Tele2 en T-mobile fusie?

• Forum Virtuoso
  • 72 reacties
Hallo Tele2ers,

Heb deze week verschillende nieuws berichten gehoord dat de Deutsche Telekom wel een fusie ziet gebeuren tussen het Nederlandse T-mobile en Nederlandse Tele2.

Ben benieuwd wat hier over gedacht wordt door jullie en Tele2 zelf!

Bron:
https://www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2017/11/17/deutsche-telekom-wil-fusie-t-mobile-en-tele2-media/
https://www.beurs.nl/nieuws/binnenland/4457896/tele2-zwijgt-over-opmerkingen-topman-t-mobile
https://www.telecompaper.com/commentaar/fusie-t-mobile-en-tele2-no-brainer-gegeven-schaalvoordelen-5g-en-een-window-in-de-vergunningsvoorwaarden--1220751

37 Reacties

Reputatie 3

As a mobile-only operator, there are clear benefits for T-Mobile Netherlands to gain via a merger with Tele2, which offers fixed broadband and TV, in addition to mobile services. Becoming a larger, integrated services provider would help the merged company take on the country's two big guns, incumbent KPN, and Ziggo – a joint venture between Vodafone and Liberty Global.

Volgens mij moet de CEO van de Telekom even de website van T-mobile NL bezoeken, want die leveren sinds de fusie van Ziggo en Vodafone weer T-Mobile Thuis.

Verder, Tele2 is in als MNO (provider met eigen netwerk) in de Nederlandse markt gekomen omdat in Nederland hadden we alleen maar 3 netwerken sinds T-Mobile Orange heeft gekocht. Ik denk niet dat een fusie tussen die twee zou mogen, en daarnaast doen beiden best wel prima uit elkaar, alleen als partners in sommige punten.

Het is meer dat Telekom al jaren niet weet wat te doen met T-mobileNL, en nu dat het een beetje goed gaat weer, willen ze zsm de geïnvesteerde geld terug.
Reputatie 2
Ik denk persoonlijk dat de EC hier ook wel een stokje voor zal steken..... Het fuseren van Vodafone en Ziggo was in mijn ogen opzich nog wel " te doen " aangezien ziggo voornamelijk kabel dingen deed en vodafone voornamelijk mobiel.

Ik denk persoonlijk ook niet dat Tele2 zelf een merger met T-mobile ziet zitten. Al helemaal niet na de miljoenen die ze hebben geinvesteerd in het opzetten van hun eigen 4G netwerk en nu " eindelijk " minder afhankelijk zijn van het huren van het netwerk van andere providers.

Maar ja dit blijven speculaties 😛 Ben nu ook wel benieuwd wat Tele2 zelf er van vind!
Vrees dat Tele2 weinig te zeggen heeft en gegarandeerd samen zal gaan met T-mobile😁

Dit is al lang in wording en ook logisch. Tele2 Nederland heeft namelijk de doelstellingen bij lange na niet gehaald en dat wordt gewoon opgelost. (FD-achtergrond als bron)
Reputatie 3
Dat zou de Nederlandse overheid niet toelaten, of dat hopen we.

Er is ruimte gemaakt voor een 4de provider juist om de concurrentie te verhogen.

Als het zo ver komt, mogen we hopen dat de verantwoordelijke organisaties het proces stoppen, ze hebben al genoeg zitten slapen en nu heeft een Amerikaanse bedrijf controle op bijna 100% van de Nederlandse kabel markt, en je ziet de consequenties al van, vroeger kon je HBO content met elke provider bekijken, nu gaat het alleen via Ziggo.
Reputatie 2
De postmarkt mocht door een overname van 3 naar 2 aanbieders, dus ik denk dat 3 providers op de mobiele markt (met eigen netwerk) geen probleem is. Voordat Tele2 haar eigen netwerk begon waren er ook 3 netwerken. Investeren in een netwerk is fors en voor een relatief klein land is het opdelen van de markt in 4 netwerken al bijzonder. T-mobile is in het verleden ook groter geworden door andere netwerken in te lijven, dus het zou me niet verbazen als een overname gaat gebeuren.
Reputatie 3
En dat waren (tijden na de overname van Orange) zwarte tijden in mijn beleving, T-Mobile was geprijsd net bij KPN niveau met een tragische 3G netwerk in de randstad.

