OnePlus 5

• 7 juni 2017
  • 55 reacties
  • 5038 x bekeken

Reputatie 1
Op 20 juni wordt de OnePlus 5 onthuld. Het lijkt weer een toptoestel te gaan worden, dat qua specs de concurrentie aan kan gaan met de nieuwste Galaxy en iPhone, maar een stuk goedkoper zal zijn dan die telefoons. De focus zou bij dit toestel op de camera liggen, iets dat bij vorige OnePlus toestellen nog wel te wensen over liet.

Dit zijn de verwachtte specs van de OnePlus 5: http://www.pcadvisor.co.uk/new-product/mobile-phone/oneplus-5-latest-rumours-release-date-uk-price-specs-3649235/#toc-3649235-4

Zijn er meer mensen die erg nieuwsgierig zijn naar dit toestel?

55 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Toestel kwam voor mij iets te laat, ik ben voor de S8+ gegaan.
Reputatie 1
Dat is ook een mooie! Hoe bevalt ie?
Reputatie 3
Badge +1
Ja super! Heb alleen alweer een barst in het scherm...

Reputatie 7
Badge +4
Oneplus, geen ondersteuning VoLTE, Samsung S8 wel.. Als je eenmaal met mensen snel HD kan bellen wil je echt niet meer terug.. Helaas werkt het nog niet tussen operators, maar als je een toestel van één van de bekende merken koopt kun je wel mee zodra het beschikbaar komt.
Reputatie 6
Badge +5
OnePlus heeft mooie toestellen gelanceerd, daar ben ik het zeker mee eens.
Ik heb de OnePlus One gehad zelfs! Was echt een mooi ding en was er zeer tevreden mee.
Helaas heeft deze het niet lang uitgehouden, mede doordat ik was vergeten de telefoon uit mijn broekzak te halen van mijn zwembroek toen ik in de zee ging zwemmen... oopsie..

OnePlus ondersteunt helaas geen VoLTE. Dus is erg jammer..
Maar er staan wel een aantal OnePlus toestellen op de lijst van toestellen die geschikt zijn voor ons netwerk:

De OnePlus 5 is nog niet uit, daarom staat deze nog niet op de lijst.
Wanneer het er bij komt te staan, kan ik ook niet met zekerheid zeggen.
Wat ik wel weet is dat de lijst met 4G-ready toestellen regelmatig van updates wordt voorzien.

We houden het dus in de gaten.
Groet, Ben
Reputatie 1
Dat is wel jammer inderdaad, dat ze geen VoLTE ondersteunen.

Balen van je OPO, Ben!
Reputatie 1
Ja super! Heb alleen alweer een barst in het scherm...

Oh echt?! Damn... ☹
Reputatie 6
Badge +5
Dat is wel jammer inderdaad, dat ze geen VoLTE ondersteunen.
Balen van je OPO, Ben!
Ja, dat was even duur potje zwemmen.
Ach, gelukkig was die OnePlus niet schandalig duur geprijsd, zoals andere toestellen die hier genoemd worden ;)
Maar het had zeker voorkomen kunnen worden en het was gewoon niet echt handig van me nee...
Gelukkig ben er ik niet door gebarsten 🤣
Reputatie 3
Badge +1

Gelukkig ben er ik niet door gebarsten 🤣

Doe maar zo... 😝
Reputatie 6
Badge +5
OnePlus 5 in het nieuws op Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/126095/oneplus-toont-op5-in-commercial-tijdens-indiase-cricketwedstrijd.html

En... Wie gaat ervoor?
Ik wacht het nog rustig af..
Reputatie 2
OnePlus 5 in het nieuws op Tweakers:
https://tweakers.net/nieuws/126095/oneplus-toont-op5-in-commercial-tijdens-indiase-cricketwedstrijd.html

En... Wie gaat ervoor?
Ik wacht het nog rustig af..

