Tele2 en T-mobile fusie?

• 19 november 2017
  • 75 reacties
  • 13462 x bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

75 reacties

Reputatie 5
Badge

Nou heel simpel, in Nederland biedt T-Mobile en KPN over 4G internet voor buiten gebieden. In Duitsland biedt Vodafone dat voor alle huishoudens (onbeperkt) aan.

Mmmmm not really. Dat zijn de voorwaarden voor de gigacube

Du hast pro Rechnungszeitraum 50 GB mit bis zu 300 Mbit/s im Download und 50 Mbit/s im Upload bei optimalen Bedingungen im deutschen Vodafone-Netz an immer mehr Standorten. Hast Du die 50 GB verbraucht, surfst Du mit höchstens 32 kbit/s. Wir informieren Dich per E-Mail, wenn Du 80 % und wenn Du 100 % verbraucht hast. Ungenutztes Datenvolumen verfällt. Wir behalten uns vor, die Verbindung nach je 24 Stunden automatisch zu trennen. Am Ende jeder Verbindung, mindestens aber nach 24 Stunden, runden wir auf die nächsten 100 kB auf. Dein Datenvolumen gilt nur für den APN home.vodafone.de und nur im deutschen Vodafone-Mobilfunknetz.

Auf niederlandisch heißt das:
Zodra je 50GB verbruikt, kun je amper teletext openenet 32kbps.

Met huidige capaciteit / technologieën is het onmogelijk om een xDSL of Coax ervaring via 4G te leveren.... Voor basis gebruik is dat misschien een prima oplossing als je maar toegang heeft tot een 1Mbps lijn van KPN, maar niet echt een oplossing voor mensen die wat meer doen op internet anders dan even een mailtje versturen.

Zelfs als het nieuwe T-mobile het huidige Tele2 spectrum in gebruik neemt, hebben ze een leuke capaciteit en meer bereik door de 800Mhz band, maar niet genoeg om grootschalige en goedkoop 4G voor thuis aanbieden.

Bedoelde ook niet 4G maar 5G voor de toekomst aan huis aan te bieden, dat gaat volgens mij weer wel (correct me if i'm Wrong) is namelijk stuk realistischer.

Qua vodafone duitsland heb ik net dit stuk pas gelezen. Mhmm dan moet ik hier op terug komen helaas, tis namelijk dat in 2016 dit nog 150 Mbits de snelheid was en er nog geen limiet was zoals nu beschreven.
Reputatie 7
Badge +2
Oh ja met 5G gaat dat zeker lukken, dat is een van de punten waar ze op focussen.

straks ipv kabels naar je huis, heb je zoals nu een fiber verbinding tot een centraal in je wijk en dan een straal verbinding, die veel flexibeler is dan het huidige manier van thuis internetten.
Maar dat duurt nog eventjes.

Ik durf niet te zeggen hoe het vorige jaar was. Een vriend had bij Telekom ook "4G zu hause" maar met vergelijkbare voorwaarden.

In Oostenrijk heb je iets die in de buurt komt met "Unlimited" voor thuis bij 3, maar ook daar moet je erg goed op de kleine lettertjes opletten.
Reputatie 4
Badge +1
Oh ja met 5G gaat dat zeker lukken, dat is een van de punten waar ze op focussen.

straks ipv kabels naar je huis, heb je zoals nu een fiber verbinding tot een centraal in je wijk en dan een straal verbinding, die veel flexibeler is dan het huidige manier van thuis internetten.
Maar dat duurt nog eventjes.

Ik durf niet te zeggen hoe het vorige jaar was. Een vriend had bij Telekom ook "4G zu hause" maar met vergelijkbare voorwaarden.

In Oostenrijk heb je iets die in de buurt komt met "Unlimited" voor thuis bij 3, maar ook daar moet je erg goed op de kleine lettertjes opletten.

Dank voor jullie reacties en uitleg.
Hele interessante discussie waar ik graag op zou willen verder borduren ik lees dat jullie er ook wel wat kennis van hebben.
Enfin laten we de discussie eens verder starten...
Wat bedoel je nu precies hiermee: "Dat gaat wel lukken met 5 g?" Wat gaat er volgens jou dan lukken? Kijk uit naar je reactie.
Reputatie 4
Badge +1
Tele2 heeft in 2005 Versatel overgenomen en beschikt over het destijds door Versatel aangelegde vaste netwerk (ring in de randstad, geen huisaansluitingen). Daar is naar mijn weten nooit meer in geïnvesteerd, dus een strategie voor glas zie ik niet gebeuren. KPN is ook al nauwelijks meer glas aan het aanleggen. Snel internet voor thuis via mobiel lijkt de toekomst. Dan is er nog steeds een goed netwerk nodig, maar hoeven er geen dure huisaansluitingen te worden aangelegd.

