Mobiel aan op vakantie


Reputatie 6
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

154 reacties

Reputatie 5
Klik alsjeblieft nog een keer op de link in mijn vorige bericht, en lees de tekst op de pagina.
Groet, Ben

Mag ik jullie complimenteren om dit te noteren!

Nu is de vraag, sommigen mensen melden dat ze op he tele2 netwerk in het buitenland wel 4g kunnen roamen.

Kan dit kloppen?
@Ben van Tele2
Helemaal top dank
Maar hoe zit het dan nog als je een abonnement aanvraagt dat dit niet vermeldt wordt
Ik was tot andere keuze gekomen als ik dit van tevoren wist. Jullie hebben hiermee notabene mee geadverteerd en dus andere verwachtingen geschept.
Hoe gaan jullie hier nu mee.
Ze melden het op de site. Je hoeft het dan niet echt nog specifiek te vermelden bij de start van het abonnement lijkt me.
Met 3G kan je toch ook prima overweg als je oo vakantie bent? Whatsappen, muziek luisteren, navigatie voor de auto.. Wat doe je nog meer in het buitenland?
Ze melden het op de site. Je hoeft het dan niet echt nog specifiek te vermelden bij de start van het abonnement lijkt me.
Met 3G kan je toch ook prima overweg als je oo vakantie bent? Whatsappen, muziek luisteren, navigatie voor de auto.. Wat doe je nog meer in het buitenland?

Aan de ene kant: relax! het is vakantie! Dan red je je toch ook wel met 3G?
Aan de andere kant: uploaden met 3G is wel erg traag, downloaden gaat meestal wel.
En Tele2 adverteert met "Genadeloos snel 4G in de hele EU" op de TV en dan valt het natuurlijk wel een beetje tegen als je buiten NL alleen 3G krijgt...
Vraag: Als ik extra Mb's erbij koop zijn die dan ook geldig in de EU?
Reputatie 7
Badge +12
De extra internetbundels zijn ook bruikbaar binnen de EU, maar aan het einde van de lopende factuurperiode vervallen deze. https://www.tele2.nl/mobiel/tarieven/#extrabundel
Reputatie 1
In de link van de topic starter, staat bij internetten binnen de EU, als eerste genoemd. Roamen zoals je thuis gewend bent.
Thuis ben ik de snelheid van 4G gewend, dus verwacht ik door deze tekst, dit ook in het buitenland.
Maar praktijk is anders roamen in het buitenland is een lager internetsnelheid (2G/3G) dat thuis.

Het gaat mij er niet om of 2G/3G niet snel genoeg is voor whattsapp etc, het gaat erom welke verwachting er worden gewekt.
Geweldig mobiel aan op vakantie eindelijk is er een einde gekomen aan die hoge roamingskosten.
Hier lees je er echt alles over:

https://www.consumentenbond.nl/nieuws/2017/eindelijk-einde-aan-roamingkosten-binnen-eu
.
@Ben van Tele2

Ik vroeg je 3 weken geleden dit: 'Ik heb een ouder abonnement waarbij de data-snelheid afgeknepen wordt als je door je data tegoed heen bent. Dus dan kun je nog wel wat dingen online doen, maar dan wel heel traag.

Volgens je collega JeroenK gaat dat echter niet gelden voor datagebruik in het buitenland. Volgens de Consumentenbond klopt dit niet; je dient je huidige abonnement onder dezelfde voorwaarden te kunnen gebruiken in het buitenland. Hoe zit dit nou?
'



Heb zoals je ziet ondertussen via twitter van je collega's begrepen dat dit niet klopt, in het buitenland hoort je abonnement hetzelfde te werken als in NL.

Mijn vraag is nu: waarom staat dit nog steeds nergens op de site? Er zullen nog veel meer mensen met dit abonnement zijn voor wie dit ook relevant is. Vindt de info hierover echt heel gebrekkig, en het is ook tamelijk bizar hoeveel moeite ik ervoor moet doen om aan die info te komen...

Zou ook fijn als ik dit keer wel een reactie krijg overigens...
Reputatie 6
Dit is een ouder abonnement wat nog actief is, maar we niet meer aanbieden voor nieuwe klanten en verlengingen. Daarom is de informatie lastiger te vinden.
In de Algemene Voorwaarden en op je contract kan je vinden wat jouw voorwaarden zijn voor je abonnement.
Middels de link zijn alle Algemene Voorwaarden te vinden. Zowel huidige als oudere versies.

