OnePlus 5

• 7 juni 2017
  • 55 reacties
  • 5036 x bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, dat gaat prima. Alleen niet komen klagen als de 3G netwerken in NL steeds verder worden afgebouwd. De 3 MNO's met een 3G netwerk zetten de frequenties (deels) al in voor 4G ten koste van 3G capaciteit/dekking.
Inderdaad, dat gaat prima. Alleen niet komen klagen als de 3G netwerken in NL steeds verder worden afgebouwd. De 3 MNO's met een 3G netwerk zetten de frequenties (deels) al in voor 4G ten koste van 3G capaciteit/dekking.

Dat is een beetje kort door de bocht: er staan namelijk op de lijst op de Tele2 website heel veel toestellen die "geschikt zijn voor het 4G netwerk van Tele2" maar geen VoLTE doen. Onder andere de OnePlus 1, 2, 3, 3T en X... Dus als bellen daarmee niet meer goed werkt ga ik toch echt wel klagen!
Ik heb een OnePlus 3 en wil graag overstappen naar Tele2 en dan ook VoLTE gebruiken kunnen. De OnePlus 3 ondersteunt dat zeker wel, Tele2 moet het alleen 'aanzetten' in hun netwerk voor deze toestellen. Is er al enig zicht op hoe en wanneer?
Reputatie 7
Badge +4
Oneplus heeft nog geen toestellen gecertificeerd op de Nederlandse netwerken. Dat kost natuurlijk geld en ze moeten dat voor elk netwerk apart doen. De NL markt is natuurlijk veel kleiner dan hun eigen markt in China, dus de kans dat ze dit binnenkort gaan doen is klein. Je ziet in NL vooral de merken als Samsung, Apple, Huawei en Sony die VoLTE certificeringen doen. Alleen dan gaat zo'n toestel ook VoLTE doen. In de andere gevallen zal een 4G toestel terugvallen naar 3G voor spraak.
Ja, dat begrijp ik wel. Maar is het zo dat fabrikanten moeten betalen om hun toestellen te certificeren? Wat is je bron voor deze informatie? Volgens mij kan Tele2 gewoon een OnePlus testen en het dan op het netwerk activeren. VoLTE is, bij mijn weten, gewoon een standaard en als het toestel voldoet, moet het werken en kan het gewoon geactiveerd worden.

Reageer