Nou ik ga niet voor een mobiel van 800 euro of meer. Wacht op Nokia 6. Hoop dat Tele2 die gaat aanbieden met een aantrekkelijk abonnement. Anders koop ik hem denk ik los.
De One plus One is ook nog een optie eventueel
Reputatie 6
Badge +5
Nou ik ga niet voor een mobiel van 800 euro of meer. Wacht op Nokia 6. Hoop dat Tele2 die gaat aanbieden met een aantrekkelijk abonnement. Anders koop ik hem denk ik los.
Het is inderdaad een hoop geld. En voor de flagships van de grote merken (Apple, Samsung, Google etc.) betaal je dat zeker.
OnePlus heeft zich altijd onderscheiden door top-specs te geven voor een (veel) lagere prijs.
Er is echter wel 1 nadeel moet ik zeggen, en dat is het update-beleid van de fabrikant. Deze komen zelden, in kleine getale, en vaak ook erg laat.
Ook zou ik niet veel verwachten aan updates naar nieuwe Android-versies als het toestel al een jaar of langer op de markt is. Dat geldt helaas ook voor de OnePlus One.
Mooi toestel, maar het begint nu wel echt qua software verouderd te raken.
Ik weet helaas niet hoe het zit met de Nokia 6. Het toestel is nog niet uit (juli 2017 lees ik online).
Als je niet te veel wilt betalen is dit toestel zeker een optie. Er wordt verwacht dat deze voor E 249,00 op de markt komt (niet zeker nog). Dat is zeer aanlokkelijk. Eerst zien, dan geloven?
Of ga je die kopen?
Oh ja, nog een dingetje... de OnePlus 5 wordt vandaag onthuld. Ben benieuwd...

Groet, Ben
Reputatie 2

Als je niet te veel wilt betalen is dit toestel zeker een optie. Er wordt verwacht dat deze voor E 249,00 op de markt komt (niet zeker nog). Dat is zeer aanlokkelijk. Eerst zien, dan geloven?
Of ga je die kopen?
Oh ja, nog een dingetje... de OnePlus 5 wordt vandaag onthuld. Ben benieuwd...

Groet, Ben

Hoi Ben
De prijs van 249.00 staat al vast hoor. Je kunt het toestel op diverse plaatsen al bestellen.
Of ik hem ga kopen? Nu nog niet want ik hoop op een aanbieding van Tele2 , maar ik hoorde van iemand hier op het forum dat Nokia nog geen certificering heeft gegeven.
Ik zal eerlijk zijn. Ik probeer op dit moment Tele2 uit. Heb maandelijks opzegbaar unlimited abonnementje genomen. Maar ik heb daar veel te veel aan. Bel maar weinig en gebruik amper 1GB. Ik wil dus om te beginnen al kijken voor kleiner abonnement. Is dat er niet met de Nokia 6, dan koop ik eventueel het toestel los en neem de kleinste sim only. Blijkt de Nokia 6 helemaal niet geschikt voor jullie netwerk, dan stap ik over naar andere aanbieder.
Het is dus afwachten.
Ik wil ook voor ik bestel eerst het toestel zien en vasthouden.

Groet

Anja
Reputatie 6
Badge +5
249 Euro is een mooi bedrag. Dat moet ik eerlijk toegeven.
Ik kan niet zeggen of Tele2 deze telefoon zal opnemen in het portfolio van toestellen die wij aanbieden via de website.

Verder vind ik het alleen maar goed dat je Tele2 uitprobeert!
Je hebt een maandelijks opzegbaar abonnement. Dit betekent ook dat je elke maand een ander abonnement kan nemen als je wilt.
Wil je 1GB, 5GB of juist 10GB of Unlimited, je kan het elke maand aanpassen.

Met het vasthouden van het toestel begrijp ik je goed hoor. Eerst zien en voelen, dan kopen.
Helemaal goed. Kan ik nog meer voor je betekenen?
Groet, Ben
Reputatie 2
249 Euro is een mooi bedrag.
Met het vasthouden van het toestel begrijp ik je goed hoor. Eerst zien en voelen, dan kopen.
Helemaal goed. Kan ik nog meer voor je betekenen?
Groet, Ben

Nee hoor Ben, op dit moment niet. Of toch, je kunt misschien hard met me meeduimen dat Tele2 het toestel gaat aanbieden☺️?
Groet, Anja
Reputatie 7
Badge +4
Er lijkt een deal tussen KPN en Nokia te zijn waardoor deze exclusief via KPN en Telfort worden verkocht.
http://www.btg.org/2017/06/14/nokia-terug-bij-kpn/

Ze staan bij de andere operators inderdaad nog niet in de shop.
Reputatie 2
Er lijkt een deal tussen KPN en Nokia te zijn waardoor deze exclusief via KPN en Telfort worden verkocht.