Vooral data bundels gingen er super achteruit en het is pas sinds vorige jaar of zo weer mogelijk om grote bundels voor lagere prijs te hebben.

Ja we hadden MVNOs met lagere prijzen, maar die hadden meestal alleen een basis bundel dus niet zo veel MBs, want ja ze zijn afhankelijk van de prijs dat de netwerken vragen.

Voor een lange tijd was de beste optie voor mij Robin Mobile met 10GB FUP voor 39€ was de prijs in het begin. Ik was ook blij toen ik terug verhuisde na een tijdje München en zag dat ik 24GB data had voor 36€.
Na een fusie zoals die van VodafoneZiggo verbaast dit me niet; al vraag ik de markten wel af. VodafoneZiggo is een logische combinatie; Ziggo is groot en goed in AI1-diensten maar stond nog in de kinderschoenen met Ziggo Mobiel. Vodafone heeft een sterk wereldwijd 4G-netwerk, maar was een kleine speler met thuisdiensten.

Tele2 én T-Mobile zijn beiden zeer sterk met het mobiele netwerk, maar het thuisnetwerk van Tele2 (en dan praat ik over het liever niet te gebruiken DSL-netwerk) is niet een hele grote speler en thuisdiensten van T-Mobile zijn sinds de overname van Vodafone Thuis echt een drama.

Mocht dit zo zijn is het sowieso dus te hopen dat de techniek/CS van Tele2 voor thuisdiensten wordt gebruikt. Mobiel is een ander verhaal, naast de 800Mhz en 2600Mhz die Tele2 nu gebruikt, zouden ook de 900, 1800 en 2100Mhz-frequenties van T-Mobile gebruikt kunnen worden. Betere dekking/bereik zal het dan sowieso opleveren! Wat betreft MNO's zal er ongetwijfeld iets verkocht kunnen worden.
Zojuist staat er in het nieuws dat het zo ver is, tmobile en tele2 gaan samen.
Erg jammer. Tele2 zie ik toch als prijsvechter en in de 3 jaren waarin ik klant ben, ben ik zeer tevreden over de prijs/kwaliteit. Administratief gaat er vaak wat mis, maar uiteindelijk wordt het allemaal wel netjes opgelost.
Ik heb deze topic aangemaakt met de gedachten dit gaat echt gebeuren, en ja hoor.

Hoe zit het met de bestaande abbonomenten, hoe worden deze omgezet? En waarom heeft tele2 hiertoe besloten om op te gaan in tmobile?

Dacht juist dat tele2 op de markt was om met hun 4g abbonementen door te breken op de nederlandse markt?

Zou hier graag een verklaring voor willen hebben! Van iemand die echt van tele2 is.
Reputatie 4
De transactie is afhankelijk van goedkeuring van de desbetreffende regelgevende autoriteiten.
Tot die tijd blijven het gewoon twee bedrijven.
Dag.tele2

waarom zijn wij als klant niet eerst hoogde gebracht met deze nieuws en nu uit sociaal media horen en vind ik slechtzaak van tele2.

https://tweakers.net/nieuws/132961/t-mobile-nederland-neemt-tele2-over.html

https://nos.nl/artikel/2207669-t-mobile-neemt-tele2-in-nederland-over.html
Reputatie 4
Dit zijn beursgenoteerde bedrijven. Ze zijn verplicht eerst de aandeelhouders te informeren.
Daarnaast wijzigt er voorlopig niets voor de klanten totdat de ACM en zo er mee akkoord zijn. Dan kan er pas iets van wijzigingen worden gecommuniceerd. Maar het is de verwachting dat er meer vast/mobiel aanbiedingen komen. Dat heeft Tele2 nu niet en T-Mobile heeft maar weinig VAST klanten.
Per wanneer gaat dit allemaal gebeuren, merken wij er iets van. Blijf alles het zelfde ook met huistelefoon en internet
Ik hoop met name dat de prijzen van de onbeperkt bundel scherp blijven. Als Tele2 en T-mobile het 4G netwerk fuseren is dat qua techniek en bereik alleen maar voordelig maar door de zeer hoge prijzen die zonder korting letterlijk 2 keer zo duur zijn maak ik mij zorgen over de dienstverlening in de toekomst. Tele2 en T-mobile waren juist de grote onbeperkt concurenten.
Reputatie 3
I'm flipping.

