vraag

Mobiel Internet duitsland traag

• 31 juli 2020
  • 2 reacties
  • 191 x bekeken

Door Scandinavië geweest en Polen. Maar in Duitsland is de verbinding een drama.

Niet alleen dat van mij maar ook de rest van de familie met een Tele2 abonnement. Nederlanders naast ons op de camping hebben geen problemen. Ben abonnement. Geen WiFi van de camping vanzelf. Waarom in Duitsland wel en Denemarken Noorwegen Zweden en Polen niet? Dat lijkt mij geen instelling.

Johanna

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Er zijn meerdere factoren:

Ben is onderdeel van T-Mobile en die hebben roaming afspraken met bepaalde buitenlandse providers. Tele2 heeft afspraken met andere buitenlandse providers. Het is dus maar net welke buitenlandse providers een goede dekking biedt op de camping waar jij je bevindt. In elk land zijn andere providers, dus de dekking per land verschilt.Hetzelfde geldt in Nederland, hier heeft ook elke provider plaatsen met goede en mindere dekking.

Verder is het zo dat Ben als onderdeel van T-Mobile 4G roaming afspraken heeft. Tele2 heeft 3G roaming afspraken. De 4G netwerken zijn over het algemeen beter dan 3G.

Dan nu het goede nieuws: Tele2 is inmiddels ook onderdeel van T-Mobile en alle gebruikers krijgen dus 4G roaming bij dezelfde buitenlandse providers als bij Ben en T-Mobile. Nieuwe klanten van na 6 mei hebben het al. Er wordt nu druk gewerkt aan de voorbereidingen om bestaande klanten te migreren zodat zij het ook krijgen.

Reputatie 5
Badge

Hoi @Johannaheefteenvraag,

Welkom op de Community!
Ik zie dat @pipodeclown je een goede uitleg heeft gegeven. Ik sluit mij aan bij deze uitleg!
Wij gaan onze klanten 4G roaming aanbieden in Europa via het netwerk van T-Mobile en zijn al enige tijd bezig met de voorbereidingen.
Je kan dus gewoon bij ons blijven! Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Ik help je verder.  

Fijne vakantie! :thumbsup:

Reageer