OnePlus 5

• 7 juni 2017
  • 55 reacties
  • 5036 x bekeken

Toon eerste bericht

55 reacties

OnePlus suggereert overigens dat Tele2 hier iets voor zou moeten doen:

"Based on the records, we currently do not have an official update or confirmation yet from Dutch Tele2 network on when they will allow VoLTE to all of our OnePlus devices. I would suggest you reach out to the network provider if they do have any updates on their services most especially the VoLTE feature."

Hopelijk kan iemand van Tele2 hier meer over zeggen?
Reputatie 6
Badge +5
Hoi mavink,
Bedankt voor je bericht.
Helaas kan ik nog niets zeggen over eventuele VoLTE-ondersteuning voor de OnePlus 5.
Op het moment van schrijven is er geen VoLTE beschikbaar voor dit toestel op het Tele2-netwerk.
Wanneer er een overeenkomst is tussen Tele2 en OnePlus over VoLTE-ondersteuning, zal dat zeker door ons worden vermeld.
Let wel, wij willen zeker dat er VoLTE komt, voor alle toestellen die 4G-ready zijn. Wij gaan dus ons best doen om dit voor elkaar te krijgen.
Helaas kan ik nog niet zeggen wanneer het zo ver zal zijn. Maar als het zo ver is, zullen we hier zeker melding van maken.
We houden contact.
Groet, Ben
Hoi mavink,
Bedankt voor je bericht.
Helaas kan ik nog niets zeggen over eventuele VoLTE-ondersteuning voor de OnePlus 5.
Op het moment van schrijven is er geen VoLTE beschikbaar voor dit toestel op het Tele2-netwerk.
Wanneer er een overeenkomst is tussen Tele2 en OnePlus over VoLTE-ondersteuning, zal dat zeker door ons worden vermeld.
Let wel, wij willen zeker dat er VoLTE komt, voor alle toestellen die 4G-ready zijn. Wij gaan dus ons best doen om dit voor elkaar te krijgen.
Helaas kan ik nog niet zeggen wanneer het zo ver zal zijn. Maar als het zo ver is, zullen we hier zeker melding van maken.
We houden contact.
Groet, Ben

Bedankt voor de reactie, maar ik ben nog steeds wel heel benieuwd hoe dit tot stand zou moeten komen. Wacht Tele2 tot er een bepaald aantal klanten specifiek om ondersteuning voor dit toestel vraagt en neemt Tele2 dan contact op met Oneplus? Of is het andersom en wacht Tele2 tot er iemand van Oneplus contact opneemt?

Bedankt voor de reactie, maar ik ben nog steeds wel heel benieuwd hoe dit tot stand zou moeten komen. Wacht Tele2 tot er een bepaald aantal klanten specifiek om ondersteuning voor dit toestel vraagt en neemt Tele2 dan contact op met Oneplus? Of is het andersom en wacht Tele2 tot er iemand van Oneplus contact opneemt?

En nog even als aanvullende vraag: is het mogelijk om als test VoLTE op een of twee toestellen geactiveerd te krijgen als ik een IMEI-nummer doorgeef? Mocht het niet werken dan kan ik het altijd op het toestel weer uitzetten.
Heb je de oneplus 5 nu?
Ik overweeg het toestel, maar maak me zorgen om het gebrek aan updates van de fabrikant. Als er verder iets mis is met het toestel, moet je ook maar hopen dat oneplus iets met je klacht wilt doen. In mijn ogen blijft zo'n toestel kopen dan ook een gokje. Een gokje van 500euro of meer is heftig
Reputatie 6
Badge +5
Heeft iemand hier het toestel al?
Zo ja, kan je er een kleine review over schrijven? Dat zouden we erg leuk vinden 🙂

We zoeken dus iemand die de OnePlus 5 heeft en er iets over wilt schrijven.
Als ik diegene ergens bij kan helpen, hoor ik het graag.
Groet, Ben
Heeft iemand hier het toestel al?
Zo ja, kan je er een kleine review over schrijven? Dat zouden we erg leuk vinden 🙂

