beantwoord

Tele2 Eindelijk toch 4G roaming?

• 9 december 2018
  • 9 reacties
  • 1001 x bekeken

Reputatie 5
Badge
https://www.tele2.com/media/press-releases/2018/tele2-signs-roaming-signaling-agreement-with-deutsche-telekom-global-carrier
en
https://www.telecompaper.com/news/tele2-signs-deal-with-deutsche-telekom-global-carrier-to-support-roaming--1272505

Quote:
Stockholm – To secure great connectivity for roaming customers, Tele2 AB (“Tele2”) (Nasdaq Stockholm: TEL2 A and TEL2 B ) has signed an international signaling agreement with Deutsche Telekom Global Carrier. Starting mid-December, the new international signaling services will apply to all customers within Tele2’s footprint.

Volgens dit artikel betekend het dus dat Tele2 klanten gebruik gaan maken van het Telekom Deutchland (T-Mobile) roaming overeenkomsten vanaf midden december.

Zou een moderator dit kunnen beamen? zo ja is dit super nieuws!
icon

Beste antwoord door Rena Chan 9 december 2018, 19:13

Wanneer je in het buitenland bent, moet een provider de verbinding tussen je telefoon in het buitenland en je provider leggen.

Zoals Eric zegt van de zomer was het raak en hadden alle Tele2 klanten last van een storing veroorzaakt door een andere provider die verantwoordelijk was voor de roaming verbinding tussen Tele2 gebruikers in het buitenland en hun thuis provider.

Nu hebben ze Telekom er bij gehaald, volgens Telecom paper zelfs als redundantie, dus mocht z'n storing weer plaatsvinden, kan Tele2 gebruikers sneller switchen naar een andere netwerk (voor zover dat niet automatisch gebeurt).

Van 4G is inderdaad geen sprake, dit is iets die bij Tele2 Nederland afspeelt.... Ik zou zeggen dat je de berichten te optimistisch gelezen hebt, maar nergens wordt 4G genoemd, zo ik ga er van uit dat je maar de keywords Telekom, Tele2 en roaming gezien hebt ?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 5
Badge +1
Dat zou goed zijn.
Reputatie 7
Badge
Vreemd dat Tele2 hier niet wat marketing aandacht aan geeft, nu moeten we het uit de media vernemen. Maar zeker goed nieuws! Hebben ze zelfs nog voor de integratie even geregeld.
Reputatie 5
Badge
https://www.di.se/live/tele2-och-deutsche-telekom-ingar-roamingavtal/ Hier Zweeds artikel, wordt bekrachtigd dat het alle landen betreft waar Tele2 actief is.
Reputatie 7
Badge +4
Gaat alleen om signalering. Heeft niets met 4G access te maken. De partij die nu de internationale signalering verzameld had een grote outage afgelopen zomer. Men is er waarschijnlijk niet van overtuigd dat zij dit nu onder controle hebben.
Reputatie 5
Badge
Gaat alleen om signalering. Heeft niets met 4G access te maken. De partij die nu de internationale signalering verzameld had een grote outage afgelopen zomer. Men is er waarschijnlijk niet van overtuigd dat zij dit nu onder controle hebben.Dus wat verandert er nu dan?
Reputatie 7
Badge +2
Wanneer je in het buitenland bent, moet een provider de verbinding tussen je telefoon in het buitenland en je provider leggen.

Zoals Eric zegt van de zomer was het raak en hadden alle Tele2 klanten last van een storing veroorzaakt door een andere provider die verantwoordelijk was voor de roaming verbinding tussen Tele2 gebruikers in het buitenland en hun thuis provider.

Nu hebben ze Telekom er bij gehaald, volgens Telecom paper zelfs als redundantie, dus mocht z'n storing weer plaatsvinden, kan Tele2 gebruikers sneller switchen naar een andere netwerk (voor zover dat niet automatisch gebeurt).

Van 4G is inderdaad geen sprake, dit is iets die bij Tele2 Nederland afspeelt.... Ik zou zeggen dat je de berichten te optimistisch gelezen hebt, maar nergens wordt 4G genoemd, zo ik ga er van uit dat je maar de keywords Telekom, Tele2 en roaming gezien hebt ?
Reputatie 5
Badge
NWanneer je in het buitenland bent, moet een provider de verbinding tussen je telefoon in het buitenland en je provider leggen.

nou snap ik het, vreemd.. ander bericht dat ik had gelezen kwam er wel zo op uit..
Achja we zien het wel, begin volgende maand weten we meer over de combo Tele2/T-mobile.

Dan kan deze topic wel worden verwijderd
Reputatie 7
Badge
Vreemd dat Tele2 hier niet wat marketing aandacht aan geeft, nu moeten we het uit de media vernemen. Maar zeker goed nieuws! Hebben ze zelfs nog voor de integratie even geregeld.
Ah, dan snap ik nu waarom er nog geen aandacht aan was gegeven ?
Reputatie 5
Badge
@simnlru Prima vraag, goed artikel en mooie uitleg van eric en rena: zonde om te verwijderen :)

Ik heb het topic omgezet naar vraag-antwoord en heb Rena's antwoord gemarkeerd zodat snel duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit.