perongeluke betaling

  • 19 January 2021
  • 9 reacties
  • 208 x bekeken

Hallo ik heb perongeluk op een advertentie geklikt en ik deed verder niks en vervolgens krijg ik een sms waarin staat dat ik een eenmalige betaling van €12 heb gedaan. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven en dit was ook niet mijn bedoeling. Hoe krijg ik mijn geld terug?

 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hallo ik heb perongeluk op een advertentie geklikt en ik deed verder niks en vervolgens krijg ik een sms waarin staat dat ik een eenmalige betaling van €12 heb gedaan. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven en dit was ook niet mijn bedoeling. Hoe krijg ik mijn geld terug?

 


In je bank-app kan je als het goed is tikken op de transactie en terugboeken.

 

of is het nu als extra kosten op je abbo gedaan?

Zal niet zomaar dingen gaat terug boeken, als het via Google PlayStore / Apple Store is gegaan zou ik via daar een refund aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +12

Blijkbaar heb je de advertentie niet goed gelezen? Er is geen restitutiebeleid vanuit de provider. Je zou wel kunnen kijken of de “bestelling” die je hebt gedaan ongedaan kan worden gemaakt bij de aanbieder. Zie ook de blog hierover.

Ook adviseer ik je om je nummer aan te melden bij het gemeenschappelijke payinfo. Dan kan op je nummer geen premium diensten meer worden afgesloten.

Reputatie 7

Op dit forum gebruik je nu je 06 nummer als forum naam, zodat de hele wereld je nummer kan lezen, bedenkt eens wat kwaadwillenden er allemaal mee zouden kunnen doen. Ga zorgvuldig met je telefoonnummer om.

Tip: in de Tele2 app of op Mijn Tele2 kan je betaalde sms diensten uitzetten.

Op dit forum gebruik je nu je 06 nummer als forum naam, zodat de hele wereld je nummer kan lezen, bedenkt eens wat kwaadwillenden er allemaal mee zouden kunnen doen. Ga zorgvuldig met je telefoonnummer om.

Tip: in de Tele2 app of op Mijn Tele2 kan je betaalde sms diensten uitzetten.

Sorry

Reputatie 6
Badge +4

Wat je zou kunnen proberen is het via je Google account het geld terug te vragen. Lees hier meer over: https://support.google.com/googleplay/answer/2479637?hl=nl

Hallo ik heb perongeluk op een advertentie geklikt en ik deed verder niks en vervolgens krijg ik een sms waarin staat dat ik een eenmalige betaling van €12 heb gedaan. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven en dit was ook niet mijn bedoeling. Hoe krijg ik mijn geld terug?

 


In je bank-app kan je als het goed is tikken op de transactie en terugboeken.

 

of is het nu als extra kosten op je abbo gedaan?

Is dit nu zomaar toegestaan dat een (per ongeluk) klik op een advertentie tot een betalingsverplichting kan leiden? Dit klinkt nu precies als de reden waarom ik nooit betaal gegevens aan een google account zal koppelen, en nooit een mobiele telefoon abbo zal nemen. Het is gewoon niet veilig meer zo.

Reputatie 6
Badge +4

Is dit nu zomaar toegestaan dat een (per ongeluk) klik op een advertentie tot een betalingsverplichting kan leiden? Dit klinkt nu precies als de reden waarom ik nooit betaal gegevens aan een google account zal koppelen, en nooit een mobiele telefoon abbo zal nemen. Het is gewoon niet veilig meer zo.

 

 

Ik kan je hier geen duidelijk antwoord opgeven, echter ben je wel verantwoordelijk voor je eigen gedrag op het internet ook als je perongelijk iets koopt. Zoals aangegeven kan de topic starter meestal een refund aanvragen bij de verkopende partij in dit geval Google/Apple. 

 

Reputatie 7

Op dit forum gebruik je nu je 06 nummer als forum naam, zodat de hele wereld je nummer kan lezen, bedenkt eens wat kwaadwillenden er allemaal mee zouden kunnen doen. Ga zorgvuldig met je telefoonnummer om.

Tip: in de Tele2 app of op Mijn Tele2 kan je betaalde sms diensten uitzetten.

Sorry

Kan je ons laten weten of de sms een betaalde sms van 12 euro was of dat er door Google Play iets via je telefoonrekening gefactureerd wordt? Zonder dat te weten, blijft de oplossing een beetje gissen.