Bij Vodafone is ie ook verkrijgbaar zowel los als met abonnement. www.telefoonabonnement.nl
Reputatie 2

Misschien niet bij Tele2 zelf
Maar kan ik wel Tele2 abonnement blijven gebruiken als Nokia 6 niet op hun lijst staat?
Dan zou ik een los toestel kunnen kopen eventueel. Anders stap ik over.
Bij Vodafone is ie ook verkrijgbaar zowel los als met abonnement. www.telefoonabonnement.nl

Ook Ben en Hollands Nieuwe bieden het toestel gewoon met abonnement aan .
Nu Tele2 nog!
Reputatie 7
Badge +4
Telefoonabonnement.nl biedt het toestel aan in combinatie met een simkaart van een provider. Op de sites van de providers zelf staat hij alleen bij KPN/Telfort.
Tele2 heeft de noodzaak om 4G bellen te gebruiken en zolang dit niet door de fabrikant wordt gecertificeerd zal zo'n toestel niet in combinatie met een Tele2 simkaart door hen maar ook niet door een retailer verkocht mogen worden.
Reputatie 2
Telefoonabonnement.nl biedt het toestel aan in combinatie met een simkaart van een provider. Op de sites van de providers zelf staat hij alleen bij KPN/Telfort.
Tele2 heeft de noodzaak om 4G bellen te gebruiken.

Dus Eric even voor alle duidelijkheid.
Ik koop een Nokia 5 of 6 los.
Maar ik mag dus mijn Tele2 simkaart niet blijven gebruiken met dit toestel? Dat heb ik al paar keer gevraagd.
Graag concrete duidelijkheid hierover.
Indien nee, kan ik mijn maandabonnement vast opzeggen en elders abonnement met het toestel wat binnenkort uitkomt nu al bestellen. Even goede vrienden
Reputatie 6
Badge +5
OnePlus is weer in het nieuws hoor:
https://tweakers.net/nieuws/126365/gebruikers-oneplus-5-klagen-over-gebrek-aan-4g-op-vodafone-netwerk.html
We houden het nieuws in de gaten...

Groet, Ben
OnePlus is weer in het nieuws hoor:
https://tweakers.net/nieuws/126365/gebruikers-oneplus-5-klagen-over-gebrek-aan-4g-op-vodafone-netwerk.html
We houden het nieuws in de gaten...

Groet, Ben

Is er al enig zicht op ondersteuning voor VoLTE voor de Oneplus toestellen? Zo niet, ligt dit aan Tele2 of Oneplus?
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn maar een paar vendors die hun toestellen certificeerd voor VoLTE. Je ziet bij KPN/Voda alleen de grote jongens als Samsung, Apple en Huawei. Bij Tele2 wordt ook Sony, Microsoft en HTC extra genoemd. De bal ligt dus bij handset vendors om voor elk netwerk in elk land de certificering (b.v. parameter keuze) te doen. Dat zal niet voor elke fabrikant haalbaar zijn, zeker niet de chinese zonder vertegenwoordiging in Nederland en een klein marktaandeel.
Wil je de voordelen van VoLTE, dan moet je een toestel kiezen wat wel gecertificeerd is. Ik zie dat de lijst bij Tele2 inmiddels 50 toestellen bevat. www.tele2.nl/volte
Er zijn maar een paar vendors die hun toestellen certificeerd voor VoLTE. Je ziet bij KPN/Voda alleen de grote jongens als Samsung, Apple en Huawei. Bij Tele2 wordt ook Sony, Microsoft en HTC extra genoemd. De bal ligt dus bij handset vendors om voor elk netwerk in elk land de certificering (b.v. parameter keuze) te doen. Dat zal niet voor elke fabrikant haalbaar zijn, zeker niet de chinese zonder vertegenwoordiging in Nederland en een klein marktaandeel.
Wil je de voordelen van VoLTE, dan moet je een toestel kiezen wat wel gecertificeerd is. Ik zie dat de lijst bij Tele2 inmiddels 50 toestellen bevat. www.tele2.nl/volte

Gezien het feit dat Oneplus in Amsterdam een popup store had voor de lancering van de Oneplus 5 vinden ze Nederland kennelijk interessant. Vandaar ook de vraag of dit iets is dat bij Tele2 of bij Oneplus ligt; in het laatste geval helpt het ongetwijfeld als Nederlandse gebruikers massaal aan Oneplus gaan vragen om eens met Tele2 te bellen.

Reageer