Maarja hoe komt dat dan dat KPN haast geen glasvezel aanlegt? In mijn optiek hebben ze dat ook voor een groot gedeelte aan zichzelf te denken door de strategie mbt concurrentie met Ziggo te gaan voeren.
KPN zag op de een of andere manier ook niet in dat UPC gebied destijds toch weer heel wat anders is dat Ziggo gebied. Dat wilde KPN gewoon niet inzien het enige wat ze konden vertellen dat het allemaal veel beter was dan de coax. Dat er ook nog rek ik het koper van KPN zat dat vertelden ze hier tijdens het wervingsproces voor die 30% er niet bij.
Heb hier destijds vaak genoeg bij de glasvezelwinkel aangegeven dat ze die 30% niet zouden halen en dat is uiteindelijk ook niet gebeurt. KPN vertelde ons dat als de 30% animo niet gehaald werd ze helemaal geen glasvezel zouden leggen.
Daar heeft KPN zich niet aan gehouden men is toch gaan leggen maar alleen in die paar wijken waar volgens hen wel net genoeg animo was.
Maar als je op een bepaalde manier concurrentie meent te voeren met Ziggo dan wordt het gewoon een moeilijk verhaal.
Wat uiteindelijk hierin resulteert dat KPN deze hele gemeente als , Voorzien van glasvezel, in de boeken heeft staan terwijl die feitelijk onjuist is en KPN dus alhier ook niet meer het koper gaat upgraden.
Tsja en dan spreekt het ACM van concurrentie..maar voor ons betekent snel internet niets anders dan voor Ziggo te kiezen terwijl er hier best wel mensen waren die voor glasvezel wilden gaan maar die kunnen dat nu vergeten omdat die 30% in veel wijken hier niet gehaald is. Zoals gezegd dat heeft KPN ook aan zichzelf te danken. Tele2 heb ik hier tijdens de info avonden helemaal niet gezien. KPN en haar vele dochterondernemingen waren uiteraard volop vertegenwoordigd met het bekende verhaal dat het allemaal zoveel beter is dan coax..
Reputatie 7
Badge
Huisaansluitingen via kabel vereisen duur graafwerk, dat terugverdiend moet worden. Investeren in sneller mobiel netwerk is rendabeler, want daarmee bedien je in de (nabije toekomst) zowel de klant op zijn mobiel als de ‘vaste’ huisaansluitingen. Glasvezel is dus economisch geen handige keuze meer, dat verdien je niet meer terug.
Reputatie 7
Badge +2
Het gesprek ging over dat met een fusie, de nieuwe T-Mobile zou genoeg capaciteit hebben voor het aanbieden van 4G voor thuis.

Maar helaas met huidige technieken zal er, ook met meer capaciteit, weinig veranderen aan de huidige limieten die wij zien in het aanbieden van 4G als vervanging van DSL of kabel.

Een van de punten van 5G is precies een alternatief zijn voor vaste verbinding, (en nog veel meer natuurlijk).

Dit komt door dat de technologieën die 5G gaan vormen straks meer luchtruimte kunnen gebruiken, en ze effectiever gaan gebruiken.

De vraag van waarom want glas, ja, het zal straks veel goedkoper zijn om 5G te implementeren dan glas.

Bij nieuwe bouwen en zo wordt glasvezel geïnstalleerd, maar de kosten om een Haagse portiek wijk open te breken en glas te installeren is gewoon gigantisch.

En daarmee heb je nog steeds het probleem van hoe ineffectief het huidige manier van draadloos verbinden is.

Als klant heb je thuis een aansluiting, je krijgt een apparaat die goed zijn hoofd taak doet, dat is verbinding maken met je provider, maar de rest is best wel van mediocre kwaliteit... Inclusief de routing opties en de WiFi AP.

Dan heb je twee situaties:
Jou provider verwacht van jou dat jij zelf alles regelt, en dat is absurd.

Jou provider heeft een "wifi Promise" waar je extra apparatuur nodig heb (al zeggen ze dat het gratis is, links om of rechts om ben je aan het betalen voor dat), wordt voor jou geïnstalleerd, en werkt OK, ver van perfect want nog steeds gebruiken ze verouderd technologieën, geen fast roaming of Mesh bijvoorbeeld.
Tot dat je nieuwe buren krijg, en ze ook overal WiFi punten installeren en dan plotseling ervaar je storing door dat.

In het toekomst kunnen mensen al hun apparatuur (van computer en mobieltjes tot smartwarches en smart verlichting) allemaal via 5G verbinden, zonder gedoe en alleen de mensen die echt behoefte aan hebben, kunnen een vaste aansluiting gebruiken.

Edit:
Huisaansluitingen via kabel vereisen duur graafwerk, dat terugverdiend moet worden. Investeren in sneller mobiel netwerk is rendabeler, want daarmee bedien je in de (nabije toekomst) zowel de klant op zijn mobiel als de ‘vaste’ huisaansluitingen. Glasvezel is dus economisch geen handige keuze meer, dat verdien je niet meer terug.

Inderdaad, ik betaal nu 30€ voor 100/30 VDSL, als glas komt, prima, maar als ze zeggen dat ik straks 50€ moet gaan betalen (ook als het verbinding synchroon en sneller is) ga ik toch niet doen.
Reputatie 4
Badge +1
@Renachan,@Pipodeclown.
Mag ik jullie hartelijk danken voor jullie inbreng.☺ Wil hier graag op verder gaan en dan jullie mening hierover weten. Ik moet zo even weg als straks weer thuis ben zal ik weer een bericht sturen en zeker ook vragen hebben. Ben heel benieuwd hoe jullie een en ander zien mbt dit onderwerp.