Groet, Ben
Dit is een ouder abonnement wat nog actief is, maar we niet meer aanbieden voor nieuwe klanten en verlengingen. Daarom is de informatie lastiger te vinden.
In de Algemene Voorwaarden en op je contract kan je vinden wat jouw voorwaarden zijn voor je abonnement.
Middels de link zijn alle Algemene Voorwaarden te vinden. Zowel huidige als oudere versies.

Groet, Ben


Je schrijft 'lastiger te vinden'. Ik zou toch willen stellen dat het NIET te vinden is, of iig niet door mij. Heb de voorwaarden nog maar eens bekeken, maar ik zie nergens een antwoord op mijn vraag. In het enige stukje dat gaat over verlaagde snelheid bij o.a. smart-abonnementen wordt niets gezegd over de combi met buitenland scenario's...

Ik zou graag van je horen waar die info specifiek zou moeten staan.
Goedemiddag,

Ik ben 3 jaar geleden klant geworden bij Tele2 en ik was daar in het begin helemaal niet tevreden over. Bellen ging prima maar internet was knudde, zelfs op Schiphol waar je toch een goede verbinding mag verwachten was het vaak "buiten bereik". Dat was na een jaar beter en ook de aanleiding om bij Tele2 te blijven.

Nu ben ik dit jaar vaak in het buitenland en daar loop ik weet tegen dezelfde internet problemen aan als in het begin maar nu ook geen telefoonverbinding meer. Dat zou kunnen doordat ik tussen de bergen zit of afgelegen maar als ik wil bellen in een stad als Freiburg of Neustad en mijn mobiel ziet het netwerk niet eens vraag ik me toch weer af of ik de juiste provider heb. Mijn meisje heeft op dat moment namelijk wel verbinding. Omdat ik toch bereikbaar wil zijn heb ik dus een pre-paid kaart gekocht bij Aldi (Duitse) en die kaart geeft mij weer een prima netwerkaansluiting en is nog goedkoop ook.

Ik ga over een maand weer weg maar dat ik nu twee telefoonkaarten gebruik zit me helemaal niet lekker....daarvoor ben ik geen klant bij Tele2 toch ?
Dit is een ouder abonnement wat nog actief is, maar we niet meer aanbieden voor nieuwe klanten en verlengingen. Daarom is de informatie lastiger te vinden.
In de Algemene Voorwaarden en op je contract kan je vinden wat jouw voorwaarden zijn voor je abonnement.
Middels de link zijn alle Algemene Voorwaarden te vinden. Zowel huidige als oudere versies.

Groet, Ben


Je schrijft 'lastiger te vinden'. Ik zou toch willen stellen dat het NIET te vinden is, of iig niet door mij. Heb de voorwaarden nog maar eens bekeken, maar ik zie nergens een antwoord op mijn vraag. In het enige stukje dat gaat over verlaagde snelheid bij o.a. smart-abonnementen wordt niets gezegd over de combi met buitenland scenario's...

Ik zou graag van je horen waar die info specifiek zou moeten staan.


@Ben van Tele2 Ik wacht al ruim 2 weken op antwoord, beste Ben. Wordt het nog wat?
Reputatie 7
Badge +12
He ruudsmit, je hebt echt een heel andere vraag dan de topic starter. Je kunt beter een eigen topic beginnen, dan zijn de antwoorden ook op jou van toepassing. Rechtsboven staat: start een topic.

He flupke, Ben heeft al antwoord gegeven. Details over oude voorwaarden zetten ze niet meer online. je kunt (en moet) wel de oude voorwaarden van je abonnement kunnen opvragen. En dat kan: https://www.tele2.nl/voorwaarden/
He flupke, Ben heeft al antwoord gegeven. Details over oude voorwaarden zetten ze niet meer online. je kunt (en moet) wel de oude voorwaarden van je abonnement kunnen opvragen. En dat kan: https://www.tele2.nl/voorwaarden/
Dat klopt, heb ze ook gelezen, zoals ik al schreef. Echter staat daar niets over oude voorwaarden in combinatie met nieuwe relevante ontwikkelingen zoals door mij beschreven...

