beantwoord

Mobiel internet extreem traag.

• 19 juni 2018
  • 5 reacties
  • 151 x bekeken

Op de website van Tele2 staat leuk omschreven dat de internetsnelheid tot wel 225mb/s gaat. Een mooie belofte, maar als je dan maandenlang niets meer dan een paar kb (nee, dat is geen spelfout) ontvangt, dan slaat dat natuurlijk nergens op.

Tele2, ik heb alle instellingen wel honderd keer vernieuwd, ik bevind mij op een plek waar volledige dekking zou zijn, volgens uw dekkingskaart, ik heb een unlimited abbo, vertel me alsjeblieft waarom ik voor 25 euro per maand zulk verschrikkelijk slecht internet krijg..
icon

Beste antwoord door eric 19 juni 2018, 23:22

Als je overal en nergens dit soort snelheden hebt moet je gaan twijfelen aan je telefoon. Welk merk en type heb je? en kun je een ander 4g toestel gebruiken om te testen?
Dat max. 225mbit is natuurlijk niet echt haalbaar voor 1 persoon. Het blijft een shared medium, dus je zal het met een x aantal aktieve gebruikers in dezelfde cel moeten delen. Maar goed, ook dat ia natuurlijk niet overal en nergens hetzelfde.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als je overal en nergens dit soort snelheden hebt moet je gaan twijfelen aan je telefoon. Welk merk en type heb je? en kun je een ander 4g toestel gebruiken om te testen?
Dat max. 225mbit is natuurlijk niet echt haalbaar voor 1 persoon. Het blijft een shared medium, dus je zal het met een x aantal aktieve gebruikers in dezelfde cel moeten delen. Maar goed, ook dat ia natuurlijk niet overal en nergens hetzelfde.
Reputatie 7
Badge
Ervaar je in verschillende steden dezelfde trage snelheid?
@eric
Mijn telefoon is niet het probleem aangezien ik de simkaart in liefst drie verschillende toestellen heb geprobeerd. Ik heb zelf een iPhone SE, heb een Samsung Galacy S6 en een One Plus One geprobeerd, maar dat heeft geen significant verschil in snelheid opgeleverd.
Wat betreft de snelheid van 225mb/s, klopt, dat is ook niet haalbaar, maar Tele2 pretendeert wel dat het haalbaar is door het pontificaal als verkooppraatje op de website te zetten. Al zou ik 20mb/s ontvangen, dan zou je mij echt niet horen klagen.
@pipodeclown
Dezelfde problemen doen zich voor in Amsterdam, Amersfoort en Hilversum.
Reputatie 7
Badge
Dat je dit ervaart in diverse grote steden is niet normaal en dat ligt niet aan het netwerk. Als je hetzelfde met meerdere toestellen ervaart, dan denk ik al snel in de richting van instellingen of je simkaart.
Voor de zekerheid: een simkaart van een andere provider in je iPhone SE levert wel hogere snelheid op dezelfde locatie(s)?