Officieel T-Mobile en Tele2 gaan samen.

• 27 november 2018
  • 17 reacties
  • 1578 x bekeken

Reputatie 5
Badge
T-Mobile en Tele2 gaan samen.
Bron:
https://twitter.com/SorenAbildgaard/status/1067468194170982408
https://www.ad.nl/economie/t-mobile-mag-tele2-toch-overnemen-van-brussel~a762a50d/
https://www.telegraaf.nl/financieel/2848716/t-mobile-mag-tele2-nederland-kopen

17 reacties

Reputatie 1
minder concurrentie dus is de klant duurder uit lijkt mij ,tele 2 (mobiel) beviel mij prima al die jaren..... en heb nu t-mobiel voor tv-internet-bellen.... dat is behelpen...
en wat nu ? straks 1 rekening ?
Reputatie 7
Badge +1
Krijg je eindelijk je 4G roaming ?
Reputatie 5
Badge
Krijg je eindelijk je 4G roaming ?dat is nog afwachten.
Unlimited van Tele2 kost €25'-
Unlimited van T-Mobile kost €35,-

Dan gaan we er tussen in zitten en dan kom je op €30,- uit.

Fusie Vodafone&Ziggo

Ik had eerst twee accounts, die zijn nu samengevoegd.
Als ik inlog dan kan ik kiezen welke abo ik benader, ik moet zeggen dat is wel erg handig als je een quad abo hebt.
De prijs van mijn oude Ziggo mobiele abo is niet verhoogd, die is nu €11,- duurder maar niet voor mij ( oude rechten ) en is zelfs maandelijks opzegbaar.
Die is bij Vodafone niet meer te krijgen voor die prijs.

Zoiets zal het wel worden voor de combi/fusie T-Mobile&Tele2 totdat ze dat gaan veranderen.
Veranderen ze dat dan kun je je contract laten ontbinden.

Maar goed daar zit wel een hoop speculatie in van mijn kant, een beetje koffiedik kijken.
De tijd zal het uitwijzen.
Reputatie 7
Badge +1
Krijg je eindelijk je 4G roaming ?dat is nog afwachten.
Gaat gebeuren, de vraag is alleen hoe lang het duurt.
Reputatie 7
Badge +1
@Cypher, ik gok dat het 35 blijft (en de oude 25 euro abonnementen vanzelf op termijn uitfaseren, of misschien na 3 jaar verplicht over) en dan korting o.b.v. meerdere diensten afnemen.
Commercieel gezien vanuit de kant van T-Mobile zal dat wel het plan zijn, maar je weet niet waar de concurentie mee op de proppen komt want die zitten natuurlijk ook niet stil en volgen het op de voet.
Er zal dus wel wat op de markt bewogen worden door alle partijen, want ze willen natuurlijk allemaal een groter marktaandeel.

Nog wat speculatie van mijn kant.

Een kijkje in het verleden.

T-Mobile tuigt een nieuwe provider genaamd Tele2 op in Nederland, die kan dan met subsidie een netwerk opbouwen die daarna opgeslokt wordt door T-Mobile en voila je bent een nog grotere player op de markt die dan weer gaat concureren met de 2 andere molochen die een groot aandeel op de markt hevben.
Dat het altijd al zo in de pijplijn gezeten heeft.
Tele2 heeft ook altijd gebruik gemaakt van het netwerk van T-Mobile (3G) daaruit blijkt al een innige band tussen die twee.
Reputatie 7
Badge +1
Tele2 was niet in handen van Deutsche Telecom dus T-Mobile heeft Tele2 niet opgetuigd.
Dat weet ik ook wel (zweeds) maar blijkbaar hebt je nog nooit van een conspiricy theorie gehoord en het was ook speculatie wat ik van te voren aangaf
Feit is wel dat ze altijd het netwerk van T-Mobile hebben gebruikt die ze nu overneemt.
Maar goed zoek het woord speculeren/speculatie maar eens op, dat betekent onder andere "het voor reëel aannemen van mogelijkheden"
Kwam dit artikel tegen over de overname.

https://www.androidplanet.nl/nieuws/t-mobile-tele2-overname-officieel/amp/

Misschien interessant om te lezen.
Reputatie 7
Badge +1
@Cypher, niet zo zuur hè. Speculeren is in mijn ogen logisch voor zaken waarvan niet precies duidelijk is wat de feitelijke situatie is (wie vermoordde president Kennedy), maar T-Mobile heeft Tele2 niet opgetuigd, dus daar zag ik simpelweg geen reden om te speculeren.
Reputatie 6
Badge +1
Tele2 is ooit begonnen met een lijstje telefoonnummers om goedkoop uit het buitenland naar huis te kunnen bellen. Daarna kwam een telefoonnummer om thuis op de vaste lijn voor het kiezen van nummer te draaien, ook om te sparen. Zo begon het ca 20 jaar geleden.
@pipodeclown je pikt een woordje uit mijn tekst en gaat ermee aan de haal en trekt zo alles uit zijn verband, dan zal ik het anders formuleren "T-Mobile tuigt samen met Tele2 Tele2 Nederland op'' alles hangt aan -T-Mobile masten en Tele2 gebruikt het T-Mobile netwerk (de innige band)
Het is ook vreemd dat Tele2 na zoveel moeite en investeringen zich op laat slokken door T-Mobile, en na de openbare uitspraak van de directeur/CEO whatever ook nog een Commissie wil beïnvloeden zodat de overname doorgaat.
En zat jij aan de onderhandelingstafel, nee ook jij kent de feiten niet net zoals ik ze niet ken ( reden tot speculatie)
Nu groeit T-Mobile zodat ze beter kunnen concurreren en het legt Tele2 ook geen windeieren.
Maar dat is allemaal speculatie, en blijkbaar snap jij de betekenis van dat woord nog steeds niet.
En zuur ben ik zeker niet ik legde je de betekenis uit en zoals gezegd was ik aan het speculeren maar snapte/snap jij de betekenis er niet van en gaat dan zitten nitpicken op een woordje, een welbekende tactiek om het hele verhaal proberen te ontkrachten.
Ja daar trap je in of niet.

Maar goed ik ga weer verder, dat was het einde van mijn speculatie.
Reputatie 7
Badge +1
Ik gaf mijn mening, jij werd daarop persoonlijk. Ik vind dat heel jammer en onnodig en niet de functie van het forum. Daar laat ik het voor dit onderwerp bij.
Och nou krijgen we die flauwekul, de trukendoos is open en meneer voelt zich ineens persoonlijk aangevallen.
Dan gaat het niet meer over de inhoud.

Ik legde je wat uit dat jij niet snapte, ja dat kan natuurlijk alleen maar aan diegene die het niet snapte.
Als je dat persoonlijk noemt dan is dat idd zo.

Maar als je het niet erg vind dan ga ik weer terug naar de orde van de dag.
Reputatie 7
Badge +1
... blijkbaar hebt je nog nooit van een conspiricy theorie gehoord ...
...zoek het woord speculeren/speculatie maar eens op...

I rest my case
Ik was toch met jou aan het discuseren en jij snapt het woord speculeren niet had ik het dan aan sinterklaas uit moeten leggen?
En nu pluk je weer een kort stukje tekst er tussen uit en haalt het uit zijn context tsk tsk je leert het blijkbaar nooit, ja oude gewoontes leer je moeilijk af.
Ja rest je case maar, dat is better zo.

Reageer