We zoeken dus iemand die de OnePlus 5 heeft en er iets over wilt schrijven.
Als ik diegene ergens bij kan helpen, hoor ik het graag.
Groet, Ben

Ik heb hem net binnen, ik wil er best t.z.t. een stukje over schrijven!
Reputatie 6
Badge +5
Als je dat zou willen doen, zou dat echt heel gaaf zijn mavink!
Ik hoop snel weer van je te horen.
Groet, Ben
Hallo Ben,
Ik gebruik de Oneplus 5 nu al 11 dagen en ik ben erg tevreden. Dit is tot nu toe de snelste android telefoon die ik heb gehad. De camera is geweldig maar de 4k video is nog niet zo goed op het moment maar ze gaan er een update voor uitbrengen. Ik heb geen jelly effect en de batterij is ongelofelijk. De slogan van Oneplus klopt wel. Ik laad hem altijd voordat ik naar school ga in de ochtend terwijl ik eet en me tanden poets etc. Het bevat sommige functies niet zoals wireless charging en water ressistant maar dit is geen enkel probleem voor mij. De design kon wat mooier en misschien konden ze in plaats van 8gb ram een standaard model maken met 6gb ram en een qhd scherm. Ook al merk je met het blote oog niet het verschil tussen hd en qhd. Er zijn nog wel kleine bugs maar ik vertrouw OP er op dat ze updates gaan uitbrengen. Zodra android 8 ook uit is word de telefoon beter dan ooit. We moeten geduldig wachten en ik ben tevreden met deze toestel. Ik had nog een vraag over de 4g ondersteuning. Wanneer is dat ongeveer beschikbaar?
Reputatie 7
Badge +4
Als je bedoelt VoLTE ondersteuning, dan zal dat nog lang op zich laten wachten. Zo'n fabrikant moet met elk netwerk waar dit aangezet wordt een certificerings traject door. (lees bug fixing en parameter settings). De chinese fabrikanten leveren via via dan wel toestellen aan europa, maar verder is er weinig op ondersteuning te verwachten. Samsung, Huawei, Sony, Microsoft, HTC en general mobile zijn de merken die dit al wel op het Tele2 netwerk hebben gedaan. Zie ook www.tele2.nl/volte
Ook de Nokia wordt nog niet Volte ondersteunt. Het is een voorwaarde die blijkbaar alleen voor Tele2 nodig is omdat ze geen 3G netwerk hebben. Bij alle andere providers kun je deze toestellen gewoon met abonnement aanschaffen. Nokia is stukken goedkoper en dus aantrekkelijk voor aantal klanten. Geen BKR nodig want Nokia 6 gaat 249 kosten.
Reputatie 2
Ook de Nokia wordt nog niet Volte ondersteunt. Het is een voorwaarde die blijkbaar alleen voor Tele2 nodig is omdat ze geen 3G netwerk hebben. Bij alle andere providers kun je deze toestellen gewoon met abonnement aanschaffen. Nokia is stukken goedkoper en dus aantrekkelijk voor aantal klanten. Geen BKR nodig want Nokia 6 gaat 249 kosten.

Dat klopt helemaal Esther, Nergens anders is het nodig om deze Volte ondersteuning te hebben. Het is een Tele2 probleem . Als een toestel 4G geschikt is is dat voor mij voldoende. Mijn Nokia 6 is besteld en komt binnen 14 dagen. Mijn huidig maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2 ga ik om die reden opzeggen. Sim only kan ik overal afsluiten.
Reputatie 6
Badge +5
Ook de Nokia wordt nog niet Volte ondersteunt. Het is een voorwaarde die blijkbaar alleen voor Tele2 nodig is omdat ze geen 3G netwerk hebben. Bij alle andere providers kun je deze toestellen gewoon met abonnement aanschaffen. Nokia is stukken goedkoper en dus aantrekkelijk voor aantal klanten. Geen BKR nodig want Nokia 6 gaat 249 kosten.Hier moet iets worden rechtgezet. We hebben geen eigen 3G-netwerk maar het is wel beschikbaar als je buiten de 4G-dekking zit. Mocht je buiten het 4G-dekkingsgebied komen in Nederland, dan val je terug naar 3G van het T-Mobile netwerk. Dus je hebt dan wel gewoon verbinding over dit 3G-netwerk.