Wat ik nu wel vast wil zeggen is dat ik nog steeds ervan overtuigd ben dat KPN de stagnatie van glasvezel aan zichzelf te danken heeft. Men kan wel gaan stellen dat het allemaal niet rendabel is om op een hardere manier met de grote speler Ziggo te concurreren maar aan dat soort info heb je als klant niets. KPN wilde hier bij ons ook totaal niet inzien dat voormalig Ziggo gebied een hele andere aanpak vergt dat voormalig UPC gebied. Je moet mensen ook kunnen overtuigen want immers hanteert KPN de strategie dat ze pas bij 30% animo gaan leggen. Ik zou zeggen zorg er nu eerst eens voor dat je geduchte concurrentie met Ziggo over glasvezel gaat voeren dan krijg je vanzelf dat mensen overstag gaan maar dat gebeurde door de aanpak,zienswijze van KPN niet. In deze gemeente hebben ze maar bitter weinig mensen voor glasvezel te winnen. Tele2 heeft zich hier al helemaal niet laten zien dat vond ik ook al geen goede zaak.
Wat ik ook heel jammer vindt is dat voor die enkelen die hier glasvezel kunnen afnemen( de ene straat heeft glasvezel een straat verderop niet) niet veel keuzes hebben qua providers.
Daar zit ook het probleem want er kan wel glasvezel liggen maar welke ISP,s zijn daarop in jouw gemeente actief?
Neem een ISP als Tweak..die zou hier op bepaald gebied nou wel harde concurrentie met Ziggo kunnen voeren want het is toch wel een verschil als je voor een redelijke prijs opeens van 1G up en down gebruik kan maken. Ik zag net op hun website trouwens wel dat Tweak nu ook( als ik het juist zie) bellen aan het internet gaat koppelen. Eerst kreeg je voor 37,50 1Gup en down maar nu praten we over 40 Euro met bellen. Stoort me trouwens enorm dat providers producten aan het internet only( kan je dan niet meer afnemen) gaat koppelen. Dat doet Tele2 ook met zijn glasvezelproduct. Dan krijg je zogenaamd tv er "gratis" bij..dat klopt uiteraard niet en op deze manier wil Tele2 concurrentie gaan voeren op glasvezel met Ziggo? Laat me niet lachen.
Heb ik het nog niet eens over de mensen die op het CIF netwerk zitten want ook daar zit het probleem dat er al bijna helemaal geen keuze is qua providers. Tele2 wil bijv zelf al niet op dit netwerk actief worden. Waarom niet? Voor hen weer niet rendabel en zoals gezegd schiet je met dat soort redenaties als klant niets op.
Reputatie 4
Badge +1
Wil er nog graag bij vermelden dat het KPN was die destijds( toen KPN met Reggefiber samen bezig was) met de tv streams aan het knoeien is geweest. Resultaat: Mindere beeldkwaliteit! Moet je je voorstellen en dat over een hypermodern glasvezel netwerk waar Reggefiber best wel succes mee boekte gaat een KPN met tv streams liggen knoeien! Dan vinden ze het raar dat het niet goed meer loopt en dat je kritiek te verduren krijgt. Dat die rommel van KPN qua hardware op dat moment bepaalde bitrates niet aan kan daar heeft een klant niets mee te maken je verwacht over glasvezel gewoon een zeer hoogwaardig product. Meteen al geen goed begin toen de klub KPN erbij kwam.
Het is diezelfde KPN die ook het DVB_C gedeelte van de glasvezel heeft gehaald iets wat bij het aanhouden daarvan( doet caiway ook) wel degelijk behoorlijke druk op Ziggo had kunnen zetten en veel mensen hier in deze gemeente over had kunnen halen om op glasvezel over te stappen. Je kunt dan je eigen hardware gebruiken of blijven inzetten( ziggo) en secundaire tv,s zijn heel simpel aan te sluiten.
Enfin het gaat hier ook over het mobiele netwerk en hoe jullie zien dat daar in de toekomt mee omgegaan wordt ik kom hier straks op terug.
Reputatie 7
Badge +2
Maar KPN heeft geen druk om glas te leggen... Daarom is het voor hun geen prioriteit.

Prioriteit van KPN was om reggefiber te kopen voor dat iemand anders dat ging doen.

Maar nu, wat zou de reden zijn voor KPN om zich druk te maken met uitbreiden van de glas netwerk?

De andere glas initiatieven zijn vrij weinig en zeer lokaal het grootste voorbeeld die ik zo kan noemen is Caiway die haar eigen kabel netwerk vervangt voor glas.

Je ziet ook dat geen enkele andere provider / bedrijf geïnteresseerd is om een eigen glas project te beginnen.

En dan heb je het gezeik met welke providers mogen op het kabel netwerk... Voor de huidige netwerk is KPN wettelijk verplicht om haar netwerk open te stellen voor andere providers, volgens mij is dat niet van toepassing voor haar FttH net.