Los daarvan was het wel zo beleefd geweest als Ben nog maar eens de moeite had genomen te reageren, natuurlijk...
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️

Het was wel handig van de week toen ik een verlaten huis in brugge zocht. Je raakt de weg ook niet kwijt. Ik heb meegemaakt dat ik de hele nacht moest lopen omdat ik de weg kwijt was door zonder internet en lege mobiel te zitten. Uiteindelijk de treinsporen gevolgd naar Antwerpen centraal. Instappen op een klein station en naar huis. Nu lach je er om maar het is wel balen dan.
Ik heb internet in Duitsland, Oostenrijk en Hongarije gebruikt vanaf 14-07-2017. Maar op de app is te zien dat voor €64 verbruikt heb terwijl ik niet boven de 6 gb ben gegaan. Je kan toch je bundel in eu gebruiken. En waarom wordt er kosten berekend.
Reputatie 6
Beste Bay,
Ik zie dat je een ander topic hebt aangemaakt over dit verhaal.
Een moderator zal het snel oppakken en met je bespreken.
Je internetbundel is geldig in de EU. Alle landen die hier bij horen kan je op de website vinden:
Tele2 Mobiel - internet in het buitenland
Zodra de maand voorbij is, kunnen we de factuur opmaken en checken hoe het precies zit met de buiten-de-bundel kosten die je hebt.
Dan kunnen we eventuele aanpassingen doen, in het geval dat je gefactureerd bent voor iets wat niet gefactureerd had mogen worden.
Dit kan dan door de moderator worden opgepakt die in jouw aparte topic actief is.
Groet, Ben
Gewoon omdat het kan...maar geen 4g in het buitenland. Wel ern lullig H+ tekentje en megalangzaam internet. Tuurlijk kan het onbeperkt zoals jullie zeggen, maar doe iets aan die snelheid.?

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.


Ik lees dat je een toeslag hebt van 0,009 euro voor elke mb boven 6 GB. Dus voor 4 GB betaal je 36 euro. Terwijl er een extra bundel van 4GB voor 20 euro te koop is voor de kleinere bundels. Dit is vreemd toch? Of zie ik iets over het hoofd?
Reputatie 7
Badge +12
Nee, dat zie je goed. Maar als je de totale 4GB niet verbruikt ben je hem met het bestellen van een bundel wel kwijt, en met de toeslag per MB dus niet. Nu is 6 GB al inbegrepen, dat aantal zal toenemen met het dalen van de wholesale prijzen. Dat is allemaal al wettelijk geregeld t/m 2022.
Reputatie 4
Hoi Mitchvonk,

Boven 6GB betaal je inderdaad een toeslag van 0.009 euro per MB, als je verwacht dat je meer gaat verbruiken dan kun je inderdaad overwegen of het aanschaffen van een extra bundel goedkoper is 🙂.

Mark
Laatst was ik bij een erg druk evenement in Duitsland en met 3G kon ik echt gewoon helemaal niks. Downloaden en uploaden gingen bijna helemaal niet. Ik dacht dat het zou komen doordat de capaciteit van 3G minder is. Iemand anders met T-Mobile die wel gewoon 4G in Duitsland heeft had wel gewoon een erg snelle en goede verbinding. TELE2 adverteert met roamen zoals thuis, maar hier klopt gewoon niets van. Je krijgt een amper bruikbare 3G verbinding. Ik zou dit toch heelsnel oplossen, want dit is gewoon erg slecht.

Aan me telefoon zal het in ieder geval niet liggen, ik heb een Galaxy S8+ met de laatste updates geinstalleerd.
Eindelijk grenzeloos bellen, sms’en en internetten op vakantie! Met Tele2 kon je altijd al zorgeloos genieten binnen Nederland. Maar binnenkort kun je roaming gewoon aan laten staan als je de grens overgaat. Zonder verrassingen als je eenmaal weer thuis bent.

Je gebruikelijke belbundel én databundel zijn namelijk vanaf 8 juni 2017 geldig in de hele EU plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Zwitserland! Dit grenzeloos goede nieuws geldt voor alle bestaande en nieuwe abonnementen van Tele2.

Als je je bundel voor bellen, sms’en en internetten hebt verbruikt terwijl je in het buitenland bent, gelden de normale buiten-de-bundeltarieven van Tele2. Je kunt dan ook een Extra Internetbundel kopen in het buitenland, net zoals nu al in Nederland.

Heb je een Unlimited bundel, dan kan je uiteraard helemaal losgaan in Nederland. In de EU heb je dan 6GB per maand.

Kijk hier voor meer informatie en de actuele tarieven.

Wij wensen iedereen alvast een hele prettige zomervakantie.

Weten wat de beste stranddag wordt? Bekijk op ons blog de 5 beste weer apps ☀️ ⛅️ 🌧️
Waarom heb ik in België geen 4G? Ik heb een iPhone 7. Zodra ik de grens over ga wordt 4G van Tele2 direct BASE 3G. Hetgeen een stuk trager is. Kan het daar ook niet gewoon 4G zijn.? Of is dat een contract van TELE 2 zodat BASE slechts 3G mag leveren? Volgens de dekkingskaart is de dekking van BASE in België ruim voldoende in 4G.
Groet, Dick