Onbeperkt Internet blijkt toch beperkt. Misleidende advertenties.

• 4 november 2019
  • 13 reacties
  • 513 x bekeken

Hey mensen (Tele2 klanten dus),

Mijn vriendin heeft een onbeperkt internet mobiel abonnement, maar dit blijkt dus niet zo te zijn. Gelukkig heb ik t niet aangeschaft, want ik haatte die reclames, wat een irritante creaties zeg. 

Nu heb ik meerdere topics gezien waarin Tele2 smoesjes bedenkt “bij normaal gebruik”. Wat blijkt dus, die hele actie is een leugen. Onbeperkt is onbeperkt, de term onbeperkt impliceert dat er geen limieten zijn, maar het blijkt dus dat je enkel 5GB per dag hebt, dus het is dan juist wél beperkt. 

Tele2 heeft dus smoesjes nu, ze willen bijvoorbeeld niet dat jij de hele dag een videostream aan hebt.. want dat is niet “normaal gebruik”. Wie bepaalt wat normaal is? Als jij een abonnement met onbeperkt internet denkt te nemen, mag je er van uitgaan dat je kunt doen wat je wilt, WANT HET IS ONBEPERKT.

Zijn er onder jullie ook mensen die zich voorgelogen voelen? Er zal vast veel in hun gebruikersovereenkomst staan, maar ze adverteren dit abonnement als onbeperkt. Dat is toch wettelijk verboden, omdat het consumenten misleidt? Is er iets in gang gezet wat juridische procedures betreft of slikken de meesten van jullie dit onrecht?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Je krijgt elke nacht om 12 uur opnieuw 5Gb. Als die op een dag op raken kun je onbeperkt en zonder kosten 1Gb bundels bijbestellen. Dus unlimited en geen extra kosten.  Op alle info pagina's staat dit duidelijk aangegeven, ze hebben dit niet in de kleine lettertjes weggestopt. Bijvoorbeeld bij de uitleg van databundel onder het vraagteken bij een bestelling:

Als je een unlimited data bundel bij bijvoorbeeld t-mobile neemt werkt het op dezelfde manier.

Je krijgt elke nacht om 12 uur opnieuw 5Gb. Als die op een dag op raken kun je onbeperkt en zonder kosten 1Gb bundels bijbestellen. Dus unlimited en geen extra kosten.  Op alle info pagina's staat dit duidelijk aangegeven, ze hebben dit niet in de kleine lettertjes weggestopt. Als je een unlimited data bundel bij bijvoorbeeld t-mobile neemt werkt het op dezelfde manier.

Hoi, ja ik las dat tele2 gaat fuseren met t-mobile, of wellicht is dat al gebeurt, dus da's dan geen verassing dat het op dezelfde manier werkt. Zo te zien is dit juist zo gemaakt om mensen die video's willen bekijken te beperken, want als je eenmaal na 5gb video's wilt kijken met die 1gb bundelboosts, zal je video onderbroken worden. 

Maar het is dus niet onbeperkt, ik zou even een woordenboek d'r bij pakken. Als je internet in ene stopt na 5gb, dan heb je al te maken met een beperking. Dat men bij multinationals woorden probeert te herdefiniëren om er zelf beter van te worden is niks nieuws,  Afijn goldmember Eric, ik probeer juist de echte, normale Tele2 klanten te spreken, ipv mensen als jij met 15102 reacties. Vriendelijk verzoek om je postcount elders te gaan opkrikken.

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben inderdaad al jaren klant en heel tevreden met mijn unlimited abonnement. De discussie of unlimited wel unlimited is hebben we vaker hier gehad. Check maar eens met de zoekfunctie. Daar hoef je geen nieuw topic voor te openen. Is herhaling van zetten, wat ik dus ook weer deed.

Reputatie 7
Badge +5

Waarom mag daar geen nieuw topic voor geopend worden, oude topics worden vaak afgesloten na een bepaalde tijd.