Dus of heb je een onafhankelijke partij als netbeheerder of zit je vast aan wat bij jou binnen komt, tot dat ze wettelijk verplicht zijn om het glasnetwerk open te gooien. Beide, zie ik niet zo snel gebeuren.

In het geval van concurrentie met Ziggo, KPN concurreert met haar huidige koper net icm lagere prijzen, als je behoefte heb aan hogere snelheden en je hebt geen VDSL of is pair bonding niet mogelijk, dan ja, is Ziggo het enige mogelijkheid, maar KPN investeert flink zodat vdsl overal beschikbaar is met hogere snelheden, en straks gaan ze het verdubbelen met vPlus... Dat is veel goedkoper dan glas overal neerleggen.

Dat wil niet zeggen dat glas niet komt, maar ik denk dat 5G voor thuis eerder een ding zal zijn dan landelijke glas verbinding.
Reputatie 7
Badge
Maar KPN heeft geen druk om glas te leggen... Daarom is het voor hun geen prioriteit.

Prioriteit van KPN was om reggefiber te kopen voor dat iemand anders dat ging doen.

......

Dat wil niet zeggen dat glas niet komt, maar ik denk dat 5G voor thuis eerder een ding zal zijn dan landelijke glas verbinding.

Exact! En de providers die straks naast Ziggo met kabel en KPN glasgebieden 5G internet voor thuis gaan aanbieden moeten hun dataverkeer tussen de mobiele palen gewoon via het vaste (glas) netwerk van KPN laten blijven lopen.
Reputatie 7
Badge +2
Ik heb zelf een zooitje van gemaakt z wanneer ik "glas" zeg, bedoel ik FttH, dus echt glas aansluiting thuis, en daar heeft KPN geen haast, en ze gaan geen cent investeren die ze niet terug kunnen verdienen.

Op het gebied van wie zit achter de backbone van onze mobiele diensten, dat weet ik eerlijk gezegd niet.

Leggen T-Mobile en Tele2 eigen glas verbindingen? Of zijn ze afhankelijk van andere partijen.
Ik weet alleen dat op Tweakers de discussie was dat Vodafone het minste masten op glas aangesloten had, en veel gebruik maakte van straalverbindingen, daarom zal die fusie met Ziggo ook goed zijn, want die beschikken over een gigantische glas netwerk.

Than again, glasvezel tot een centraal of mast aanleggen, is niet zo problematich, of dat ze dat op een KPN of op eigen netwerk aansluiten is geen punt.
Wat veel geld kost en weinig oplevert is glasvezel tot aan je deur brengen.

Stel je voor, ik woon in een wijk met alleen jarig 30 woningen, 3 woningen opgestapeld... Als je daar glas wilt gaan installeren, nou wordt wel een grote klus hoor. Paar jaar geleden was stedin dagen bezig om een elektrische storingen bij de buren te verhelpen, dure grapje was dat.
Reputatie 4
Badge +1
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Nee dat hebben we hier geweten dat het voor KPN geen prioriteit heeft. Ze hebben hier behoorlijk lang liggen werven voor die 30% te krijgen. Eerst wil men reggefiber overnemen en vervolgens gaat men op het koper inzetten. Terwijl glasvezel zoveel meer kan brengen dan het koper zet KPN het glasvezel project op een zijspoor.

In mijn optiek had het met de uitrol veel voortvarender kunnen gaan maar er is stagnatie door het beleid van KPN zelf. Overigens moet KPN wel degelijk andere partijen op het FTTH netwerk toelaten dat is wat KPN ook dwars zit..in dit opzicht dat KPN dit wel moet doen en Ziggo niet.

Jullie kunnen wel stellen dat het geen prioriteit heeft maar dat resulteert er dus ook meteen in dat het glasvezel project nu op een zeer laag pitje komt te staan terwijl het in mijn optiek dus heel anders had kunnen lopen. Je wilt dus 30% halen maar ze geloofden er zelf niet in of ze waren niet echt serieus..tenminste zo klinkt het als ik jullie berichten lees. Waarbij ik nogmaals op wil merken dat we hier maanden van reclame en ook mensen van Reggefiber aan de deur hebben gehad om de mensen hier in deze gemeente over te halen. Dan vind ik het te gemakkelijk om te zeggen dat het bij KPN geen prioriteit heeft. Ja het heeft geen prioriteit omdat KPN ook wel inzag dat ze_ hoofdzakelijk ook door hun eigen strategie_ die 30% iedere keer moeizaam gehaald werd. Toen men hier aan het werven was had KPN uiteraard met geen woord gerept dat er ook nog rek in het koper zat en nu er hier maar enkele wijkjes aangesloten zijn zet KPN alhier ook niet meer in op het upgraden van het koper. Als men destijds hier die prijzen die over koper aangeboden konden worden of men had het hele DVB-C gedeelte over glas op het FTTH netwerk gehouden dan hadden ze hier_ en wel degelijk ook in andere gemeenten_ behoorlijk veel animo voor glas kunnen krijgen. Dus vind ik het te simpel om zomaar te stellen dat het geen prioriteit had of heeft.

