligt de norm anders. Deze keuze mag dus niet worden aanbevolen door Tele2, maar Davolink heeft bij die instelling niet eens een hoger vermogen, hetgeen ze bij Tele2 nog altijd niet door hebben. Het is dus niet alleen strafbaar, het is ook nog eens onzinnig !!

Wat een ongelooflijke sukkels !!!!! Nu kun je aangifte doen tegen Tele2 bij de instanties.