Smartphone reviews

• 19 juni 2017
  • 12 reacties
  • 1978 x bekeken

Reputatie 6
Badge +5
Beste forumleden,
Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden van je huidige/vroegere smartphone.
Het forum kan een belangrijke plek zijn voor onderzoek wanneer je op zoek bent naar informatie over een nieuwe mobiel.

Meningen van andere gebruikers vormen bij veel mensen een essentieel onderdeel over de mogelijke aanschaf van een smartphone.

Wil je mij, en anderen, helpen om informatie te verzamelen voor elkaar?
Beantwoord dan even de onderstaande vragen:
  • Welke telefoon heb je nu?
  • En wat vind je er van?
  • Geef het een waardering: 1 tot 5 sterren.

Bij veel aandacht voor 1 type telefoon kunnen we het topic nog splitsen en informatie bundelen.
We horen graag van jullie.
Groet, Ben

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Welke telefoon heb je nu?
Samsung S7

En wat vind je er van?
Goede camera
Minder gebruikersduur (batterij)

Geef het een waardering: 1 tot 5 sterren.
5 sterren

Bij 1 tot 10 sterren, dan zou ik hem een 9 geven ivm niet verwisselbare batterij.
Reputatie 7
Badge
Welke telefoon heb je

Sinds vandaag de Samsung S8 +
Ben hem nog aan het ontdekken
Eerste indruk is fantastisch

Wat vind je ervan?

Heel mooi groot helder scherm
Fantastisch beeld
Snel
Grotere accu
Moet nog wennen aan de verborgen knoppen

Geef waardering 1 -5

Een hele dikke 5
Reputatie 6
Badge +5
Goed bezig eric en Estherunlimited.
Bedankt voor jullie bijdrage 🙂

Ik hoop dat er meer forumleden hun ervaring willen delen met de mobiele telefoon die ze nu hebben.
Brand los met je ongezouten mening dames en heren...
Reputatie 7
Badge +4
Ik zeg, stuur zo'n nieuw toestel naar me op en je krijgt een uitgebreide review 😂
Reputatie 7
Badge
Ik zeg, stuur zo'n nieuw toestel naar me op en je krijgt een uitgebreide review 😂

Er zijn mooie aanbiedingen Eric bij Tele2 met dit toestel.?
Reputatie 6
Badge +5
Ik zeg, stuur zo'n nieuw toestel naar me op en je krijgt een uitgebreide review 😂Wie weet eric... wie weet 😉
Ligt helaas niet alleen bij mij, maar ik ga eens met jouw idee aan de haal.
Ik heb al wel gehoord dat mavink de OnePlus 5 heeft en hier een stukje over wil schrijven.
@mavink Zou je hier je review van de OnePlus willen schrijven?
We horen graag van je. Groet, Ben
Zoals beloofd een mini-review van de OnePlus 5. Ik heb deze inmiddels een ruime week in gebruik en zou hem al niet graag meer willen missen. In het kort is het een supersnel toestel dat heerlijk in de hand ligt, met maar een paar kleine nadelen.

Goede punten
Dit zijn er heel veel, maar voor mij persoonlijk zijn dit de belangrijkste:
  • Supersnel: laat ik daar maar mee beginnen. Dit is een heerlijk snelle telefoon, of je nu van games houdt of de hele dag aan het internetten bent: hij vliegt overal doorheen zonder ook maar een moment te vertragen.
  • Prima camera's (bij genoeg licht): Met een 16 megapixel selfie-camera, 16 megapixel normale camera en een 2e camera met optische zoom krijg je echt prima foto's. Video gaat ook prima, zo lang je het bij de normale HD-stand houdt.
  • De vingerafdruk-scanner. Dit moet je zien om het te geloven: hij herkent mijn vingers bijna altijd, en zo snel dat je vergeet dat hij dat doet. Het voelt alsof je alleen op de home-knop hoeft te drukken om de telefoon te ontgrendelen.
  • Het gevoel/design: ondanks dat het een grote telefoon is voelt hij heerlijk licht en dun aan en ligt prima in je hand. Alles voelt ook lekker degelijk aan, en de "alert slider" is heel fijn als je iPhones gewend bent: je kunt met een knopje aan de zijkant de telefoon op stil of niet storen zetten.
  • Opladen/batterij: de batterij gaat voor mij een hele dag mee, en dat wil heel wat zeggen. En als hij een keer leeg is: de snellaad-technologie van OnePlus (Dash Charge) is super. De telefoon wordt helemaal niet warm tijdens het laden, en zelfs als je vol aan het gamen bent gaat hij door met opladen. In een half uurtje zit hij meer dan half vol.
  • De android-versie van OnePlus: dit is een verademing in vergelijking met bijvoorbeeld Samsung. Je krijgt een hele "kale" telefoon zonder allerlei voorgeïnstalleerde apps die je niet kunt wissen, wat helpt om alles snel en overzichtelijk te houden. Hij werd netjes met de nieuwste Android-versie, 7.1, uitgeleverd.
  • Dual-sim: je kunt twee simkaarten tegelijk gebruiken. Ik heb m'n privé- en werkabonnementen er beide in zitten, en dat werkt superhandig. Je kunt als je wilt zelfs voor ieder gesprek kiezen met welk nummer je uitbelt, en als Tele2 een storing heeft kan ik er voor kiezen via de 2e simkaart te internetten.

