nieuw modem

• 17 januari 2020
  • 11 reacties
  • 164 x bekeken

U biedt mij een nieuw modem aan.

Maar ik wil graag weten wat u daar zoal mee kan doen?

Is het een modem dat on demand inschakelt en bij geen gebruik uitschakelt ivm energie en stralingsreductie 

Hoeveel zenders zitten erin?

Kan ik wifi uitschakelen.

Kan ik bekabelt internet gebruiken.

Hoeveel aansluitingen zitten op de modem-router voor tv en PC

blijft mijn oude modem werken wanneer ik de nieuwe niet aanneem?

Graag antwoord op deze vragen.

Mvgr Jan

11 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Je oude modem zou moeten werken als je de nieuwe modem niet wil gebruiken.

Tv zenders worden geregeld door het televisiekastje (decoder) en niet onze modem dus dat zal geen effect hebben.

Op al onze modems kun je wifi aan / uitzetten.

Onze nieuwe modems hebben 4 internet poortjes voor de PC. 

Welke type modem heb je gekregen. Dan kunnen we kijken of er iets van een eco modus op zit voor energie besparing 

Het is het nieuwe modem dat ik volgende week zou krijgen.

Mijn vraag. Zitten er meer wifi stralers in?

Zit er surveilance  in?

Reputatie 6
Badge +1

Die eco Modus maar gauw uitschakelen. Ander kun je de volgende dag weer je instellingen in je telefoon en smart TV opnieuw aanpassen voor een paar milliampere gespaarde stroom. Antenne voor wifi zit ingebouwd maar stralers voor wifi ken ik niet. En surveillance? 

Reputatie 7
Badge +5

En surveillance? 

Je weet wel de B.V.D of de C.I.A 😎 maar die onderscheppen de boel ergens anders via Echelon en Prism.

Reputatie 7
Badge +4

De wifi straling van al dit soort modems is vergelijkbaar. Als je echt wifi overal in je huis wilt kun je denken aan het uitbreiden met het Tele2 slimme wifi systeem. Zijn natuurlijk wel weer meer stroomverbruikers.

Dank ik weet genoeg.

Ik doe mijn PC aan een draad voor internet.

Ik wil niet meer maar minder.

Reputatie 7
Badge +4

Minder? EH, tja als je wifi helemaal niet gebruikt dan kun je het gewoon uitzetten in het modem.

Reputatie 7
Badge +5

Dank ik weet genoeg.

Ik doe mijn PC aan een draad voor internet.

Ik wil niet meer maar minder.

Dat is ook nog altijd de veiligste manier van verbinden, en sneller dan het Wifi signaal dat je Modem uitzend er van uitgaande dat iedereen tegenwoordig een Gig netwerkkaart heeft

Reputatie 6
Badge +1

Ik vind kabels zo onhandig aan mijn DECT, mijn handy of aan mijn hoorapparaten. 

Dank voor de grappige reactie.

Veel kennis over stralingsrisico's ben ik nog niet tegen gekomen.

Als u mij daar serieus mee kan helpen en ook alle andere klanten van tele2 dan zou dat heel welkom zijn.

Reputatie 6
Badge +1

Op een forum waar het vaak over draadloze verbindingen gaat en er dus veel kennis over straling op vele frequenties aanwezig is zul je weinig over nog steeds onbekende risico's vinden. Hier zijn meer oplossingen voor de daadwerkelijke problemen.

Maar een echte veldtest met straling doe ik eigenlijk persoonlijk : Mijn beide hoorapparaten zitten in mijn oren ca 1 cm van mijn hersenen, streamen continue met Bluetooth in twee richtingen. Na vijf jaar met dagelijks ca 16 uur merk ik nog steeds niets negatiefs. 

Reageer