Dat klopt helemaal Esther, Nergens anders is het nodig om deze Volte ondersteuning te hebben. Het is een Tele2 probleem . Als een toestel 4G geschikt is is dat voor mij voldoende. Mijn Nokia 6 is besteld en komt binnen 14 dagen. Mijn huidig maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2 ga ik om die reden opzeggen. Sim only kan ik overal afsluiten.Wij willen ervoor zorgen dat de VoLTE ondersteuning er is voor alle toestellen. Omdat we een eigen 4G-netwerk hebben, hoeven we niet zelf een 3G-netwerk te hebben. 4G is de toekomst en straks heeft iedereen het, ook voor bellen. Zal 3G nog lang bestaan? Da's een andere kwestie. Maar voor nu is de Nokia 6 niet klaar voor VoLTE. Ik hoop wel dat je veel plezier zal hebben met het toestel en dat je een provider kan vinden die aan jouw eisen voldoet.

Ik hoop wel dat het snel beschikbaar is, zodat we je misschien volgende keer een aantrekkelijk aanbod kunnen doen :)

We houden contact.
Groet,
Ben
Reputatie 2
[quote=Ben van Tele2]Ook de Nokia wordt nog niet Volte ondersteunt. Het is een voorwaarde die blijkbaar alleen voor Tele2 nodig is omdat ze geen 3G netwerk hebben. Bij alle andere providers kun je deze toestellen gewoon met abonnement aanschaffen. Nokia is stukken goedkoper en dus aantrekkelijk voor aantal klanten. Geen BKR nodig want Nokia 6 gaat 249

Dat klopt helemaal Esther, Nergens anders is het nodig om deze Volte ondersteuning te hebben. Het is een Tele2 probleem . Als een toestel 4G geschikt is is dat voor mij voldoende. Mijn Nokia 6 is besteld en komt binnen 14 dagen. Mijn huidig maandelijks opzegbaar abonnement bij Tele2 ga ik om die reden opzeggen. Sim only kan ik overal afsluiten.

Ik hoop wel dat het snel beschikbaar is, zodat we je misschien volgende keer een aantrekkelijk aanbod kunnen doen :)

We houden contact.
Groet,
Ben

Dus Ben ook als ik zelf een Nokia 6 aangeschaft heb mag ik geen gebruik maken van mijn Tele2 abonnement?
Toestel is besteld en is 4G geschikt.
Ik ben tevreden over het abonnement. En wie weet komt de certificering er dan wel als het toestel eenmaal overal te koop is.
Dus is het noodzakelijk dat ik opzeg bij Tele2 of kan ik daarmee nog wachten?

MVG Anja
Reputatie 6
Badge +5
Op dit moment houden we ons aan de lijst die op onze website staat.
Hier kan je een sim-only abonnement bestellen, en rechts zie je de 4G "Check".
Dan kan je het toestel intypen en zie je of het door ons ondersteunt wordt.
Deze lijst wordt regelmatig voorzien van updates. Als jouw toestel er nog niet tussen staat is deze dus nog niet opgenomen in de lijst, en is deze (nog) niet klaar voor het Tele2 4G-netwerk.
We willen uiteraard zoveel mogelijk toestellen toelaten, zodat er veel keuze is voor iedereen.
Hou de lijst in de gaten.
Groet, Ben
Reputatie 2
Op dit moment houden we ons aan de lijst die op onze website staat.
Hier kan je een sim-only abonnement bestellen, en rechts zie je de 4G "Check".
Dan kan je het toestel intypen en zie je of het door ons ondersteunt wordt.
Deze lijst wordt regelmatig voorzien van updates. Als jouw toestel er nog niet tussen staat is deze dus nog niet opgenomen in de lijst, en is deze (nog) niet klaar voor het Tele2 4G-netwerk.
We willen uiteraard zoveel mogelijk toestellen toelaten, zodat er veel keuze is voor iedereen.
Hou de lijst in de gaten.
Groet, Ben

