Motivational Monday

Zo krijg je de billen van Doutzen Kroes!

  • 5 July 2021
  • 1 reactie
  • 73 x bekeken
Zo krijg je de billen van Doutzen Kroes!
Reputatie 1

Voetballen. Uren uitsloven in de sportschool. Wielrennen. Onwijs tof als iemand dit doet, maar dit is niet mijn cup of tea. Ik heb (samen met zo’n 5 miljoen andere Nederlanders, gok ik) het wandelen helemaal ontdekt de laatste tijd. Ik vind het zo chill om lekker even mijn hoofd leeg te maken en met een fijne afspeellijst door de stad achter de duinen rond te huppelen. Ik wil jou dan ook heel graag motiveren om gezellig met mij mee te doen. En nu weet ik dat jij stiekem denkt ‘werpt dat wel zijn vruchten af?’, ja zeker, dus dat ga ik je eens haarfijn uitleggen.

Strakke billen? Zo doe je dat! 😏

Wat blijkt nou? Wandelen vermindert gewoon het risico op Alzheimer, het werkt tegen stress en depressieve gevoelens. Je hebt er een betere nachtrust door én je krijgt er strakkere benen en billen van. Kortom, voor mij genoeg redenen om lekker na werk een blokje om te gaan. Het is super logisch dat je niet elke dag staat te springen om weer je wandelschoenen aan te trekken, maar geloof mij: achteraf krijg je zo’n voldaan gevoel. Als je eenmaal buiten loopt met het zonnetje in je gezicht, je omringt wordt met vrolijke sportieve mensen en met het idee dat je weer een stapje dichterbij het lijf van Doutzen Kroes bent, dan wil jij niks anders meer.

 

Upgrade jouw wandeltocht!

Oké, oké ik heb je misschien al een beetje over de streep getrokken om lekker de deur uit te gaan. Maar mocht jouw spanningsboog nou korter zijn dan een gemiddelde aflevering van Friends, dan komen hier wat tips om jouw wandelsessies wat uit te rekken:

#1 Luister een gave podcast 

Ik luister bijvoorbeeld Man, Man, Man de podcast.

#2 Maak leuke foto's onderweg

Ik maak graag foto’s van dieren of van mooie huizen.

#3 Ga lekker bellen

Ga bellen met die ene vriend of vriendin die jij al een tijdje niet meer hebt gesproken.

#4 Switch van locatie

Switch eens van locatie en ontdek zo nieuwe mooie plekken. Zo loop ik de ene keer naar het strand en de andere keer dan loop ik hier door de woonwijken.

#5 Track jouw tocht

Houd je stappen bij om zo steeds een stukje verder te willen lopen. Gebruik vooral een Fitbit om het aantal stappen te tracken en ik raad Strava om te zien welke afstand je hebt afgelegd. Geloof mij, dit werkt verslavend.

 

Ik hoop dat jij net zo enthousiast ben geworden als ik. Heb jij nou nog leuke looproutes of andere toffe wandeltips? Deel deze dan in de comments. Ik hoop dat ik jullie ook allemaal buiten tijdens mijn rondje aantref en jij hier ook net zoveel plezier in hebt als ik! 🎈


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey Lisa, goeie tips! Ik kan het weten, want ik gebruik de meeste zelf ook. Misschien moet ik wat vaker foto’s maken tijdens mijn wandelavonturen. 👌🏻
 

In februari heb ik wel deze gemaakt in het Zuiderpark. 😍

 

Reageer