Poll: Wat doe jij tijdens deze tropische dagen?


Reputatie 5
Nederland is helemaal van slag. De temperaturen stijgen en stijgen de komende dagen. Het Nationaal Hitteplan is in werking gesteld en veel bedrijven en scholen stellen een tropenrooster in. De zomer is dus echt begonnen in ons kikkerlandje. Mensen willen graag naar buiten om te genieten van het heerlijke weer omdat het in Nederland altijd van korte duur is. Treinen naar het strand zitten overvol, in het park wordt volop gebarbecued, bij de plassen wordt verkoeling gezocht en ijsjes zijn niet aan te slepen. Wij zitten binnen met de airo aan. We moeten jullie natuurlijk ook tijdens deze dagen goed helpen. Wij zijn wel erg benieuwd wat jullie doen tijdens deze tropische dagen.

Wat doe jij tijdens deze tropische dagen?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Ik zit de hele week op kantoor 😞, maar zaterdag ga ik naar het strand! Ik vind de hysterie eromheen wat overdreven; ik ben allang blij dat we in Nederland eindelijk zomer hebben. :D

Reputatie 3
Lekker zomer fruit eten zoals watermeloen! En natuurlijk waterijsjes! 🙂
Leonie, is dit een hint omdat ik gisteren beloofd heb watermeloen mee te nemen (maar dit dus nog niet bij me heb)? 😃
Reputatie 7
Wat Jefta zegt, de massa hysterie.
De media bepaalt hoe jij je elke dag zou moeten voelen door een paar statistieken.
De temperaturen stijgen en stijgen.....tja, daarna dalen en dalen ze weer.
Een "nationaal hitteplan" , een "lokaal hitteplan" is verstandiger.
Bedrijven met een tropenrooster, logisch gevolg is meer productie, de werkgever is het weer dan ook zeer dankbaar.
Mensen willen graag naar buiten om te genieten ?.......get a live, geniet elke dag.
Treinen zitten overvol...vertel wat nieuws....
Bbq kun je het hele jaar rond doen,...aanrader voor de kerstdagen..

Owh wacht, de hysterie slaat vooral in de grote steden toe :P


Eerste wat ik doe is de tuindeur open slingeren.
Ga me ding doen en beleef de dag zoals die op me afkomt..hoef nix te plannen of ik 2 uur in een trein wil hangen om bevestigend te knikken op typisch Nederlands gezever...
Wat is het heet hè ? ....Pffffffffff Wat een drukte....en ga zo maar door.
Ik kan een duik nemen in mijn zwembad, geen baantjes trekken daar is 'tie even te klein voor.
Ik kan naar het strand, hoef alleen een duin over
Ik kan naar het bos, 10 minuten lopen
Ik kan gaan fietsen.
Ik kan gaan vissen, altijd aanspraak....bijten ze ?...nee vissen bijten niet dat zijn honden.
Ik kan verkoeling zoeken in de file, zet de airco aan omdat ik die thuis niet heb.
Blablablablabla.

Zo, nu eerst een Bavaria...
Geniet elke dag, het leven is al zo betrekkelijk kort.
Reputatie 5
Een hoop Bombarie :--) om bijna niets.
De "plaknachten" zijn wel vervelend. Minimum temperatuur in de nacht: 21 of 22 graden Celsius. Pffff.
Voor de overdag: intens genieten. Voordat je het beseft is de warmte voorbij.

Succes!


Herman Haasnoot
Een paerdjuh doet wat alle paerdjuhs doen met dit weer. Zoveel mogelijk de schaduw opzoeken, regelmatig naar de drinkbak om te drinken en op tijd wat gras of hooi eten. En het aller aller allerbelangrijkste... niet draven ! :P:cool:
Reputatie 3
Ik verwacht straks een lekker stukje watermeloen 😉
@Bombarie; ik vind het ook allemaal wat overdreven. In de zuidelijke landen trekken ze bij deze temperaturen nog een extra vestje aan (oke, misschien wat overdreven), maar in Nederland is iedereen in paniek. Regels hier, tips daar, hitteplannen overal. Gewoon lekker genieten en zoals altijd, goed voor jezelf zorgen!

Wel lekker dat je zoveel opties hebt zeg! Ik heb helaas geen tuin of balkon omdat ik middenin Amsterdam woon, maar het Westerpark is bij mij om de hoek! En die Bavaria zou ik ook wel lusten..

@Friesian; klinkt als een heerlijke dagbesteding! Misschien moet dit paard ook even in de gang gaan staan, daar is het ook altijd lekker koel 😉.

@Leonie; Komt eraan, beloofd!
Hoi Kiko

Leuke vraag. Ik kom net terug van de wekelijkse " beweging voor ouderen groep'', die onder alle weersomstandigheden gewoon doorgaat. We hebben alleen na afloop i.p.v koffie drinken gekozen voor een iets frissere consumptie. Verder pas ik vandaag mijn menu iets aan, ga nu niet voor boerenkool met worst bijvoorbeeld. Wordt het te warm dan ga ik met mijn voetjes in een teiltje (want ja niet iedereen beschikt over een privé zwembad zoals onze Bombarie) leg een natte handdoek in mijn nek en dan maar zo goed mogelijk overzomeren in eigen land.

Houd het hoofd koel allemaal !

Groetjes


Karin
Reputatie 5
Dit klinkt allemaal als prima plannen! Heerlijk!

@Karin: Zo een teiltje met koud water is ook niet verkeerd.

@ Jefta: graag kom ik ook een stukje watermeloen ophalen 🙂
Reputatie 7
Best wel koud hier.




Een paerdjuh doet wat alle paerdjuhs doen met dit weer. Zoveel mogelijk de schaduw opzoeken, regelmatig naar de drinkbak om te drinken en op tijd wat gras of hooi eten. En het aller aller allerbelangrijkste... niet draven ! :P:cool:


https://video-ams3-1.xx.fbcdn.net/hvideo-xap1/v/t42.1790-2/11038951_589240897884423_186802412_n.mp4?efg=eyJybHIiOjY3NiwicmxhIjo2Nzh9&rl=676&vabr=376&oh=01d92d0b92e9459602bf39b90c19a93d&oe=55943C8B
Reputatie 5
Ik zit helaas hele dagen op kantoor. Vooral nu met het gedoe in Calais is het voor ons hard aanpoten. Planningen lopen in de soep, vertragingen melden, klagende klanten. Maar gelukkig begrijpen de meeste klanten wel dat het nu gewoon niet lekker loopt. Ik loop namelijk stage bij een Transport bedrijf waardoor wij dus veel met de problemen daar te maken hebben.

@Jefta, heb je vrijdag ook watermeloen bij? Zou graag een stukje lusten als ik bij jullie op het kantoor ben. 😛
Reputatie 6
Ja sommige mensen zitten inderdaad met dit mooie weer op kantoor. Nu moet ik zeggen dat ik het op het moment niet heel erg vind. 35 graden is haast niet te doen.
Gisteren lekker gevist. 1 brasem gevangen maar die bood ook totaal geen weerstand, "ok je hebt me". :D

Maar de rest van de week dus lekker hier binnen.

@Naud,
Wie weet! 😉