Maar ik heb al een Tele2 abonnement. Wordt dat dan onbruikbaar?
Reputatie 7
Badge +5
Dan kunnen ze je afsluiten, dit wordt dan kenbaar gemaakt door middel van een SMS.
Dan zul je een toestel uit hun (lees Tele2 ) 4G lijst aan moeten schaffen om gebruik te kunnen maken van je abo.
Heeft iemand het 4G netwerk al uitgeprobeerd met zijn OnePlus 5? Kan hij of zij alsjeblieft laten weten of het 4G netwerk werkt?

Heb het hele topic gelezen wat betreft volte en de certificaten etc. Toch zou ik graag willen weten of het echt niet mogelijk is om de telefoon te gebruiken op het netwerk.

Aan de telefoon is mij namelijk verteld dat ik er wel vanuit kon gaan omdat alle OnePlus modellen in het lijstje van 4G ready telefoons.
Reputatie 2
Dan kunnen ze je afsluiten, dit wordt dan kenbaar gemaakt door middel van een SMS.
Dan zul je een toestel uit hun (lees Tele2 ) 4G lijst aan moeten schaffen om gebruik te kunnen maken van je abo.

Bedankt voor je reactie Cypher. Ik laat het er gewoon op aan komen. Ik wacht het wel af em als ze me willen afsluiten doen ze dat maar. Ik heb gekozen voor de Nokia 6 omdat het een goed merk is voor een mooi prijsje.
Ooit ruim 10 jaar geleden was Nokia mijn allereerste toestel en ik kan er nog steeds mee bellen.
Dus..........

Vriendelijke groet

Anja
Heeft iemand het 4G netwerk al uitgeprobeerd met zijn OnePlus 5? Kan hij of zij alsjeblieft laten weten of het 4G netwerk werkt?

Heb het hele topic gelezen wat betreft volte en de certificaten etc. Toch zou ik graag willen weten of het echt niet mogelijk is om de telefoon te gebruiken op het netwerk.

Aan de telefoon is mij namelijk verteld dat ik er wel vanuit kon gaan omdat alle OnePlus modellen in het lijstje van 4G ready telefoons.

4G internet werkt gewoon (nog sterker: supersnel). Alleen bellen gaat nog niet via 4G/VoLTE.

4G internet werkt gewoon (nog sterker: supersnel). Alleen bellen gaat nog niet via 4G/VoLTE.

Heel erg bedankt voor je reactie, mijn abonnement gaat morgen in. Ik ben benieuwd. Heel lang Robin mobile gehad maar (20 euro p/m voor 2,0 Mbps) is toch erg traag. Snelheid van de telefoon wordt zo niet benut omdat het internet hem traag houd.
Oneplus beweert volte wel te ondersteunen.
4G netwerk is geen probleem op de oneplus 5. De telefoon is lekker snel.
Reputatie 7
Badge +4
Oneplus beweert volte wel te ondersteunen.
Het is fijn dat de hardware het ondersteund, maar omdat ze nog geen certificering hebben gedaan op Nederlandse netwerken zullen de toestellen altijd een 3G netwerk gebruiken als ze gaan bellen.
Een Tele2 sim die in een Samsung toestel VoLTE doet en daarna in een Oneplus wordt gedaan belt gewoon over het 3G netwerk (van T-mobile omdat Tele2 een 4G only provider is)
Kan zijn voor het overige maakt het toestel wel gebruik van 4G

Reageer