In een gemeente hier verderop had men ook heel graag glasvezel gehad. KPN kwam meteen al in het begin ermee dat zij vonden dat bepaalde wijken te verdeeld uit elkaar lagen en wilde men ook daar geen glasvezel gaan leggen. Trieste zaak als je het mij vraagt en die mensen zijn tot nog toe bezig om een eigen initiatief te starten maar KPN houdt zich weer eens afzijdig. Let wel: We hebben het hier absoluut niet over een gemeente die ergens afgelegen ligt in een buitengebied. Waarbij we zeer zeker kunnen constateren dat KPN in de buitengebieden of buitenkernen van gemeente de boot al helemaal afhoudt.

Dat mensen bij het CIF netwerk maar zo weinig keuze hebben qua ISP,s is zeer zeker ook geen wenselijke zaak. Tele2 wil daar al helemaal niet actief worden om maar eens een voorbeeld te noemen omdat het voor hen dan weer niet rendabel is. Een provider als tweak kunnen zij ook vergeten iets wat wij hier in deze gemeente ook op de buik kunnen schrijven..wat zeg ik wij kunnen hier in deze gemeente helemaal geen glasvezel afnemen en krijgen dus ook een geen upgrade van het koper.
Het gaat zich er niet om dat het duur is om aan te leggen maar ook de strategie die je hanteert om harde concurrentie met de grote Ziggo te gaan voeren en hoe je mensen over wilt halen om op glasvezel klant te worden. Dat is in het begin niet goed gegaan en reken ik de strategie van KPN zeer zeker aan.
Reggefiber had best wel succes en dat had denk ik ook wel zo door kunnen gaan totdat KPN de boel overnam en zie hier het resultaat...

Om nu te stellen dat 5G de toekomst is..waar heb je het dan over? In de buitengebieden wil KPN ook al mensen liever op 4G hebben terwijl dat niet te vergelijken is als je via de kabel aangesloten bent. Als zij voor deze optie gaan verliezen ze meteen ook de subsidie die ze kunnen krijgen van het rijk(voor de aanleg van een FTTH netwerk) en kunnen ze veel beter deze mogelijkheid van KPN links laten liggen en voor een eigen initiatief gaan.
Op wat voor een termijn heb je het dan eigenlijk? Ik bedoel 4 g is pas geïntroduceerd en als mensen bijv. in het buitengebied voor 4G zouden gaan dan zitten ze ook aan een datalimiet vast zoals jullie zelf ook al geconstateerd hebben. Jullie weten niet hoe dat dan met 5G zal gaan en onderwijl moeten die mensen het zeker doen met het DSL netwerk? Net zoals wij hier... een upload snelheid voor sommige mensen ook belangrijk kan zijn en het pairbonding verhaal alleen aan KPN en haar dochterondernemingen voorbehouden is.
Reputatie 7
Badge +2
Om alles binnen het juiste topic te laten.

Mensen zijn blijkbaar onder het indruk dat over een paar maanden Tele2 en T-mobile binnen een dag samen gaan, en dat alle klanten direct profiteren van nieuwe voorwaarden/netwerken.

Het is moeilijk om inside info te krijgen, de 2 t-mobilers die ik ken willen niet veel kwijt, maar:

In Q3/Q4 worst beslissing van Europese commissie bekend.

Dat kan een duidelijke Nee worden, dan houdt het op.

Het kan een ja worden met concessies, zo kan er gebeuren dat het nieuwe T-mobile de frequenties van Tele2 moet gaan inleveren.

Of dat maar deels van Tele2 samen mag gaan met T-mobile, Telekom in geïnteresseerd in het vaste diensten van Tele2, niet zo zeer in het mobiele taak.
In dat geval zal het mobiele taak onder Tele2 SE blijven of zal het naar iemand anders gaan.

Voorbeelden daar van is overname van Orange door T-mobile, waar het xDSL taak Online geworden is, en het kabel taak naar Ziggo is gegaan.

Of Vodafone Ziggo fusie, waar het vaste dienst taak van Vodafone naar T-mobile is gegaan.

Of zeggen ze van Ja, Tele2 SE en Telekom blij en begint een bureaucratisch en technisch drama om beide bedrijven samen te voegen, daar is nog geen harde datum voor, want ja je bent afhankelijk van de EU, maar na groen licht tot dat je als klant iets van merkt reken maar met een jaar, en als je naar andere situaties bekijkt

Terug naar het overname van Orange, na groen licht van EU en van Orange France in 2007, konden klanten van Orange pas ruim een jaar later roamen op het T-mobile netwerk. En Orange klanten bleven het zelfde orange voorwaarden behouden tot dat ze een nieuwe contract met T-mobile afgesloten hadden.

Ook met het overname Telfort door KPN is een voorbeeld daarvan.

In het kort, nee, over een paar maanden gebeurt voor klanten niks, na de beslissing van het Europese commissie kun je gaan speculeren dat op z'n vroegst Q4 2019 het fusie klaar is.
Reputatie 6
Badge +1
Laatste topic reactie hier is een maand oud. Heeft weinig zin er weer een hoop tekst tegenaan te gooien. Verveel je je?
Reputatie 3
Om alles binnen het juiste topic te laten.

