Ontvangst Tele2

• 26 februari 2016
  • 14 reacties
  • 439 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Nouja ik heb mn telefoon gisteren gekregen woon in t zuiden van nederland..vlak bij de grens..maar nog niet op de grens ..nouja zoals gezegt heb ik m gisteren gekregen heb alleen mn moeder opgebeld die ook in nederland woont..en merk vandaag dat ik nu al 98cent had verbruikt buiten mn bundel.. ik vraag me af als ik m 31 dagen gebruik ..dan is dat grof gerekende31e bij de bundel of nog meer..hoe kan ik dit nu verhinderen...?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@drRoy dan moet je de simsellectie op handmatig zetten.
Naja dan kan ik niet bellen vanuit mijn woonkamer..????
Cypher tis tenslotte toch een mobiele telefoon //handy dan kun je er lekker handig buiten mee telefoneren...maar niet binnen...
Reputatie 7
Badge +5
Cypher tis tenslotte toch een mobiele telefoon //handy dan kun je er lekker handig buiten mee telefoneren...maar niet binnen...

Dat is idd niet zo handig, je hebt dus handmatig geselecteerd en dan in het binnenland neem ik aan?
Als dat er voor zorgt dan je binnen geen bereik hebt dan kan ik verder ook weinig tegen doen, het voorkomt wel dat je verbinding maakt met een buitenlandse mast.
@cypher

Dat gaat niet meer op, met de binnenland setting van de SIM kun je tegenwoordig ook op een aantal buitenlandse netwerken bellen. (SIM selectie zal de aankomende jaren verdwijnen)
Reputatie 7
Badge +5
@Siebel

Daar was ik mij dus niet bewuste van, was immers een tip van jezelf die jij destijds gegeven hebt toen ik zei dat dat het nadeel is als je dicht bij een landgrens woont.
Blijkbaar is dat dus verandert.
Maar hoe voorkom je dan als je dicht bij landsgrenzen woont een buitenlandse mast oppikt?

@drRoy

Dan zet hem maar weer terug op automatische sim selectie.
Klopt, als je mijn tekst van die berichten leest zie je al een bijzijn dat dit mogelijk niet permanent is. (Project om dit te veranderen loopt al een lange tijd, maar het was/is zeer complex)

Buitenland oppikken voor data is te voorkomen door roaming uit te zetten, voor spraak gesprekken wordt je enigszins gewaarschuwd, omdat je een SMS ontvangt bij overschakelen op het buitenlandse netwerk.

Je kunt ook handmatig netwerk selecteren, maar dan heb je het probleem dat je telefoon alleen naar het T-mobile of Tele2 netwerk kijkt, dus niet echt praktisch.

Blijft alleen over: wachten op de aankomende EU regulering mbt EU roaming.
(Wijziging van NL SIM in het buitenland is overigens pas sinds afgelopen maand, heb het hiervoor pas 1 of 2 berichtjes genoemd)
Reputatie 7
Badge +5
Wel allemaal erg onhandig hoor, wachten op een SMS zodat je niet belt via een buitenlandse mast.
Erg omslachtig.
Maar goed we zijn wat dat betreft weer op de hoogte, pas ik mijn antwoord daar maar weer op aan.
En als je op EU regelgeving moet wachten, dan kan dat nog wel even duren, dat schiet ook niet echt op.
Of het omslachtig is of niet, is een waarde oordeel. Wel is het zo dat Tele2 roaming nu (steeds meer) gaat werken zoals het bij andere providers ook werkt, mijn mening is dan weer dan teveel mensen moeite hadden met het omschakelen van de SIM naar de buitenland instelling.

Overigens gaat het eerste deel van de nieuwe EU regelgeving over 2 maand al in, het 2de deel is wettelijk I.I.g. nog wachten tot juni 2017.
Reputatie 7
Badge +5
Wat jij zegt over dat omschakelen dat klopt idd wel, dat zien we ook op het Forum.
Meestal kunnen ze dan wel geholpen worden met wat advies.
Behalve als ze al terug zijn in Nederland en dan er een post over starten, want dan wordt helpen uiteraard erg moeilijk.
Het zou idd handiger zijn als dat helemaal niet meer hoeft.

Maar wat dat eerste deel en tweede deel van de EU regelgeving over roamen in het buitenland betreft.
Wat houd dat dan in, dat eerste en later het tweede deel (2017) ?
Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.
Misschien moeten de moderators dit afsplitsen naar de huiskamer:

Er staan 2 wijzigingen op de planning:

Wanneer een klant gaat (/kan) roamen:

30 april 2016: Alle roaming in de EU, moeten uit de nationale bundel gaan + gemaximaliseerde toeslag van inkoop (Wholesale) kosten. Voor data is deze b.v. op €0,05/MB gezet. M.A.W. vanaf 1 mei zijn de maximale kosten voor dataroaming: eigen bundel + 0,05/MB. Nu is dat €0,24/MB. Wanneer je geen bundel hebt, zijn de maximale kosten: kosten nationaal dataverkeer (bij Tele2 €1,00 of €0,15) + €0,05/MB. Voor spraak, SMS etc geldt hetzelfde.

17-06-2017: Zelfde regeling, maar alle toeslagen komen te vervallen.

Let op!
Dit geldt alleen voor EU roaming. Daarnaast kun je deze regels op verschillende manieren toepassen. Hoe Tele2 dat gaat doen is o.a. om concurrentie overwegingen nog niet vrijgegeven.
Reputatie 7
Badge +5
We zijn idd aan het voortborduren op de vraag van de topic starter, maar goed van het een komt meestal het ander.
Op zich vind ik dat niet verkeerd, want zo wordt dan wel het een en ander duidelijk.

Wat het splitsen betreft, dat moet een Moderator dan maar beslissen of dat nodig is of niet.

Over het toepassen van de regels door Tele2 zal ik dan maar niet verder vragen, want daar krijg ik toch geen antwoord op wat ik op zich wel begrijp.

Verder iig bedankt voor het uitleggen van, hoef ik dat iig niet zelf uit te zoeken.
Badge +4
Topic van TS verplaatst, discussieer lekker verder! 😉