beantwoord

Tele2 modem valt geregeld uit

  • 16 November 2019
  • 11 reacties
  • 280 x bekeken

In ons studenthuis is een internet voorziening getroffen via Tele2, op de eerste verdieping staat een Tele2 modem. Deze valt geregeld uit hoe kan ik een nieuw modem aanvragen?

Ons huisbaas is gevestigd in de US en laat ons zelf alles afhandelen, vandaar langs deze weg.

icon

Beste antwoord door Kevin van Tele2 2 December 2019, 09:24

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7

Wie is de abonnementhouder? De huisbaas of een bewoner? Alleen die persoon is de klant van Tele2 en kan een nieuw modem aanvragen.

Ik denk de huisbaas.

Aan wie wordt het pakket geadresseerd? Aangezien de huisbaas in de VS gehuisvest is zal een van de bewoners het pakket op een afhaalpunt moeten ophalen.

Moet de huisbaas allereerst een account bij Tele2 openen of is hij hier reeds al opgevoerd?

Reputatie 7
Badge +12

In ons studenthuis is een internet voorziening getroffen via Tele2, op de eerste verdieping staat een Tele2 modem. Deze valt geregeld uit hoe kan ik een nieuw modem aanvragen?

Ons huisbaas is gevestigd in de US en laat ons zelf alles afhandelen, vandaar langs deze weg.

 

Hoe ziet dit modem eruit? (wit / zwart / merk..) en wat bedoel je met dat het uitvalt? Is de stroom er dan af? Of doet alleen het internet het niet?  Het lijkt er namelijk op dat het niet binnen een halve meter aan het ISRA punt is aangesloten. Met een modem dat verder weg staat, op de 1e verdieping zal er een langer snoet tussen zitten, en dat komt de stabiliteit van het ADSL signaal niet ten goede. Zet het modem daarom een direct naast het ISRA punt, sluit het met een korte telefoonkabel aan en daarna kun je het wifi bereik in het pand verbeteren met een extra access point, of een wifi mesh systeem. 

Zwart met prominent het Tele2 logo erop, ik denk een davolink.

Klopt voor ISRA punt maar aangezien ze zowel het model (incl. wifi geintegreerd) op de eerste verdieping hebben gezet mogelijk om iedereen een aanvaardbare dekking te geven is dit niet optimaal.

Voor mijn dochter heb ik inmiddels via powerline een powerline wifi extender een betere verbinding gekregen, recent klacht ze nog steeds dat internet wegvalt.

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat internet wegvalt zal je vanaf de basis moeten oplossen. Een modem vervangen is dan niet het eerste waar je aan denkt. Dat wifi niet in het hele huis komt , is niet handig, maar met een provider modem ook bijna niet te realiseren. Daar komen dus extenders of wifi mesh systemen om de hoek kijken. Maar bekabeld ethernet is natuurlijk altijd beter..

Begin dus eens met het modem te verplaatsen, dan zal de verbinding zo ie zo sneller/stabieler zijn.

Klopt daarom heb ik powerline adapter bij het modem geplaatst en deze bekabeld, nu loopt de verbinding bekabeld tot in de kamer van mijn dochter. Dus nu terug naar de basis het modem zelf heeft ook een bepaalde levensduur die naar ik meen inmiddels lang verstreken is. Ik kan enkel testen of eea met een nieuw modem beter verloopt deze heb ik zelf niet op voorraad.

Beetje service mag toch wel, en is geen antwoord op mijn vraag wie de ontvanger dient te zijn.

Degene die de rekening betaalt?

Mooi dan wordt hij weer teruggestuurd neem ik aan, moet zeker weer voor getekend worden. Kan hier geen mouw aangepast worden?

 

Of moet daar voor bij de klantendienst zijn. 

 

Kan je ook een Duits ADSL modem aansluiten ipv die Davolink of moet dan nog eea bij Tele2 worden geconfigureerd. Plug&Play m.a.w.

Ik zie tevens een bericht van april 2019 dat modem worden opgeruild voor een nieuw exemplaar. Is deze actie inmiddels afgerond?

 

Reputatie 5

Hé M. van de Vijver,

Zoals eric heeft aangegeven is het belangrijk dat je bij een instabiele/trage verbinding het modem rechtstreeks op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt KPN) aansluit met een korte kabel niet langer dan 2 meter en rond. Als er dan nog steeds problemen zijn kan er een technische onderzoek gedaan worden waar een oplossing uit zal komen. Als je graag wil dat ik dit onderzoek voor je ga uitvoeren dan heb ik de gegevens van de contractant nodig in een privébericht:
 

  • Naam
  • Adres
  • Postcode + Woonplaats
  • Klantnummer
  • Geboortedatum
  • Laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer


Gebruik deze link om mij een privébericht te sturen: [url=https://forum.tele2.nl/inbox/conversation?with=31050]Privébericht naar Kevin[/url]. 

Er is momenteel geen modem swap campagne voor het modem dat jij hebt (davolink).

Groet, Kevin

Reputatie 5

Hé M. van de Vijver,

In je privébericht had je gevraagd over het ontvangen van het T-mobile modem pakket via PostNL. De PostNL website zegt dit over het in ontvangst mogen nemen van een pakket: "Is de geadresseerde zelf niet thuis? Dan mag een volwassen huisgenoot of gemachtigde ook tekenen voor ontvangst." 

Ik neem dus aan dat het goed gekomen is, omdat ik geen toegang heb tot T-mobile systemen kan ik dit niet voor je controleren.

Als je nog andere vragen hebt hoor ik het graag.

Groet, Kevin