"OK" punten
Niet alles is perfect, de volgende punten zijn wat minder maar goed mee te leven:
  • Het scherm. Begrijp me niet verkeerd, het is echt een heel mooi scherm, maar de telefoon met een VR-bril gebruiken kan je vergeten. Daarvoor is de resolutie toch net te laag. Zo lang je dat niet doet is het prima.
  • Geen VoLTE bij Tele2. Het toestel kan het aan maar is nog niet gecertificeerd door Tele2, waardoor de gesprekskwaliteit minder goed is dan het zou kunnen zijn. Hopelijk kan Tele2 daar snel iets aan doen!
  • Niet in de winkel te koop. Je moet hem rechtstreeks bij OnePlus bestellen en kunt hem dus niet even in een winkel vasthouden om te proberen. Natuurlijk kan je hem terugsturen als hij niet bevalt, maar dat is toch wat meer gedoe.
  • De prijs. Voor een van de snelste telefoons die je op dit moment kunt kopen is €500 een prima prijs, maar het blijft toch een flink bedrag.

Minpunten
Gelukkig is dit een klein lijstje; anders had ik hem natuurlijk al lang teruggestuurd 😀
  • De camera bij weinig licht / UHD video. Als je weinig licht hebt doet de 2e camera met zoomlens niets meer, en de hoofdcamera geeft best wat ruis. Op zich geen heel groot drama, maar wel jammer. Vervelender is dat hij geen echte beeldstabilisatie heeft; dat wordt helemaal vanuit de software gedaan en werkt als je video opneemt alleen maar in de HD-stand. Als je UHD/4k video op probeert te nemen trilt het beeld verschrikkelijk. Hopelijk wordt dat nog een keer verbeterd met een software-update, maar...
  • De softwareupdates bij OnePlus zijn niet echt gegarandeerd. Ze hebben in het verleden nogal eens dingen beloofd die ze niet hebben waargemaakt qua updates.
Reputatie 6
Badge +5
Kijk eens aan 🙂 Dit is nog eens een mooie review! Dank je wel voor je uitgebreide beschrijving van de OnePlus 5.
Helemaal geweldig.
Dit is een eerste stap in het proces van de reviews.
Wij willen hier heel graag verder op in gaan en we kijken naar uitbreiding op dit vlak... zoals een apart forumonderdeel, apart topic per telefoon.
Wellicht in de toekomst nog meer.

Ik wil je heel graag bedanken mavink!
En als bedankje wil ik graag iets voor je terug doen.
Kan je alsjeblieft je NAW-gegevens en e-mailadres sturen per privebericht?
Dan kan ik aan de slag gaan voor je.
Dank je wel,
Ben
Welke telefoon heb je?
Huawei P9 Lite

Wat vind je ervan?
(+)
Zeer degelijke telefoon. Al meerdere keren laten vallen en doet het nog steeds perfect. Het scherm krast vrijwel niet.
De telefoon blijft snel (ook na een jaar gebruik). Dit komt ook mede door de huawei functie om overbodige bestanden te verwijderen.

De vingerafdrukscanner is snel en zit op een fijne plek (achterzijde toestel). met natte of zweterige handen doet de scanner het niet. Na een paar tril signalen zal de toegangscode ingevoerd moeten worden.

De batterij gaat 2 dagen mee met intensief gebruik. Ook na een jaar is er geen merkbare achteruitgang te ontdekken.

De camera maakt mooie foto's. Als vergelijking een iPhone 6 naast de Huawei gehouden. Hierbij valt op dat vooral tijdens weinig licht de Huawei p9 lite de iPhone verpletterd betreffende de foto's. Tijdens daglicht is het verschil tussen beide minimaal.

(-)
Het scherm is niet het meest heldere wat je tegenwoordig tegenkomt en de overgang van lichte naar donkere omgevingen kan soepeler.

Het opstarten van de telefoon duurt heel lang. Gelukkig hoef je dit niet vaak te doen (alleen bij updates).

Tijdens het kijken van een film of het spelen van een spelletje wordt de telefoon heel warm.

(=)
Ik geef deze telefoon 5 van de 5 sterren. Top telefoon, zeker voor deze prijs!
Reputatie 1
Samsung S 6
En wat vind je er van?
erg goed,alleen te lichte accu en het toestel is te groot en te dun, hij ligt niet erg prettig in de hand
Geef het een waardering: 1 tot 5 sterren.
4 sterren voor wat hij kan
Reputatie 7
Badge +5
Samsung S4-I9505
Hij voldoet nog steeds ook al kan hij geen 4G+ aan maar 4G gaat hard genoeg (25Mb binnenshuis)
Moet ik er wel bij vermelden dat ik Tele2 niet als provider heb.
De maat is precies goed en ligt lekker in de hand.
Het is ook een taaie, want hij is al een paar keer gevallen maar daar zie je en merk je niets van op een klein deukje na in de rand ?
Hij heeft wel een nadeel, de batterij houd het net een dag vol.
Maar is hij leeg dan frot ik er gewoon een andere volle batterij in.
Ik geef hem 4 sterren, ook al is hij in Smartphone land bijna antiek.
Maar ja dat gaat hard he, ieder jaar een nieuw model etc.

Iphone 7 Plus

En wat vind je er van?

Super tel

Geef het een waardering: 1 tot 5 sterren

Zekers een 5 en raad(mijn mening) iedereen een Iphone aan,haha

Reageer