Mensen zijn blijkbaar onder het indruk dat over een paar maanden Tele2 en T-mobile binnen een dag samen gaan,

In het kort, nee, over een paar maanden gebeurt voor klanten niks, na de beslissing van het Europese commissie kun je gaan speculeren dat op z'n vroegst Q4 2019 het fusie klaar is.

Rena ik ben pas enkele maanden klant bij Tele2 en heb geen idee wie jij bent en welke functie je inneemt bij Tele2.
Maar je uitleg en toelichting is duidelijk en helder. Wat ik graag wil weten nog , bestaat de mogelijkheid dat Tele2 het bedrijf niet verkoopt maar als zelfstandige provider blijft verder gaan? Is dat voor hen haalbaar?
Zou goed zijn op zich.... Tele2 heeft goede aanbiedingen die klanten aanspreekt.
Minpunten zijn er ook een aantal maar daar kan natuurlijk ook aan gewerkt worden. Geen beloftes doen, waarvan je bij voorbaat weet dat je ze niet waar kan maken is een goed uitgangspunt voor een eerlijkere bedrijfsvoering.
Het heeft mij tenminste in mijn bedrijf (Ik had een goedlopende rijwielzaak) alleen maar tevreden klanten opgeleverd.
Reputatie 7
Badge +2
@Raaf12 ik was bezig met een antwoord aan het typen, toen heb ik een interessante vraag van @Frans1428 gezien, zo blijkbaar is dit topic niet zo dood. Daarnaast kunnen we hier erover praten, want ik zie dat topic elke keer overal terug komen....

@Frans1428

Er is een mogelijkheid dat de EU zegt dat Tele2 haar mobiele en vaste diensten taak moet gaan splitsen, als dat gebeurt dan weet ik niet als Telekom en Tele2 nog interesse zou hebben in door te gaan.

In principe is het grootste interesse van Telekom de vaste dienst van Tele2, ze willen concurreren met KPN en VodafoneZiggo met de alles in een aanbiedingen, en T-mobile Thuis (ex Vodafone thuis) is nog erg klein voor dat.

Persoonlijk zie ik dat deal graag niet door gaan, prijzen gaan omhoog, T-mobile is al bezig om voordelen voor mobiele klanten te verminderen.

Je kon in een groep met andere 2 zitten en kreeg je standaard 5€ korting, nu moeten de mensen van je groep in het zelfde adres zitten en allemaal een 2 jaar abonnement hebben om die korting te krijgen.

Daarnaast is een extra GB aanvraageren bij T-mobile Unlimited erg pijnlijk.

Edit: ik werk niet bij Tele2. Ik ken ook geen Tele2 medewerker persoonlijk, van het magenta team ken ik 2 mensen maar.
Reputatie 3
Nee het topic is zeker nog niet dood, ik heb nog vragen genoeg.
Ik weet niet of ik voor of tegen een fusie ben. Ik zie bij Tele2 ook een groot aantal mistoestanden en tekortkomingen, waarvan ik denk dat die zouden moeten veranderen. Ik vind het systeem van de klachtenafhandeling op dit forum bijvoorbeeld al heel amateuristisch. Klachten en problemen over diensten en service etc. horen m.i niet door medeklanten besproken / beoordeeld, laat staan behandeld te worden, maar zo goed en zo snel mogelijk, door daarvoor opgeleide deskundige werknemers uit het bedrijf zelf, afgehandeld en opgelost te worden.

Ik dacht ook dat komende zomer al een fusie zou zijn zodra de toestemming gegeven werd door ACM
Ben benieuwd naar de afloop....
Reputatie 5
Badge
Eind Q2 (2e kwartaal) moet de commissie een oordeel geven, dit betekend dat er voor eind juni een oordeel is of het wordt goed gekeurd (kan eerder maar dat is afwachten). Tot die tijd is het gokken, ik ken 1 iemand van het Tele2 team veel informatie krijg ik helaas niet maar die gene is er zeker van is dat het voor de allebei de kanten positief zal zijn.
Reputatie 7
Badge +2
De forum is daarvoor bedoeld, en niet als vervanging van klantenservice, deels van de vragen / problemen worden ook door mede-gebruikers beantwoord, natuurlijk bij technisch of administratief problemen kijkt een moderator mee, maar in een openbare forum, verwacht je dat andere mee praten, dat levert vaak interessante discussies op, maar helaas soms ook veel off-topic/spam... Kun je het "Facebook" effect noemen...

Maar ik ben eens dat sommige dingen niet goed gaan... Ik ken beide extremen... De ene keer de helpdesk gebeld en duurde het gesprek maar 2:30 en ik had het opgelost, de andere keer opgegeven na 10 minuten omdat de mevrouw achter de lijn niet op de hoogte was dat er een storing was.
Maar goed, dit laatste was ook mijn eerste ervaring met het service van T-mobile, want Tele2 had mijn nummer portering geweigerd (storing) en T-mobile heeft een week lang niks van zich laten horen... Moest ik zelf achteraan gaan... Dus problemen ga je overal krijgen denk ik.

Als consument zou ik niet echt blij woorden, na de overname van Orange, hebben we een flinke prijs verhoging gezien... Tot 2014 woonde ik in NL, en het "beste" deal was Robin Mobile voor 39€ p/m dacht ik... en zo onbeperkt was Robin niet, want na gebruik van 12GB kreeg ik een mooie mailtje met een waarschuwing dat ik over de FUP gegaan ben.

Kom ik in 2016 terug en zie dat ik voor 36€ p/m 24GB had bij Tele2, en snel als antwoord had T-mobile Unlimited voor het zelfde prijs, en daarna kwam Tele2 ook met Unlimited voor 10€ minder.

Zelfs KPN en Vodafone hebben hun deals aangepast.

Dat soort prijs oorlog had je niet als je alleen maar een prijsvechter heb, van KPN concureert met Vodafone kwa diensten en prijzen, met T-mobile en Tele2 samen hoef het nieuwe T-mobile alleen iets goedkoper te zijn dan de andere twee...

Zodra de beslissing er is, nou je ziet dat het verwachte datum schuift hier en daar, officiële verwachting is tweede helft 2018, zoals @simnlru aangeeft veel informatie is er niet, ook voor de medewerkers, maar goed zodra dat rond is, begint het werk.

Bekende van mij die werkzaam bij de technische dienst is, verwacht dat eind volgende jaar, begin 2020 alles geregeld is, natuurlijk voor die tijd worden Tele2 klanten langzaam overgezet aan de T-mobile netwerk, maar dat komt niet meteen tot gang, Q2/Q3 2019?
Reputatie 3
De forum is daarvoor bedoeld, en niet als vervanging van klantenservice, deels van de vragen / problemen worden ook door mede-gebruikers beantwoord, natuurlijk bij technisch of administratief problemen kijkt een moderator mee, maar in een openbare forum, verwacht je dat andere mee praten, dat levert vaak interessante discussies op, maar helaas soms ook veel off-topic/spam... Kun je het "Facebook" effect noemen...

Maar ik ben eens dat sommige dingen niet goed gaan... Ik ken beide extremen... De ene keer de helpdesk gebeld en duurde het gesprek maar 2:30 en ik had het opgelost, de andere keer opgegeven na 10 minuten omdat de mevrouw achter de lijn niet op de hoogte was dat er een storing was.
Maar goed, dit laatste was ook mijn eerste ervaring met het service van T-mobile, want Tele2 had mijn nummer portering geweigerd (storing) en T-mobile heeft een week lang niks van zich laten horen... Moest ik zelf achteraan gaan... Dus problemen ga je overal krijgen denk ik.

Als consument zou ik niet echt blij woorden, na de overname van Orange, hebben we een flinke prijs verhoging gezien... Tot 2014 woonde ik in NL, en het "beste" deal was Robin Mobile voor 39€ p/m dacht ik... en zo onbeperkt was Robin niet, want na gebruik van 12GB kreeg ik een mooie mailtje met een waarschuwing dat ik over de FUP gegaan ben.

Kom ik in 2016 terug en zie dat ik voor 36€ p/m 24GB had bij Tele2, en snel als antwoord had T-mobile Unlimited voor het zelfde prijs, en daarna kwam Tele2 ook met Unlimited voor 10€ minder.

Dat soort prijs oorlog had je niet als je alleen maar een prijsvechter heb, van KPN concureert met Vodafone kwa diensten en prijzen, met T-mobile en Tele2 samen hoef het nieuwe T-mobile alleen iets goedkoper te zijn dan de andere twee...

Zodra de beslissing er is, nou je ziet dat het verwachte datum schuift hier en daar, officiële verwachting is tweede helft 2018, zoals @simnlru aangeeft veel informatie is er niet, ook voor de medewerkers, maar goed zodra dat rond is, begint het werk.

Bekende van mij die werkzaam bij de technische dienst is, verwacht dat eind volgende jaar, begin 2020 alles geregeld is, natuurlijk voor die tijd worden Tele2 klanten langzaam overgezet aan de T-mobile netwerk, maar dat komt niet meteen tot gang, Q2/Q3 2019?
Reputatie 5
Badge

Wat wil je zeggen? je hebt alleen een quote gedaan.
Reputatie 3
Dank je Rena voor je reactie op mijn betoog.
Wat betreft mijn opmerking over het forum
Ik weet hoe een forum werkt. Het is een plek waar iedereen zijn mening kan geven over een bepaald onderwerp en waar ook leuke discussies tot stand kunnen komen. Als je door en met je ervaringen helpen kunt is dat altijd goed en toe te juichen.
Maar hier spelen helaas andere factoren.
Wat er om te beginnen al niet mag ontbreken in een forum is een goede gespreksleider die ervoor zorgt dat de gemoederen niet te verhit raken tijdens discussies , maar er tevens ook zorg voor draagt dat niet slechts een persoon komt vertellen wat Tele2 wil,maar juist dat alle deelnemers hun eigen eerlijke mening openlijk kunnen en mogen geven....

Problemen en klachten oplossen van medeklanten is een taak voor de klantenservice. Dat is geen taak voor forumleden . Maar in dit forum word vermeld en bijgehouden hoe vaak je antwoord geeft en als je geluk hebt wordt jouw antwoord als "Beste Antwoord ” onderscheiden en dat maakt het tot een soort wedstrijd. Ook de rubriek meest gewaardeerd deze week.........Beetje onvolwassen gedoe en al helemaal niet thuishorend in een Klantenforum. Mijn mening dus

Maar we hadden het over de fusie cq overname.
Ik ben bij Tele2 terecht gekomen omdat de toestelprijs van mijn Samsung S8 aanzienlijk goedkoper was.Besteld via Belsimpel dat ging sneller en voordeliger. Ik heb er een maandelijks opzegbaar abonnement bij genomen en toestel contact betaald. Dus ik had voordeel!

Maar zelfs al is het hier dan wat goedkoper, het bedrijf spreekt me absoluut niet aan.
Ik stel er geen vertrouwen in. Geloof niet meer in wat ze beloven.
Het klopt niet met de werkelijkheid

Nu komt dat vaker voor bij providers en bedrijven, maar bij Tele2 is het heel opvallend.
Ik ga de betere dekking die me steeds wordt beloofd maar waarvan niemand precies weet wanneer die tot stand komt ergens anders halen. De fusie ga ik dus al helemaal niet afwachten.
[quote=Rena Chan]@Raaf12 ik was bezig met een antwoord aan het typen, toen heb ik een interessante vraag van @Frans1428 gezien, zo blijkbaar is dit topic niet zo dood. Daarnaast kunnen we hier erover praten, want ik zie dat topic elke keer overal terug komen....

@Frans1428

Er is een mogelijkheid dat de EU zegt dat Tele2 haar mobiele en vaste diensten taak moet gaan splitsen, als dat gebeurt dan weet ik niet als Telekom en Tele2 nog interesse zou hebben in door te gaan.

In principe is het grootste interesse van Telekom de vaste dienst van Tele2, ze willen concurreren met KPN en VodafoneZiggo met de alles in een aanbiedingen, en T-mobile Thuis (ex Vodafone thuis) is nog erg klein voor dat.

Persoonlijk zie ik dat deal graag niet door gaan, prijzen gaan omhoog, T-mobile is al bezig om voordelen voor mobiele klanten te verminderen.

Je kon in een groep met andere 2 zitten en kreeg je standaard 5€ korting, nu moeten de mensen van je groep in het zelfde adres zitten en allemaal een 2 jaar abonnement hebben om die korting te krijgen.

Daarnaast is een extra GB aanvraageren bij T-mobile Unlimited erg pijnlijk.

Mijn beste vriendin is beheerder van groep en zij krijgt 5 euro korting van ander in groep. Mijn moeder,mijn vriend en ik krijgen 2,50 korting omdat we in haar groep zitten. Is dus nog steeds zo. Mijn moeder en mijn vriend hebben abbo ik prepaid. Kan ook onderling gratis bellen.
Ik weet niet of ik voor of tegen een fusie ben. Ik zie bij Tele2 ook een groot aantal mistoestanden en tekortkomingen, waarvan ik denk dat die zouden moeten veranderen. Ik vind het systeem van de klachtenafhandeling op dit forum bijvoorbeeld al heel amateuristisch. Klachten en problemen over diensten en service etc. horen m.i niet door medeklanten besproken / beoordeeld, laat staan behandeld te worden, maar zo goed en zo snel mogelijk, door daarvoor opgeleide deskundige werknemers uit het bedrijf zelf, afgehandeld en opgelost te worden.

Ik dacht ook dat komende zomer al een fusie zou zijn zodra de toestemming gegeven werd door ACM

ik ben tegen de fusie ( al word ie vast toch door gezet ) , ik had ooit een abonnement bij ben , toen ben begon ,beetje weinig dekking , maar verder was het er top , nooit met niks gezeik alles klopte altijd .
toen werd ben t mobile ,en dat heb me echt schandalig veel geld gekost , dingen waren zo idioot daar , ik me mobile abonnement afgekocht heb , dat was goedkoper dan nog een maand daar verder gaan .
tele2 is een bedrijf dat nog veel dingen kan verbeteren , maar t moblie , zie ik ( als zo iets al bestaat )als de hel op aarde .
Reputatie 5
Badge

ik ben tegen de fusie ( al word ie vast toch door gezet ) , ik had ooit een abonnement bij ben , toen ben begon ,beetje weinig dekking , maar verder was het er top , nooit met niks gezeik alles klopte altijd .
toen werd ben t mobile ,en dat heb me echt schandalig veel geld gekost , dingen waren zo idioot daar , ik me mobile abonnement afgekocht heb , dat was goedkoper dan nog een maand daar verder gaan .
tele2 is een bedrijf dat nog veel dingen kan verbeteren , maar t moblie , zie ik ( als zo iets al bestaat )als de hel op aarde .

Ja wanneer was dit? Toen Ben tmobile werd was het 2003, nu is het 2018 (heel veel verandert) en is T-Mobile een van de beste..