Personenlijk, hoop ik echt dat dit niet door gaat.

Ja, dat zou een enorm netwerk worden, T-mobile heeft capaciteit over, voeg de spectrum van band 7 van Tele2 en band 20, nou, kunnen ze flink groeien.

Maar Tele2 is juist op de markt gekomen als een 4de speler (met eigen netwerk) voor meer concurrentie, en het is gelukt, ze hebben het goed gedaan tot nu toe, ze strijden ook direct tegen T-Mobile met aanbiedingen, is die concurrentie straks weg, gaat T-Mole2 tegen KPN en Vodafone vechten, dus prijzen kunnen straks weer flink omhoog, data omlaag, en zijn wij de dupe.

Anyways, als we recentelijk bekijken, heeft de fusie van Vodafone en Ziggo bijna een jaar geduurd, hopelijk heeft acm (en anderen) de tijd om dit goed te analyseren, en wie weet doen ze iets goeds dit keer, namelijk dat overname ongeldig maken.
Waarom weer zoveel paniek en hysterie? Voorlopig veranderd er niets. Gaat waarschijnlijk nog wel een jaartje duren ook.
Het duurt inderdaad nog wel een jaar, paniek is dus zeker niet nodig. Info zal ook nog wel komen.

Voor mij maakt het weinig uit, ik heb alles-in-1 via glasvezel, ik zie dat de prijzen redelijk vergelijkbaar zijn bij tele2 en t-mobile. En die prijzen kunnen niet echt omhog, dan stapt er gelijk een andere prijsvechter in.
HansKr schreef:

Het duurt inderdaad nog wel een jaar, paniek is dus zeker niet nodig. Info zal ook nog wel komen.

Voor mij maakt het weinig uit, ik heb alles-in-1 via glasvezel, ik zie dat de prijzen redelijk vergelijkbaar zijn bij tele2 en t-mobile. En die prijzen kunnen niet echt omhog, dan stapt er gelijk een andere prijsvechter in.

T-mobile vraagt de dubbele prijs namelijk 50 euro per maand. De korting die het op 35 zet is maar tijdelijk. Dus het is logisch dat mensen die op de lange termijn denken de bui al zien hangen als de twee onbeperkt vechters geen concurenten meer zijn.
Henk717 schreef:

HansKr schreef:

T-mobile vraagt de dubbele prijs namelijk 50 euro per maand. De korting die het op 35 zet is maar tijdelijk. Dus het is logisch dat mensen die op de lange termijn denken de bui al zien hangen als de twee onbeperkt vechters geen concurenten meer zijn.

Bij t-mobile is het inderdaad 50 euro, dat had ik gezien. Bij tele2 is het 45 euro, die 40 euro is alleen de eerste 6 maanden (bij beide gewoon de tv basis en de glasvezel basis). Scheelt dus 5 euro, redelijk vergelijkbaar dus.
Dan blijf je toch bij het pakket wat je nu hebt? Ookal gaan de twee bij wijze morgen al samen, ze kunnen en mogen niet zomaar jouw abonnement aanpassen. Wat je hebt blijft dus gewoon zo..
Aha hans, we praten over verschillende onderwerpen. Met vast internet heb je gelijk, het is het mobiele aanbod waar mensen zich zorgen om maken.
Krijgen wij ook dezelfde snelheid van T-mobile gebruikers? De prijzen blijven dezelfde toch?
Kan ik nu vervroegd mijn abbo opzeggen? Dat zou ideaal zijn. Ik heb immers getekend bij Tele2. Niet bij T-mobile
Reputatie 4
Totdat de ACM e.e.a. heeft goedgekeurd veranderd er niets. Dus pas na de zomer weten ze zelf wat ze mogen gaan doen. Je kunt verwachten dat de bestaande klanten behouden wat ze hebben en pas als ze de netwerken aan elkaar hebben gekoppeld je ook 4G van het T-Mobile netwerk kan gaan gebruiken. Ergens in 2019?
Wel zou je mogen verwachten dat Tele2 klanten tot die tijd dan gewoon 3G mag blijven gebruiken, zoals vandaag al kan.

Reageer