Specs nieuwe telefoons

• 20 juni 2018
  • 4 reacties
  • 109 x bekeken

Reputatie 6
Badge
Wat zou je over de streep trekken om een nieuwe telefoon te gaan aanschaffen?

Looks
Performance
Hardware
Nieuwste software, besturingssysteem
Prijs

Ben gewoon benieuwd :)

Groet Arjan

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Prijs
Reputatie 7
Badge +2
Ik kan een breakdown doen van wat ik verwacht van een droom telefoon ?

Looks: vind ik totaal niet belangrijk, ik erg mij echt aan de nieuwe trends dat achterkant van glas als premium wordt gezien maar ook aan de trend dat mobieltjes steeds minder randen mogen hebben, en daardoor hebben we te maken met notches of (in het geval van de nieuwste mobieltjes van Vivo en Oppo) een mechanische onderdeel om de camera's te verbergen... Een mobiel toestel is iets die je dagelijks in handen heb, en ik vind absurd dat je een toestel als een luxe iets moet behandelen anders gaat die kapot.

Performance: zeker belangrijk maar tenzij je een echter gamer bent, een goed geoptimaliseerd software icm een mid-range SoC zoals de 600 of 700 lijn van Qualcomm zou prima moeten werken voor bijna iedereen. Ik kijk ook met verbazing iedereen die een 800€+ toestel koopt om alleen Whatsapp en Facebook te gebruiken.

Hardware: goede scherm is belangrijk, en groot ook, USB 3.0 interface en kwa camera's de approach van LG lijkt me het beste, een groothoek lens is veel leuker dan een zoom lens... Vooral als je ziet dat zoomlenzen best wel veel kwaliteit verlies hebben en met weinig licht gebruiken die toestellen met zoom lens nog steeds digitale zoom.

Nieuwste software: ik vind belangrijk dat toestellen up to date blijven, en ook dat je de zekerheid krijgt je dat vaak en voor langere termijn updates gegarandeerd krijgt.... Dat beperkt je keuze wel tot een Pixel of een AndroidOne toestel (zoals de nieuwe Nokias).

Mijn toestel is nu een Huawei Mate 10 pro, ze doen wel veel beter kwa updates, telefoon draait nog op Oreo 8.0 terwijl 8.1 al lang uit is, maar ze doen goed met de maandelijkse patches en ze brengen nieuwe features van de P20 terug naar de Mate. We krijgen de Night handheld mode van de P20 (die update heb ik al) en met 8.1 in juli krijgen we de super slow-mo en andere functies.
Ook weinig bloatware en goed optimalisaties vind ik belangrijk, de reden ook dat ik geen Samsung wil want met intensief lange gebruik zie ik een duidelijke slowdown in de software.

Om een beetje een beeld te geven, mijn droom toestel zou een LG G7 met de design van de Nexus 6 en AndroidOne als software.

Edit: oh ja en ik ben vergeten, opslag ruimte... Want...

Reputatie 7
Badge
Voor ik definitief overga tot aanschaf, vergelijk ik eerst en vooral de prijs bij de diverse aanbieders.
Tegenwoordig zijn er heel goede midrange toestellen.
Heb momenteel de S9 plus....te duur geweest eigenlijk.
Reputatie 6
Badge
Ik zelf heb net een paar maanden geleden een Galaxy S8 aangeschaft, vind het een fijn toestel de plus versie is mij juist te groot,

Hiervoor heb ik mijn S5 opgebruikt na een paar jaar/

Ik vind geheugen belangrijk ivm liefde voor leuke versjes, camera redelijk belangrijk

Groet Arjan