En ik geef de TS en de inhaker gelijk, het is gewoon misleiding.

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb zelf geen onbeperkte bundel, dus geen ervaring noch behoefte eraan, maar volgens mij kun je een bundel bijbestellen voordat je bundel op is. 

Reputatie 7
Badge +5

Ben je bv een film aan het streamen en wordt het net spannend, poof beeld weg NOG 1 GIG en je kunt verder kijken (heel even want dan kun je weer aan de gang.

Maar het topic gaat over de misleiding, zullen we on topic blijven.

Reputatie 4
Badge

Je krijgt elke nacht om 12 uur opnieuw 5Gb. Als die op een dag op raken kun je onbeperkt en zonder kosten 1Gb bundels bijbestellen. Dus unlimited en geen extra kosten.  Op alle info pagina's staat dit duidelijk aangegeven, ze hebben dit niet in de kleine lettertjes weggestopt. Als je een unlimited data bundel bij bijvoorbeeld t-mobile neemt werkt het op dezelfde manier.

Hoi, ja ik las dat tele2 gaat fuseren met t-mobile, of wellicht is dat al gebeurt, dus da's dan geen verassing dat het op dezelfde manier werkt. Zo te zien is dit juist zo gemaakt om mensen die video's willen bekijken te beperken, want als je eenmaal na 5gb video's wilt kijken met die 1gb bundelboosts, zal je video onderbroken worden. 

Maar het is dus niet onbeperkt, ik zou even een woordenboek d'r bij pakken. Als je internet in ene stopt na 5gb, dan heb je al te maken met een beperking. Dat men bij multinationals woorden probeert te herdefiniëren om er zelf beter van te worden is niks nieuws,  Afijn goldmember Eric, ik probeer juist de echte, normale Tele2 klanten te spreken, ipv mensen als jij met 15102 reacties. Vriendelijk verzoek om je postcount elders te gaan opkrikken.

Als je gewoon paar keer een sms verstuurd is het toch geen probleem? gewoon 10 smsjes en heb je weer 10gb die dag. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is de vraag toch helemaal niet, hij vraagt of anderen de naam '’Unlimited'’ misleidend vinden.

Of het nu werkbaar is of niet doet dan niet ter zake.

Reputatie 7
Badge +4

Kpn, t-mobile en Tele2 verkopen nu een unlimited abonnement waarbij je elke dag na 5Gb unlimited 1Gb bundels bij kan bestellen. Niks mis mee en prima werkbaar zoals Simnlru al beschrijft.

Reputatie 7
Badge +1

Als je gewoon paar keer een sms verstuurd is het toch geen probleem? gewoon 10 smsjes en heb je weer 10gb die dag. 

Je kunt niet achter elkaar even 10 berichten sturen en dan 10GB krijgen. Het is juist een maatregel om urenlang streamen tegen te gaan. Unlimited gaat om ‘normaal’ gebruik in een telefoon. Punt is alleen dat sommige gebruikers urenlang streamen op een telefoon inmiddels normaal vinden. 

Reputatie 1

Kpn, t-mobile en Tele2 verkopen nu een unlimited abonnement waarbij je elke dag na 5Gb unlimited 1Gb bundels bij kan bestellen. Niks mis mee en prima werkbaar zoals Simnlru al beschrijft.

We kennen de vaste members die alles prima vinden. Echter bij t-mobile ‘activeer je zo vaak je wilt gratis extra 1 GB’ bij Tele2 moet je zelf (klant onvriendelijker dan bij andere providers) sms sturen voor ‘nog 1GB’, er staat niet bij dat dit mag ‘zo vaak als je wilt’. En als het er niet bij staat…...

Reputatie 7
Badge +4

Reputatie 1

Heren, laten we dit een serieus forum laten met tips voor en discussie met klanten. Met kinderlijke plaatjes wordt het niveau van dit platform nog bedenkelijker. 

Reageer